Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
t Allergaartje
Met de HJSTAR pas krijgt u oplegvellen Doodey 3 voor 1 euro, Papicolor blokje stempelpapier nu 2,50

BAMBA Creatief
Met de HJSTAR pas krijgt u in de maand mei een pakje kraft labels bij uw bestelling via de website.

Doetiek Yvonne
Met de HJSTAR pas krijgt u 10% op reuze breiwolbol van € 19,95, uit 1 bol haal je een trui/stola. Witte zijde roosjes 1,5 cm 12 stuks voor € 1,10. Organza vlinders € 0,45 per stuk in lila, rose geel en wit. 3D vellen 5=4 betalen

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
sudokuCraftTV 25 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

Wie heeft er een idee om geboortekaartje te maken voor een tweeling! - Hobby vragen

Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  7-2-2012 16:54:18
Afbeelding van teddybeer86hoi allemaal,

ik ben net nieuw hier, ben namelijk een beetje inspiratieloos momenteel. haha!
ik ben zwanger van een tweeling (jongens), en wil zelf het geboortekaartje gaan maken. Het moet dus niet al te ingewikkeld ofzo zijn. omdat het in principe massa productie is. dus ze moeten allemaal hetzelfde.
Heb bij ons dochtertje ook zelf het kaartje gemaakt. Toen inspiratie zat.... maar nu is het heel ver te zoeken.
wie o wie heeft ideeen of evt patronen. het gaat dus alleen om de voorkant. de namen mogen voorop komen, maar hoeft niet.

hopelijk kunnen jullie me helpen!
Gr teddybeer
Geschreven door: CreaSan  Bericht voor opstellen voor CreaSan  7-2-2012 16:57:43
Afbeelding van CreaSanMisschien kun je ons laten zien wat je geboortekaartje was bij je dochtertje

Ik zelf zou zo`n dubbele aeselkaart wel wat vinden, maar dat is best veel werk denk ik
En dan aan de ene kant de ene jongensnaam erbij en aan de andere kant die van je andere zoontje
Heb die dubbele zelf nog niet gemaakt maar vind m wel bijzonder

groetjes en succes Sandra
Geschreven door: bezige-bij  Bericht voor opstellen voor bezige-bij  7-2-2012 17:17:16
Afbeelding van bezige-bijik maak altijd 2 kaartjes.
Vind ik zelf leuker voor later in het foto-plakboek voor de kinderen.

Groetjews Ineke
Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  7-2-2012 17:41:49
Afbeelding van teddybeer86ik zal straks even een foto maken en hier plaatsen van het geboortekaartje van mijn dochtertje.
moet nu even het eten afmaken.

(ad)bezige bij: ik maak extra kaartjes dus dan hebben ze toch ieder een eigen kaartje. vind voor beide een eigen kaartje niet echt leuk.
(ad)crea san: aeselkaarten ken ik niet. ik ben niet zo ver als jullie en alle nieuwste technieken. Daar heb ik simpelweg de tijd gewoon niet voor helaas.

gr
Geschreven door: MiMa  Bericht voor opstellen voor MiMa  7-2-2012 17:52:51
Afbeelding van MiMaik zou in ieder geval een model kaart nemen waar je gemakkelijk twee namen op kwijt kunt

een kaart met aan beide kanten een flap is dan gemakkelijk
deze kun je in het midden samen laten komen met bijvoorbeeld
twee plaatjes van beertjes die elkaar daar dan tegenkomen

er zijn vele mogelijkheden

je kunt een kaart nemen wat al een model heeft
bijvoorbeeld een kinderwagen, een veiligheidsspeld, oid.

