Geschreven door: Katinka 1-2-2012 23:38:49 |
Nu we weten wat we uitgeven en waar aan we het uitgeven
de volgende vraag.
Hoeveel uur, per dag, per week, per maand zijn we met onze hobby bezig?
Volgens mijn man ben ik de hele dag bezig met mijn hobby, kaarten maken.
Maar eigenlijk ben ik verslaafd aan de computer.
Ik zit tien keer per dag tien minuten achter de pc, soms langer.
Mijn hobby is eigenlijk geen kaarten maken, maar mensen volgen op HJ.
Verder knip ik heel veel plaatjes en knipvellen, zoveel dat ik niet meer weet welke kaart ik het eerst wil maken.
Maar hoe zit het met jullie?
Ik ben heel nieuwschierig.
Groetjes Carina. |
Geschreven door: inekedc1 1-2-2012 23:45:57 |
ik knutsel heel wisselend.. soms een hele dag.. dan weer weken niks..
en ja.. alles volgen op de pc is ook mijn hobby.. 
dus kijk ik hier elke dag een paar keer.. meestal als ik ga zitten met thee en een bammetje..
en voor ik naar bed ga.. zoals nu..
aan 3d doe ik niet.. |
Geschreven door: Kebri 1-2-2012 23:46:32 |
Hoi Carina,
Mijn eerste reactie is : Te weinig. 
Goh het varieerd bij mij heel sterk van maanden niks tot 3 dagen per week.
`t Is maar net hoeveel tijd en inspiratie ik heb.
Maar het is meestal de tijd die ontbreekt 
Groetjes Christel  |
Geschreven door: Kimberly 1-2-2012 23:52:23 |
ligt eraan,wat heb ik aan tijd,en voor savonds geld ben ik niet te moe
ik heb ff nu kaartje geplaatst en wat mailtjes beantwoord en mn avond is nu voorbij ik ga naar bed 
hopelijk kan ik er morgen aan 1 beginnen,alles staat al klaar voor 3 te maken kaarten 
nu nog tijd 
truste vast! |
Geschreven door: MiMa 2-2-2012 0:19:42 |
oei eerst hangen we ons geld buiten de deur
dan onze materialen
en nu onze tijd ook nog
tja ik denk dat ik de hele dag in hobby denk
maar heb niet de hele dag om het ook te doen
er is te veel leuks, en te weinig tijd
maar elke dag probeer ik toch wel iets te doen
|
Geschreven door: maatelly 2-2-2012 0:39:21 |
nou dat is toch best wel veel
en ook ik zit wel veel op pc ook
is het niet hier dan is het wel op facebook spel spellen
ik ben elke dag wel met mijn hobby bezich
heb nu dat ik ook nog eens met de atc verslaving ben begonnen
eerst had ik zo iets nee niets voor mijn nu
weet ik niet van op houden hihihihi
liefs maatelly |
Geschreven door: omanijntje 2-2-2012 2:04:26 |
Ik zit in ieder geval bijna iedere avond te knippen en te plakken bij de TV.
Ga heel laat naar bed, dus is al vlug een uur of 6 geknutsel.
Overdag knutsel ik erg weinig. Gr. Guusje |
Geschreven door: fantje1959 2-2-2012 4:58:49 |
geen idee hoeveel tijd ik er aan besteed
soms een paar dagen niets en dan ineens een paar dagen volop en dan maak ik zo maar 4 of 5 kaarten op een dag ( zonder knippen) nu het echt koud is ben ik wel minder buiten dus doe ik meer net als in de zomer wanneer het erg warm is dan doe ik ook meer want daar kan ik slecht tegen dus ben ik veel binnen bij de ventilator 
en ook ik snuffel meerdere keren per dag hier even rond als ik de mail heb gecheckt
groetjes Irene  |
Geschreven door: Kianna 2-2-2012 5:59:37 |
Ik knutsel niet zoveel als ik zou willen. Ik heb een full time baan, een huishouden dat gedaan moet worden (met 2 katten die aandacht vragen en die het huis ook weer vies maken), ik heb een vrij grote vriendenkring, een vriend waar ik tijd mee doorbreng en ook nog andere hobbies. Daarnaast heb ik ook wel eens gewoon geen zin om iets te knutselen. Ik ben al blij als ik 1 kaart in de week maak! |
Geschreven door: Monique2 2-2-2012 7:35:58 |
Door de weeks ben ik vaak 2 tot 3 uur aan het knutselen. In het werken en dan vooral op zondag is dat veel langer.
Natuurlijk zijn er ook dagen dat ik niet knutsel, maar ik probeer dat wel elke dag te doen.
Groetjes Monique
|
Geschreven door: marianeke 2-2-2012 8:43:16 |
Ik denk wel een paar uur per dag vooral s,avonds als ik voor de tv zit,maar lang niet zoveel als ik zou willen
Marian  |
Geschreven door: Creahannie 2-2-2012 9:01:20 |
Ook ik ben wel een paar uur per dag aan het freubelen en dan tel ik de borduuruurtjes s`avonds op de bank voor de tv er nog niet eens bij . HEERLIJK!!!!,altijd leuk om te doen.gr Hannie...........enne,een fijne freubeldag!!!!!  |
Geschreven door: maranke 2-2-2012 9:03:30 |
Ik gemiddeld wel een paar uur per dag, alleen als ik hele dagen moet werken dan komt er weinig van terecht.
