Geschreven door: jazzd 4-2-2012 11:52:39 |
Hallo allemaal!
Via deze weg wil ik proberen contacten te leggen met mensen die ook houden van hergebruiken van oude materialen. Ik richt me met name op sieraden. Die maak ik van knopen, oude stofjes, oude kralen, kant etcetera, maar ook van oude boeken, tijdschriften etcetera.Heb gister enkele voorbeelden gemaakt en bij mijn creaties geplaatst.
Ik zou het leuk vinden om elkaar te inspireren.
De reden waarom ik dit oproepje plaats, is omdat ik hier vrijwel alleen maar kaartenmakers zie. Terwijl ik wel weet dat hier mensen zijn die andere dingen maken. Met die mensen zou ik graag hobbymaatje willen worden, zodat we elkaars creaties af en toe kunnen bewonderen.
Groetjes van Jessica |
Geschreven door: inekedc1 4-2-2012 12:16:43 |
wat een geweldig mooie bloemen heb je gemaakt!
en ja.. de meesten zijn kaartenmakers hier..
maar ook die maken deze zelfgemaakte bloemen hoor!
ze staan immers ook prachtig op een kaart!!!!!
of op een altered kadootje.. wat ik nog wel eens maak... |
Geschreven door: jazzd 4-2-2012 12:29:40 |
Bedankt voor het compliment ineke :-D, het waren mijn eerste stoffen bloemen
Ik wil er haarschuifjes van maken... maar vind het bloemen maken leuker dan het afwerken tot haarspeld, haha ;-)
En bewaar ook alle snippertjes stof hier weer van. Want die wil ik uiteindelijk weer gaan verwerken tot hanger (karton beplakken en paverpol erover) of armband ( rond stuk plastic, van bijv. een fles beplakken en paverpol erover)
Maar wil jou ook wel in mijn vriendenlijstje hoor, want jij maakt echt iets aparts van jouw kaarten en dat vind ik ook leuk om te zien :-D
Maar ben gewoon een beetje uitgekeken op het standaard geborduurde oplegkaartje met 3d-plaatje of stempelkaartje met doilyhartje enzo. Vind dat ook heel knap allemaal hoor, ben zelf iedere keer opzoek naar nieuwe ideeën en vind het leuk om in contact te komen met mensen die dat ook zijn.
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij altered kadootjes? |
Geschreven door: iepies 4-2-2012 12:31:34 |
Hallo Jessica,
De bloemen vind ik prachtig.
Ik haak,brei, maak figuren van vilt,mozaiek,schilder etc.
groetjes,
Ria |
Geschreven door: Anneke1937 4-2-2012 12:34:33 |
Kaartenmaaksters kunnen ook heel creatief zijn met zelf leuke dingen te maken voor op kaarten. Dan kan ook met verschillende dingen en hoeft niet alleen van papier te zijn. Wij gebruiken ook stofjes, kraaltjes, haakwerkjes voor bloemen, knoopjes, touwtjes ect ect. |
Geschreven door: jazzd 4-2-2012 12:40:06 |
Dat weet ik Anneke,
Ik bedoel het ook helemaal niet als belediging, want zie kaarten... Nou dat zijn ware kunstwerkjes. Maar ik ben zelf steeds meer en meer op kaarten maken uitgekeken. Dat is de reden dat ik graag ideeën wil uitwisselen met mensen die ook vooral met andere dingen bezig zijn.
O, en Ria, bedankt voor je compliment! Heb ook even bij jou rondgeneusd en vind je vilten figuurtjes erg schattig. En dat decoupage dienblad... wauw, knap!
word erg nieuwsgierig naar creaties van je andere hobby`s als schilderen en mozaïeken |
Geschreven door: henniebeer 4-2-2012 12:50:17 |
ik heb ook veel andere dingen gedaan zoals, haken, breien, borduren, naaien, beren maken, sieraden maken, edelsmeden en oude spullen opknappen. de reden dat ik dat niet meer doe is gewoon tijdgebrek en ik ben dan met meerdere dingen tegelijk bezig en dan raak ik het overzicht kwijt, dus hou ik het nu maar bij de kaarten, ben nu wel tussendoor aan het breien maar gewoon lekker warme dassen. 
ik heb je bloemen bekeken en vind ze erg mooi hoor! 
gr. hennie. |
Geschreven door: creastrid 4-2-2012 12:51:03 |
Maak, behalve ATC`s, al jaren geen kaarten meer, maar ook op mijn kaarten maakte ik gebruik van allerlei dingen.
