Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Nog geen eigen profiel?
Aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Doetiek Yvonne
Met de HJSTAR pas krijgt u 25% korting op kraaltjes en pailletten om b.v. op kaarten te borduren. Glitter gelpennen set van € 11,90 voor € 8,90 leuk om stickers mee in te kleuren. 5 3-D vellen halen 3 betalen.

Hobbyshopjoke
Met de HJSTAR pas krijgt u 20 % korting op uw bestelling . excl: verzendkosten www.hobbyshopjoke.nl

`t Hobbypunt
Met de HJSTAR pas krijgt u gratis een setje met stickervellen bij uw bestelling van € 12,50 of meer. Vermeld bij de opmerkingen uw HJSTAR pasnr en wij doen het cadeau erbij. Gratis verzenden in NL vanaf € 20,-. Zie ook Facebook.

Bubble ShooterBubble Shooter
Gem ShopGem Shop
Jewel MysteriesJewel Mysteries
Mahjongg FortunaMahjongg Fortuna
Bejeweled 2Bejeweled 2
Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
 2 augustus 2014
Hobbyjournaal 114 verschijnt 29 augustus

Hoe krijg ik plaatjes van internet DUIDELIJK afgedrukt - Tips & Technieken

Geschreven door: Carretje  Bericht voor opstellen voor Carretje  4-2-2013 20:42:13
Afbeelding van CarretjeHoi Alianne,

De meeste mensen gebruiken verkleinde plaatjes om op internet te zetten, want zo kan je meer plaatjes kwijt op je website.
Dus als je de originele grootte wilt, gewoon even mailen naar de eigenaar van de site.
Er zijn verschillende bewerkingsprogramma`s waar je plaatjes mee kunt vergroten, maar om verkleinde plaatjes weer mooi (dus zonder wazigheden en pixels) groot te krijgen, dat gaat je niet lukken.

Groetjes van
Caroline Zonnetje
Geschreven door: anneke152  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor anneke152  4-2-2013 21:05:07
Afbeelding van anneke152de plaatjes sla ik op in JPG bestand
en vergroten of verkleinen doe ik in Word
daar kan je het plaatje net zo groot maken als jij het wilt
groetjes Anneke
Geschreven door: MiMa  Bericht voor opstellen voor MiMa  4-2-2013 21:18:02
Afbeelding van MiMaVoordat je een plaatje binnenhaalt even kijken hoe groot het is, kleine plaatjes vergroten wil vaak niet.
Geschreven door: EmeliesDesign  Bericht voor opstellen voor EmeliesDesign  4-2-2013 21:21:12
Afbeelding van EmeliesDesignSoms worden plaatjes bewust zo klein gemaakt i.v.m. copyright.
Vergroten wordt dan idd een probleem omdat ze vervagen.
Geschreven door: Françoise  Bericht voor opstellen voor Françoise  5-2-2013 0:12:04
Afbeelding van FrançoiseHallo,
Eerst je plaatje opslaan, bv. In Afbeeldingen. Daarna bewerken met WORD. Daar kan je het mooi bewerken, groter of kleiner maken, donkerder maken, wazig maken, randen aanzetten enz.....probeer het maar eens.
Succes,
Groetjes,
Francoise
Geschreven door: Jarina  Bericht voor opstellen voor Jarina  5-2-2013 9:07:41
Afbeelding van Jarinadpi = dots per inch, dit geeft aan hoeveel inkt wordt gebruikt per vierkante inch vakje, meer dots = meer inkt is een beter resutaat en minder korrelig. Webafbeeldingen hebben meestal 72 of 96dpi, aangezien meer niet nodig is op het scherm. Je kan prima plaatjes van lage dpi printen, maar vergroten is altijd lelijk. In word kan je bijvoorbeeld wel vergroten, maar ook die maakt het er niet mooier op!
Grote plaatjes downloaden werkt vaak beter, verkleinen kant wel altijd. Als je bijv. met google zoekt naar plaatjes kun je ook aangeven dat je afbeeldingen van een bepaalde afmeting wilt zien, zodat de kleintjes overgeslagen worden.
Dure programma`s aanschaffen voor dit soort dingen heeft helemaal geen zin, zelfs als je er heel handig mee bent kan je een plaatje van 2cm niet netjes krijgen op 10 a 15cm.
Wil je echt mooie plaatjes downloaden, kijk dan eens op stockfoto websites, op dit soort sites kun je afbeeldingen kopen op verschillende formaten, de meesten kosten maar een paar cent á een paar euro. Dan heb je echt mooie plaatjes en je hebt de rechten er voor, downloaden en gebruiken van plaatjes mag eigenlijk niet, er zit bijna altijd copyrights op, dus illegaal.

Groetjes,
Jarina
Geschreven door: klumpie9  Bericht voor opstellen voor klumpie9  5-2-2013 10:16:14
Afbeelding van klumpie9Ik heb nu heel wat geleerd..
Vroeg me altijd al af waarom de plaatjes lelijk werden als je ze afdrukte..
Ben er daarom ook maar mee gestopt..
Maar leuk om mezelf zo eens in te lezen..

Groetjes,
Maja
Geschreven door: Beka  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Beka  5-2-2013 22:43:07
Afbeelding van BekaAls je via Google Afbeeldingen plaatjes opzoekt kun je daar vandaan naar de website gaan waar ze vandaan komen en dan kun je ze opslaan bij mijn afbeeldingen en daarvandaan eventueel nog verder bewerken.
Trix
Geschreven door: Femmetje  Bericht voor opstellen voor Femmetje  6-2-2013 16:41:19
Afbeelding van Femmetjeprobeer het is in paint...
daar werk ik heel veel mee.
vergroten en verkleinen gaat super.
Geschreven door: anneke152  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor anneke152  6-2-2013 17:00:13
Afbeelding van anneke152ik zet mijn plaatjes altijd op een USB stick
kan ze daar dan afhalen als ik iets nodig is
en bewerk ze dan in Word
en inderdaad je kan via Google op verschillende website s komen
en zo kan je plaatjes in verschillende grote opslaan
Geschreven door: crafty  Bericht voor opstellen voor crafty  6-2-2013 18:27:13
Afbeelding van craftyIk doe het met microsoft words
en lukt prima. JaGr. Corrie
Geschreven door: Gr@d@  Bericht voor opstellen voor Gr@d@  27-3-2013 20:13:21
Afbeelding van Gr@d@Hallo Hobbymaatjes,
Weten jullie misschien hoe je de afbeeldingen weg kunt halen uit de map?
GradaEen Roosje

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Seo Software