twee kaartjes in model van babysokje aan een lintje
elk de naam voorop en de info op de achterkant
Geschreven door: afra  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor afra  7-2-2012 18:10:14
Afbeelding van afraMooi blauw of wit papier, in leuk model vouwen en een mooi achtergrondje er op. één gedeelte nemen om de tekst in te plakken en twee lieve FF beertjes inplakken . Ik stuur je een PB wegens reclame
Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  7-2-2012 18:50:53
Afbeelding van teddybeer86(ad) mima, ik dacht ook aan zo`n kaart. Was zelf al wel begonnen. had a4 in lengte door midden. en dan de kaart zo gevouwen dat ze in midden bij elkaar komen de flappen. had bij de ene bovenin een naam vakje en de andere kant onderin. maar weet niet wat ik op de rest moet doen. kan nergens echt leuke plaatjes vinden ofzo. zoek liefst een vel waar alleen maar dezelfde plaatjes op staan. anders moet ik 50 vellen aanschaffen. moet er ongeveer 50 maken namelijk.
en die andere model kaartjes die jij zei, heb je idee waar je die kan bestellen?

ga even foto uploaden van geboortekaartje van ons dochtertje.

gr
Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  7-2-2012 18:58:53
Afbeelding van teddybeer86
het is een lila paars kaartje. dit kun je op de foto niet helemaal goed zien.
dat vierkant daar staan allemaal handjes en voetjes in gedrukt (embossing). en der naam is in vellum gemaakt met embossing. (volgens mij heet dat papier zo)

hoop dat het zo beetje duidelijk is
Geschreven door: MiMa  Bericht voor opstellen voor MiMa  7-2-2012 19:06:48
Afbeelding van MiMaheb je even een prive berichtje gestuurd
Geschreven door: lammie  Bericht voor opstellen voor lammie  7-2-2012 19:10:12
Afbeelding van lammieik weet niet of je van stempelen houd? je stempelt 2 plaatjes maakt het helemaal zoals je wilt maak er een foto van , opslaan en de rest draai je dan uit als het zover is. je hoeft dan alleen de geboorte datum nog te plaatsen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap, een hele klus een tweeling groot brengen lijkt me.

gr
nel
Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  7-2-2012 19:37:11
Afbeelding van teddybeer86tot nu toe allemaal bedankt voor de tips.
ben er morgen weer denk ik. ben nu helemaal kapot. kleine meid ligt er nu in en nu gaat het kaarsje effe uit. haha.

gr
Geschreven door: marcelline  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marcelline  7-2-2012 19:40:48
Afbeelding van marcellinehallo
waarom geen digi stempel
er zijn er leuke bij
je kun het vergrote zoals je wil enzv
veel liefs van marcelline
wil je meer weten ,geef maar een seintje
Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  8-2-2012 14:46:08
Afbeelding van teddybeer86hallo allemaal,

gisteren nog even bezig geweest! dit is vlug voorbeeldje. moet alleen nog kijken welke kleuren ik voor de kaart ga gebruiken.
zit te denken om de beertjes en de kaart zelf dezelfde kleur te doen, en de kaartjes (op voorbeeld licht geel) een andere kleur. en de tekst kader waar de naam in komt (dat rechthoekje met kartels) andere kleur.
of hebben jullie andere sugesties qua kleuren.
ik heb nog heel veel karton liggen. dus hoop dat daar beetje leuke kleuren bij zitten. is zonde om anders nieuw te moeten kopen terwijl ik nog zoveel heb liggen. maar als er niks leuks tussen zit doe ik het wel.
maar de bedoeling is dus op dat rechthoekje met kartels de naam te printen. en de beertjes een strikje om hun nek plakken en beweegbare oogjes!
is dit leuk als geboortekaartje.

graag jullie mening.

liefs
Geschreven door: B.Zweers  Bericht voor opstellen voor B.Zweers  8-2-2012 15:02:04
Afbeelding van B.ZweersLijkt mij erg leuk worden, alleen vindt ik dat beertje een beetje op een konijntje lijken.
Bij een beertje zitten de oortjes volgens mij wat meer aan de zijkant.

Succes.

Gr. Bep
Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  8-2-2012 15:13:59
Afbeelding van teddybeer86hahaha nou tis echt een beertje. heb ik zo van internet gehaald. had er nog een maar dat was echt meer een konijn. en een konijn heb punt oren hahahah. maar goed. maak niet uit. maar komt heeft ook nog geen oogjes etc.
Geschreven door: creamama5  Bericht voor opstellen voor creamama5  8-2-2012 15:16:30
Afbeelding van creamama5Er zijn ook leuke embossing en prik mallen van Eline met allerlei babyknuffeldieren.`
Heb ze zelf gebruikt in de lades van mijn comode zoals je kunt zijn bij mijn profielfoto.