Neem maar eens een kijkje op mijn site.
groetjes,
Astrid |
Geschreven door: dinnetje 4-2-2012 13:38:55 |
Hallo dames,
ik maak ook geen kaarten (gaat helaas niet meer) maar ik maak van allles en nog wat voor bruiloften.
ik gebruik daar vaak leuke bloemetjes, strikjes, lint, en van alles en nog wat bij.
mijn vriendin die maakt wel kaarten en we wisselen regelmatig van spulletjes 
eerlijk gezegd vind ik alles wat ik hier op HJ ziet leuk.
Ik doe ook regelmatig leuke ideeen op door jullie voorbeelden.
Breien en haken zijn ook nog favo bij me (als mijn handen het toelaten) alleen borduren is lastig geworden.
Ik zag pas bij een van de dames boorduurwerkjes te koop en toen dacht ik ohhhh ik zou zo graag, maar ja helaas.
en als jullie leuke bloemetjes,lintjes enz in de verkoop hebben (niet te duur natuurlijk 
dan hoor ik het graag
lieve freubel groetjes
dinnetje |
Geschreven door: tdk 4-2-2012 13:53:52 |
ik maak ook met de kaarten andere spullen . ik heb vorig jaar een kerstschilderij gemaakt van een linnenbord, kijk maar eens bij mijn creaties. |
Geschreven door: jazzd 4-2-2012 13:56:06 |
wat een leuke reacties allemaal!
zal vanavon of morgen eens kijken op alle profielen. Nu maar eens even de deur uit. |
Geschreven door: creanicole 4-2-2012 14:26:13 |
hoihoi,
IK maak naast kaarten, memoborden van stof en ben erg actief met zeepjes.
Groetjes nicole |
Geschreven door: creacori 4-2-2012 14:33:14 |
Hallo Jessica,
Ik heb heel veel andere dingen gemaakt.
Maar ik maak nog steeds kaarten omdat je dat steeds makkelijk kunt oppakken.
Maar heb echt van alles gedaan.
Nu maak ik nog creaties van keramiek maar dat gaat niet zo snel.
Dus duurt even voordat een werkstuk helemaal klaar is.
Succes met je creaties.
Groetjes Corrie |
Geschreven door: Freubelpeet 4-2-2012 15:39:11 |
ik doe van alles door mekaar, heb pas nog van een lege pringle bus een spaarpot gemaakt, van een oude schoendoos een shabby chique doos voor mijn embossingmallen...kijk is bij mij creaties...ow en van lege blikken kun je leuke bloempotten maken....
ideeen genoeg..nu nog tijd vinden 
knuf peet |
Geschreven door: merlijn1 4-2-2012 15:58:27 |
En ik wat kan ik zeggen,alleen dat ik echt niet alleen kaarten maak zie mijn website.....hahahha
het jammere is dat ik geen hobby maatjes meer neem omdat ik er teveel heb,en het dan niet meer kan bij houden,succes met zoeken groetjes Ellen.  |
Geschreven door: ilse44 4-2-2012 16:48:55 |
Leuke knoopjes heb je gemaakt ben benieuwd wat je nog meer maakt.
Ik maak wel af en toe nog een kaart maar voornamelijk atc.
En daarbij ook nog wel eens iets anders zoals gebreën ballen of geborduurde ballen.
Ook nog geschilderd en een beeld van paverpol gemaakt.
Zo probeer ik van alles wat.
Groetjes Ilse. |
Geschreven door: jazzd 4-2-2012 18:13:22 |
Allemaal echt bedankt voor al die leuke reacties, ook per PB.
Ik kijk bij iedereen en vind het echt leuk om al die leuke, aparte, kunstzinnige ideeën te zien.
|
Geschreven door: jazzd 5-2-2012 10:31:33 |
Was zo blij met de reacties die ik gisteren kreeg!
Als er nog meer mensen zijn die creatief recyclen of andere dingen maken dan kaarten. Ik ben nog steeds op zoek naar ! |
Geschreven door: iepies 5-2-2012 10:36:23 |
hallo,
Ik krijg vaak behangboeken aangeboden. Leuke motieven en achtergronden gebruik ik ook voor mijn kaarten. En heb ik er voldoende uitgehaald dan gaan ze naar mijn schoondochter die les geeft aan groep3/4. Die gebruikt de rest dan weer voor het knutselen op school. |
Geschreven door: inekedc1 5-2-2012 10:39:26 |
kijk eens rechts onder het kopje... creaties.... dan zie je van alles..
dan zie je de voorbeelden.. en daar dan weer rechts van staat een rijtje onderwerpen..
altered art..bloemschikken..boetseren..breien enz enz..
klik dit aan en je ziet van alles...
echt niet alleen kaarten maken!!!! |
Geschreven door: yupi 5-2-2012 10:47:12 |
Hallo Jessica
Ik maak ook graag andere dingen.Kijk maar bij mijn creaties,
Zojuist weer een sneeuwlandschap van klei en vilt gemaakt
Maar kaarten maken doe ik er gewoon bij hoor
Groetjes Willie |