Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Nog geen eigen profiel?
Aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Doetiek Yvonne
Met de HJSTAR pas krijgt u 25% korting op kraaltjes en pailletten om b.v. op kaarten te borduren. Glitter gelpennen set van 11,90 voor 8,90 leuk om stickers mee in te kleuren. 5 3-D vellen halen 3 betalen.

Ikkie Creatief
Met de HJSTAR pas krijgt u 10% korting op de kaarten en enveloppen van Economy. Beursaktie: Hobbydots 0.50 per stickervel. Voor beurzen zie de website onder beursagenda.

t Beertje Creatief
Met de HJSTAR pas krijgt u 200 wenskaartzakjes C6, 200 wenskaartzakjes vierkant en 100 A5 zakjes MET kleefstrip voor 10,00 gratis thuisbezorgd en altijd 5% extra korting op de website

Bubble ShooterBubble Shooter
Gem ShopGem Shop
Jewel MysteriesJewel Mysteries
Mahjongg FortunaMahjongg Fortuna
Bejeweled 2Bejeweled 2
Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
egel 27 augustus 2014
Hobbyjournaal 114 verschijnt 29 augustus

Gehaakte vierkantjes aan elkaar maken - Breien / Haken

Geschreven door: Carretje  Bericht voor opstellen voor Carretje  24-3-2013 16:49:46
Afbeelding van CarretjeIk heb een vraag over het aan elkaar maken van vierkantjes voor een keukengordijntje.
Ik ben pas begonnen met haken (sinds december ongeveer) en ben niet goed in haken vanaf een foto.

Het idee voor mijn keukengordijntje heb ik van dit blog:

http://karinaandehaak.blogspot.nl/2012/12/de-herintroductie-van-het-gehaakte.html

Maar ik heb andere vierkantjes gebruikt, nl. deze:

http://dayna.tdgservices.com/ShowPattern.aspx?PatternID=58

Nu wil ik ze wel graag zo luchtig aan elkaar maken als op het blog van Karin.
Ik heb het daar een paar weken geleden al gevraagd, maar ik krijg geen reactie, dus ik probeer het hier.

Is er iemand die aan de hand van de foto`s van Karin kan zien hoe het aan elkaar gemaakt is?
De rand er omheen en de lusjes staat er wel duidelijk bij, maar niet de vierkantjes onderling (met het zwarte garen).

Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen, ik heb de vierkantjes voor m`n bovengordijntje al af (30 stuks) en ben nu bezig met die voor het ondergordijn. Ik heb een groot keukenraam en dat wil ik graag wat gezelliger maken :-)

Groetjes van
Caroline Zonnetje
Geschreven door: Carretje  Bericht voor opstellen voor Carretje  24-3-2013 17:11:15
Afbeelding van CarretjeBedankt voor je snelle reaktie!
Die hoesjes staan nog op m`n lijstje om te doen, ziet er keileuk uit..maar nog niet geprobeerd dus.
Als ik het goed begrijp doe ik 1 stokje, 1 losse en 2 lussen verder weer een stokje?
Wat bedoel je met een stokje van 2? Een gewoon stokje of een dubbel stokje?
En hoe maak ik dan het vierkant `aan de overkant` vast?

Ik zou graag even langskomen...maar we hebben de caravan niet meer dus ik kom niet meer in de buurt...helaas!

Geschreven door: Carretje  Bericht voor opstellen voor Carretje  24-3-2013 17:32:41
Afbeelding van CarretjeTot zover snap ik m nu Mattanja, dank je wel!

Maar hoe ik m dan `aan de overkant` vastkrijg weet ik nog niet.
Ik wil er geen dichte rand tussenmaken, want dan is het niet luchtig meer.

Zonder patroon kan ik echt niet hoor. Het liefst een uitgeschreven patroon, want die tekeningen snap ik nog niet veel van.
Het begint wel te komen hoor, ik zit steeds te kijken of ik iets herken van een geschreven patroon in de tekening ervan, dus vroeg of laat zal het kwartje wel vallen, hihihi.
Geschreven door: Jacqiex1961  Bericht voor opstellen voor Jacqiex1961  24-3-2013 19:26:20
Afbeelding van Jacqiex1961Hoi Caroline,

Volgens mij is het omwerkt met filethaken. Dat is 1 stokje en twee lossen. Het lijkt me dat je twee lapjes op elkaar moet leggen en van elk lapje de buitenste van de "v" steek opneemt .

groetjes,
Jacqueline
Geschreven door: BarbaraA  Bericht voor opstellen voor BarbaraA  24-3-2013 20:49:15
Afbeelding van BarbaraAHallo Caroline,

Wat romana bedoeld is dat je om de vierkantjes een randje moet haken met die "1 stokje, 2 losse" methode, zodat je een luchtiger, open beeld krijgt.
Daarna haak je de vierkantjes aan elkaar.
Dit aan elkaar haken gaat als volgt:
Je legt 2 lapjes netjes recht op elkaar en steekt steeds je haaknaald door de 2 tegenoverliggende steken en haakt die met een halve vaste. Om de losse haakje dan zoveel steken als je hebt overgeslagen en in de stokjes steek je netjes in de steken.
Vierkantjes aan elkaar haken gaat hetzelfde als met lapjes quilten, je maakt eerst rijen van vierkantjes op de juiste lengte en dan haak je die rijen aan elkaar.

Ik hoop dat ik je een beetje verder heb geholpen.
Veel plezier met je gordijn.
Barbara
Geschreven door: Carretje  Bericht voor opstellen voor Carretje  7-5-2013 20:31:33
Afbeelding van CarretjeEen late reactie, maar ik ben ziek geworden en heb bedrust voorgeschreven gekregen.
Ik heb alleen een gewone computer op m`n buro staan, dus die is nu niet bereikbaar.
Nu heb ik even een laptop geleend zodat ik even lekker op HJ kan neuzen, het leidt toch even af.

Hartelijk bedankt voor de reacties, filethaken ken ik niet, maar met alle uitleg bij elkaar moet het denk ik wel lukken.
Ik ben nu de laatste paar vierkantjes aan het haken (ik heb er 75 nodig voor een boven- en ondergordijn en heb er nu 64!) en dan moet ik ze nog spannen.
Alhoewel, als er eerst nog een randje omheen moet, kan ik ze beter daarna spannen.
Zodra er weer schot in de zaak zit, laat ik het jullie weten.

Nogmaals bedankt voor de tips, ik ga ze allemaal uitproberen!

Groetjes van
Caroline Zonnetje

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Monitor Website