Groetjes Sandra
Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  8-2-2012 15:26:03
Afbeelding van teddybeer86zijn dat prikmallen, of embossing mallen. vind dat beertje wel super lief!
Geschreven door: mrsbarney  Bericht voor opstellen voor mrsbarney  8-2-2012 15:28:10
Afbeelding van mrsbarneyVroeger had je kaartjes met Egbert erop...dat was een foetus getekend...ms is dat iets voor je.....Kaart in drieen vouwen en op ieder deel ad voorkant een kindje in foetus stadium....Kun je altijd in het middel laten of er namen bij komen.....

groetjes en een tweeling is plezier voor twee.....maar ook de zorg.....geniet van beiden!!
Geschreven door: creamama5  Bericht voor opstellen voor creamama5  8-2-2012 15:30:34
Afbeelding van creamama5Het zijn prikmallen maar er wordt ook een gedeelte geembost dat deel heb ik met chalk ingekleurd.
Heb zelf de mallen door de bigshot gedraait en de gaatjes met de hand geprikt en daarna geborduurd.
De mallen zijn ongeveer 3 jaar geleden uitgekomen.
Groetjes Sandra
Geschreven door: Lichtvlinder  Bericht voor opstellen voor Lichtvlinder  8-2-2012 15:37:15
Afbeelding van LichtvlinderVoor een tweeling een prachtig kaartje hoor Ja en ook zo klaar voor de massa productie lijkt me.
gr, Betty
Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  8-2-2012 15:52:41
Afbeelding van teddybeer86thnx lichtvlinder.

het probleem is ook. wil het niet al te moeilijk maken. niet alleen omdat het massa productie is.
maar ik weet ook niet of ik geopeerrd moet worden aan mijn hand . gelukkig is het dan links en ben zelf rechts. dus knippen enzo lukt me wel want kan met links wel licht papiertje vast houden. en zie me man nog niet embossen of prikken hahahahah.
maar wil gewoon zelf kaartje maken, omdat je (vind ik ) geen leuke kaartjes hebt voor tweelingen. ben daar een zeikerd in. wil iets aparts. dit is dan ook wel niet erg apart, maar je zult ze niet gauw vinden omdat je ze toch zelf maakt.

maar nu ben ik in dubio. welke kleuren!
Geschreven door: bojoura  Bericht voor opstellen voor bojoura  8-2-2012 15:54:43
Afbeelding van bojouraIk vind het schattig zo. Lief met beertjes.
Gr. Jolanda
Geschreven door: emilienne  Bericht voor opstellen voor emilienne  8-2-2012 15:54:55
Afbeelding van emilienneziet er goed uit hoor
zeker als je er veel moet maken
zie het al voor me
ik zou zeggen houden zo
als je niet genoeg karton hebt een aantal in andere kleur combinatie doen

hoeft toch niet allemaal dezelfde kleur te zijn als je het moet gaan kopen ben je nog duur uit en een kindje in dit geval 2 stuks kost al meer dan genoeg
Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  8-2-2012 15:57:59
Afbeelding van teddybeer86ja maar welke kleuren zou ik doen in eerste instantie!

bij ons dochtertje had ik ook meerdere kleur combi´s.

