Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Nog geen eigen profiel?
Aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Hobbyshop t Annemoontje
Met de HJSTAR pas krijgt u 20% korting op al u martha stewart ponsen.Hobbyshop Annemoontje Ruurlo 0573-491261

Ikkie Creatief
Nieuwe vaste prijzen met ingang van 1 juni:Dot&Do en Stitch&Do 3,75Knipvellen 10 voor 6,00 / per stuk 0,70 - Hobbydots 10 voor 5,00 / per stuk 0,605 juni Hulst - 17/18 juni Baby-Fair Breda

Doetiek Yvonne
Met de HJSTAR pas krijgt u 20% KORTING op alle HOBBYMATERIALEN, uitgezonderd aanbiedingen, Talens, boeken en cadeaubonnen. Weer volop leuke vliegers in de Doetiek! Lettering is HIP en LEUK om te doen en VERRASSEND om te krijgen.

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
Bruinink 26 juni 2017
Hobbyjournaal 148 verschijnt 29 juni

Gemini stans en embos machine - Stansapparaten en toebehoren

Geschreven door: annekede  Bericht voor opstellen voor annekede  14-4-2017 16:59:28
Afbeelding van annekedeWeet iemand hoe je het beste kan embossen met de Gemini? Als ik embos dat snij het toch nog door het papier heen. Ik hoop dat jullie tips voor me hebben.
Geschreven door: Snuffel  Bericht voor opstellen voor Snuffel  14-4-2017 18:29:58
Afbeelding van SnuffelHoi,

waarschijnlijk is je papier/ karton te dun, probeer het eens met iets dikker karton.

groetjes Lia
Geschreven door: tdk  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor tdk  14-4-2017 20:13:14
Afbeelding van tdkgebruik jij het matje dat je bij de gemini hebt gekregen , ik had ermee dat het ook niet goed ging net als jij.
matje kapot en het papier ook , ik heb het gezegd bij de winkel en ik heb het matje van de ebosser genomen , dat had ik toevallig liggen een reserve en daar gaat het beter mee.
Geschreven door: schotje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor schotje  21-4-2017 18:34:36
Afbeelding van schotjeHoe bevalt jullie de Gemini?
Ben van plan om er ook een aan te schaffen maar ben nog zoekende.
Hoor het graag van jullie.
Groeten, Adeline.
Geschreven door: knabbel  Bericht voor opstellen voor knabbel  1-5-2017 20:32:56
Afbeelding van knabbelIk vind de Gemini een heerlijk apparaat. Het snijdt scherp. Wel heb ik helaas met de 1e pech gehad maar kreeg in de garantie een hele nieuwe ! Goede service dus. Van alle apparaten die ik tot nu toe heb gehad vind ik dit toch de beste. En zo fijn dat je niet zelf meer hoeft te draaien, alles elektrisch.

Groetjes van Ans
Geschreven door: ScrapCarola  Bericht voor opstellen voor ScrapCarola  5-5-2017 7:00:54
Afbeelding van ScrapCarolaIk gebruik ook de Gemini en vind dit de beste machine tot nu toe, samen met de handmatige bigshot.
Over de Gemini:
Heb gemerkt dat embossen met te dun papier inderdaad het papier stuk gaat of kreukelt.
Meestal gebruik ik 200 gr of meer, hoe groter de dubbele embossingmal hoe zwaarder het papier. Voor A4 embossing gebruik ik 300/350 gr (printerpapier). Hoe zwaarder het papier hoe mooier de embossing.
Mijn eerste embossingmatje was binnen 1 maand al helemaal stuk. Nu gebruik ik een plastic boterhamzakje, deze leg ik over de mal met papier erin en daar overheen het embossingmatje. De mal snijdt niet door het plastic heen waardoor de embossingmat heel blijft. Als het zakje teveel gebruikt is dan weer een nieuwe pakken.
Overigens heb ik de oude embossingmat die stuk gesneden was in stukken geknipt. Als ik 1 malletje embos hoef ik niet de grote mat te gebruiken, daar gebruik ik dan het stukje voor.

Hoewel ik de snijplaat steeds omdraai is deze nu zo krom dat ik hem niet meer recht krijg. Op een beurs heb ik me een snijplaat laten "aansmeren" die geschikt zou zijn voor de Gemini, de Craftwell A. Deze is niet A4 maar smaller en merk dat de mallen er meerdere keren doorheen moeten om ze goed te laten snijden. Met de originele Gemini snijplaat had ik dit niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjes Carola
Geschreven door: schotje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor schotje  5-5-2017 10:27:11
Afbeelding van schotjeDank je wel voor de informatie. Heb er inmiddels een in bestelling.
Een goede tip om eerst een plastic boterham zakje te gebruiken voordat je de embossing mat gaat gebruiken, deze neem ik mee.
Groetjes, Adeline

Gemini stans en embos machine - Stansapparaten en toebehoren

U bent niet ingelogd

Nog geen eigen profiel?

Aanmelden

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen Tickets