Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Hobbyshopjannie
Nu nog grotere keuze in wol en hobbyartikelen, wij hebben bijna alle dots stickers in voorraad

Hobbyshop Mimi
Met de HJSTAR pas krijgt u de verzendkosten gratis 1 week lang van 25 april tot 2 mei

Hobbypret
Met de HJSTAR pas krijgt u 5% korting op uw aankopen! Gebruik in de webshop code HJ085 De korting wordt dan direct verrekend. U vindt bij ons het grootste assortiment van Do Crafts! Nu ook Atbelle Markers!

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
sudokuCraftTV 25 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

Stansjes gaan niet goed uit de mal - Hobby vragen

Geschreven door: frutseltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor frutseltje  7-2-2012 20:34:34
Afbeelding van frutseltjeWie kan mij helpen?
Heb een molentjes creatable mal en werk met bazzix papier.
Krijg ondanks bakpapier te gebruiken het papieren molentje er niet heel uit.
Wie heeft de oplossing?
Bij linnen papier geen probleem.

groetjes,
Anita
Geschreven door: Ingrid-HH  Bericht voor opstellen voor Ingrid-HH  7-2-2012 21:23:01
Afbeelding van Ingrid-HHIk stans (sinds kort) de 1e x met aluminiumfolie, waardoor daarna de stansen er gemakkelijker uit gaan Ja
Geschreven door: hanzejo  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor hanzejo  7-2-2012 21:23:29
Afbeelding van hanzejoIk leg er printpapier tussen............probeer het eens
Groetjes Els
Geschreven door: inekedc1  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor inekedc1  7-2-2012 21:39:59
Afbeelding van inekedc1met een prikpen aan de kant een stukkie losfriemelen..
Geschreven door: wiljen  Bericht voor opstellen voor wiljen  7-2-2012 21:46:04
Afbeelding van wiljenvaak ligt het inderdaad wat voor papier je gebruikt, ik zelf gebruik een nep swiffer doekje, koop ik in de goedkope winkel waar ze ook heel veel op hobby gebied hebben. gr janny
Geschreven door: frutseltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor frutseltje  7-2-2012 21:51:29
Afbeelding van frutseltjeBedankt alvast voor de tips...
Heb het alleen bij het molentje en alleen bij bepaalde kleuren bazzix..
Aluminiumpapier en printpapier nog niet geprobeerd...is te proberen...
En de tip van Ineke doe ik al, maar bij sommige keluren scheurt het bazzix evengoed..maar we proberen verder..
Geschreven door: tweety  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor tweety  7-2-2012 21:57:42
Afbeelding van tweetyik heb het ook hoor met sommige papier, het is jammer dat ze niet zoals bij andere stanzen een gaatje gemaakt hebben om de wieken los te maken.

je kan ook 2 laagjes bakpapier gebruiken of zoals voorgesteld gewoon papier, maar het blijft proberen...........

Annabella
Geschreven door: spelletje  Bericht voor opstellen voor spelletje  7-2-2012 22:19:09
Afbeelding van spelletjeer is speciaal foam te koop om in de stans te plakken (de eerste keer draai je hem daar mee door je stansmachine heen). Daarna blijven de stansjes je er nooit meer in hangen.. Werkt perfect!
groetjes Miranda
Geschreven door: cobacabana  Bericht voor opstellen voor cobacabana  7-2-2012 22:21:07
Afbeelding van cobacabanaHeey miranda,
heb je evt een adres waar we dat zouden kunnen kopen? lijkt mij ideaal!
Groetjes Coba
Geschreven door: spelletje  Bericht voor opstellen voor spelletje  7-2-2012 22:29:25
Afbeelding van spelletjeIk zal bij mijn naam wel even een link plaatsen en een andere tip is om bij die aktiewinkel een pak foam te kopen en een stukje met aslan in je stansje te plakken...