thnx in ieder geval voor jullie reactie´s. ben een stuk verder nu.
Geschreven door: jazzd  Bericht voor opstellen voor jazzd  8-2-2012 16:02:41
Afbeelding van jazzdprima hoor! ziet er leuk uit. hoeveel kaartjes heb je nodig? en heb je al genoeg wiebeloogjes? zo niet, dan heb ik misschien een ideetje...stuur dan maar pb

groetjes en veel plezier van je mannen!
Geschreven door: emilienne  Bericht voor opstellen voor emilienne  8-2-2012 16:22:10
Afbeelding van emiliennesjaaaaaa de kleuren ik zou geel met blauw doen of blauw met geel en dan wit met geel of groen
of wit met verschillende kleuren beertjes
wel allemaal de pastel kleurtjes dan he
geen harde kleuren

en ik zou het houden bij de naam en het beertje alleen maar een srtikje om de hals en wiebeloogjes
doen meer niet
kost je alleen een heleboel lint
ik zelf zou het lint doen in de kleur van het beertje er is heel leuk babylint te koop in leuke pastelkleurtjes of fijn ruitjeslint is ook erg leuk
mogelijkheden genoeg
Geschreven door: teddybeer86  Bericht voor opstellen voor teddybeer86  8-2-2012 16:40:11
Afbeelding van teddybeer86ik heb dus wel karton liggen. maar daar is de geel een harde kleur van (zoals voorbeeld kaartje) en een hele harde blauw. voor de rest ook wel lichte varianten. maar met hoeveel kleuren moet ik dus gaan werken op het kaartje. ivm beertje en naam kadertje.
strikjes..... ik heb op internet kant en klare strikjes gezien in de kleur blauw en wit. dan hoef ik die zelf ook niet te maken.

Geschreven door: pedicuurtje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor pedicuurtje  8-2-2012 16:46:16
Afbeelding van pedicuurtjeHeel erg leuk kaartje vind ik het ....
Als je het helemaal wit zou doen zou dat niet erg fijntjes staan met een misschien ander pastelkleurg lintje? `k ben zelf erg voor wit hoor.....
Geschreven door: emilienne  Bericht voor opstellen voor emilienne  8-2-2012 16:50:04
Afbeelding van emilienneeen kleur beertje en naamkaartje dus op elke kaart 2 naamkaartjes en 2 beertjes van de zelfde kleur
niet allemaal verschillende kleuren op 1 kaart

was dus niet duidelijk genoeg
ik bedoel 2 beren en naamkaartjes van bv lichtgroen op wit of alles blauw op wit of als je meer blauw hebt witte beren en naamkaartjes op blauw
dus in principe gebruik je voor een kaart maar 2 kleuren de ondergrond en wat op op de kaart gaat
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  8-2-2012 17:26:17
Afbeelding van wobbes50Hoi Helen.
We hebben op dit moment een uitdaging met een ronde kaart met twee labels.

Kan natuurlijk ook met een vierkante kaart. Daar zit een `zakje` op in het model van de kaart en daar kun je eventueel de labels inschuiven. Waar je de naam van je jongens op kunt schrijven/drukken.
Aangezien je je eigen maten kunt gebruiken (wij zijn aan maten gebonden in de uitdaging)kun je de kaart het `zakje`of de labels naar eigen idee maken.

Groetjes Willeke Een Roosje
p.s. Ik heb zelf de geboortekaartjes van mijn dochter en oudste zoon(2x) gemaakt. Erg leuk om te doen.
Geschreven door: ikke kok  Bericht voor opstellen voor ikke kok  9-2-2012 9:26:57
Afbeelding van ikke kokhttp://www.youtube.com/watch?v=y7z8SD-k6i8

Mischien is dit wel leuk met de beertjes er op aan iedere kant 1 en in het middelste kaartje met embossing geboren.
Hebben ze toch allebij een eigen kaartje en toch samen een.

Groetjes Irma
Geschreven door: **Elsje**  Bericht voor opstellen voor **Elsje**  9-2-2012 9:55:30
Afbeelding van **Elsje**Wat mij een stoere kleur lijkt, is blauw met (lime) licht groen...

leuk idee om zelf kaartjes te maken.
Een kennis van mij heeft ook zelf kaarten gemaakt, zij is gaan borduren, leuke kleine beertjes e.d maar dat vergt wel veel tijd en als je echt een berg kaarten moet maken is dat niet zomaar gedaan.

Ik lees dat je al veel tips gekregen hebt.

Succes en ik wens je een fijne zwangerschap toe

Groetjes Manon

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Server Monitoring