maar zoals gezegd de link zal ik even bij mijn krabbels zetten...
groetjes Miranda
Geschreven door: Tonnie  Bericht voor opstellen voor Tonnie  8-2-2012 11:09:05
Afbeelding van TonnieMiranda, als je er foam inplakt met aslan geeft dat dan geen problemen met embossen .
Krijg je dit dan dan goed voor elkaar of kun je die foam alleen gebruiken bij de mallen waarmee je niet kunt embossen?
grTonnie
Geschreven door: arjanne  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor arjanne  8-2-2012 11:11:13
Afbeelding van arjanneDat Klopt wat Tonnie zegt, je kunt dit alleen bij stansen gebruiken die je niet hoeft te embossen, want als het foam er op zit kun je ze niet meer embossen!
Geschreven door: Felicia  Bericht voor opstellen voor Felicia  8-2-2012 11:12:23
Afbeelding van FeliciaIk gebruik er vershoudfolie (doorzichtige spul) voor dat leg ik eerst in de mal dan papier en draaien maar, gaat er daarmee ook makkelijker uit.
Geschreven door: mrsbarney  Bericht voor opstellen voor mrsbarney  8-2-2012 11:24:57
Afbeelding van mrsbarneyZou het een goed idee zijn,al deze tips in een doc te saven mbt tot het probleemloos uit stansen??

groetjes van Marion.
Geschreven door: mimke  Bericht voor opstellen voor mimke  8-2-2012 12:05:44
Afbeelding van mimkeIk had dit probleem met de voet van de lantaarn, nu draai ik hem 1x met de snijkant omlaag en 1x met de snijkant naar boven door de machine en dan is alles door en door los en valt zo uit de mal. succes Mirjan
Geschreven door: Katinka  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Katinka  8-2-2012 12:20:35
Afbeelding van Katinkahttp://www.youtube.com/watch?v=AH9FaritxlM

Hier staat een Nederlandstalig filmpje over het gbruik van foam in je malletjes.
Er is ook al meerdere keren een forum over geweest.
Ik vind alleen het adres die in dit filmpje genoemd wordt erg duur met de foam prijs.
Het ging van 2 euro naar zo`n 4 euro. (zo ongeveer.)
Ik heb zelf in een heel goedkope winkel kinder foam gekocht 16 vellen voor 0,70 cent en dat werkt ook prima.
Je moet dan nog wel aslan of dubbelzijdig tape erachter plakken.
Succes.

Groetjes Carina.
Geschreven door: Creabea  Bericht voor opstellen voor Creabea  8-2-2012 13:31:43
Afbeelding van CreabeaIk had ook het probleem met de stansjes heb toen ook het foam gekocht. Het werkt wel goed hoor.
Heb het door mijn vriendin laten halen want zij woont vlakbij het was vorig jaar oktober of november denk ik.
Dus alles doorgegeven aan haar prijs alles, kwam ze daar moest ze ineens 1 euro meer betalen terwijl er op de site nog steeds de oude prijs stond en een dag later stond de nieuwe prijs vermeld ze dachten misschien omdat er veel besteld word maken we het maar duurder dat vond ik toen wel heel erg hoor. Want bij een andere winkel heb ik nog nooit dit foam gezien. Als dit wel zo was zouden ze dat waarschijnlijk niet gedaan hebben de prijs zo opkrikken. Maar succes met je stansjes en ik hoop dat je een oplossing vind.

Groetjes Ellie
Geschreven door: frutseltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor frutseltje  8-2-2012 15:36:07
Afbeelding van frutseltjeBen er achter dat het alleen bij sommige kleuren bazzix is, linnen papier niet zo`n probleem.
Maar als je met tape in de mallen gaat werken, krijg je een kliederboel met de wieken uitstansen.
Maar die moeten ook ge-embost worden, dus dat ging niet.
Doe nu met bakpapier iedere keer ertussen, gaat wat beter....meestal....
Bedankt nogmaals voor de tips.....

Ja Zonnetje
Geschreven door: sanniec  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor sanniec  8-2-2012 20:32:53
Afbeelding van sanniecDat heb ik met dies van Nellie Snellen, als je te hard trekt dan trek je dus gewoon het bovenkantje van het uigestante dingetje eraf en kapot
Gr sandra
Geschreven door: Lindos  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Lindos  8-2-2012 20:50:26
Afbeelding van LindosIk strooi er een beetje talgpoeder op, goed afkloppen en daarna gaat het perfect.
Groetjes, Odette.

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Seo Software