Kaarten maken is voor mij ontspanning en dan als ik een vrije dag heb kan ik soms ook wel een hele dag zitten te freubelen.
Vroeger toen ik net gescheiden was, zat ik soms wel s´nachts tot een uur of twee te freubelen, maar dat doe ik nu dus niet meer, ook omdat ik nu minder werk en dus meer vrije tijd heb.
Groetjes Marielle |
Geschreven door: walvisje65 2-2-2012 9:39:08 |
hoi ik ben de elke dag aan het knutselen en hj kijken voor ideeen en kijken waar ik spullen goedkoop kan vinden dus ben er druk mee 
groetjes jolanda |
Geschreven door: Sascha1948 2-2-2012 9:48:31 |
Ik zit iedere dag wel kaarten te maken,in de middag een uurtje of 2
en s,avonds bij de TV zit ik te borduren.
Het blijft een erg leuke verslaving, als ik niet met mijn handen eraan bezig
ben dan denk ik er wel aan.
Groetjes, Jannie |
Geschreven door: krealien 2-2-2012 9:49:10 |
tussen de 0 en 20 uur per week
net hoe het uitkomt  |
Geschreven door: Anita tL 2-2-2012 9:52:34 |
hai,
Ik ben vaak aan het knutselen, en dan schiet het huishouden er wel eens bij in, maar ja.... hobbyen is een stuk leuker dan het huishouden niewaar!!
Als in Nov de kerstkaarten klaar zijn gaat alles naar boven Hobbykamer is op zolder en geen verwarming) en wordt opgeruimd, en in Januari ga ik weer aan de slag. Zo gaat het ook in de zomer, in mei gaat alles weer naar boven en in sept ga ik weer beginnen. En soms ga ik ook gewoon door. Op vakantie gaat ook wat hobbyspulletjes mee.
Liefs
Anita  |
Geschreven door: Enparo 2-2-2012 10:10:57 |
Veeeeel te veeeeeeel tijd , maar het blijft een 
Warme knutsel- en  |
Geschreven door: ekenit 2-2-2012 10:13:54 |
Te WEINIG..... Alhoewel...... Ik ben momenteel veel meer met breien en haken bezig. Voor de kleindochters beenwarmers, in opdracht vier colsjaals en ben nu net begonnen met een Zpaggetti-tas. Dus elke dag wel een tijdje knutselen, als je handwerken tenminste ook knutselen noemt.  |
Geschreven door: pedicuurtje 2-2-2012 10:33:05 |
Poehhh moeilijk te zeggen heel verschillend ook maar als ik even een paar uurtjes tijd heb dan is het vaak wel even lekker een kaartje maken, en soms gun ik mezelf een hele dag ermee bezig te zijn en daar verheug ik me de dag ervoor dan al op!! |
Geschreven door: Linda1967 2-2-2012 10:37:45 |
Ik denk dat ik eigenlijk wel zo`n drie uur smiddags zit te knutsellen en dan ook savond bij de tv vaak ook nog wel een aantal uren maar er zijn ook dagen bij vooral zomers dat ik veel meer buiten zit te borduren en dan geen kaarten maak.
Ja ik geloof ik moet toch maar even op zoek naar een Saartje en een James. zodat ik meer tijd aan hobby kan geven want ook hubby wil aandacht en dan de honden ook nog en zoon waarom duurt een dag maar 24 uur 36 uur was makkelijker.
het vervelenste vind ik wel ondanks dat ik koken ook heel leuk vind je smiddags lekker met een kaart bezig bent en hij is bijna af en dan komen hubby en zoon waneer gaan we eten????????
|
Geschreven door: freubeltje 2-2-2012 10:55:32 |
Momenteel heb ik wat meer tijd en knutsel een uur of 10/12 per week.
Daarbij gebeurd het nogal eens dat ik een kaart half af heb (de onderdelen liggen nog las), het me toch niet helemaal zint en ik met wat anders begin Zodoende liggen er wel eens 3 kaarten half af totdat ik zie wat er in mijn ogen mee "mis"is en de oplossing weet.
Ook vind ik het heerlijk om op HJ en blogs de diverse creaties te bekijken.
"s Zomers heb ik veel minder tijd. Dan moet de tuin gedaan worden, en ook die van mijn moeder. En met mooi weer wil je toch ook wat meer buiten zijn. Wat dat betreft is het nu ideaal knutselweer  |
Geschreven door: Katinka 2-2-2012 11:09:03 |
Grappig al deze antwoorden.
Eigenlijk verschillen we niet veel van elkaar.
Natuurlijk zit ik ook niet iedere dag achter de computer, maar zodra ik de tijd heb wel.
En zoals mima zegt, ik denk de hele dag aan hobby, het zit in mijn hoofd. (als ik vrij ben).
Alleen heb ik net als zoveel mensen tekort vrije tijd, wel af en toe een paar minuutjes, maar geen vrije middag.
En om een kaart te maken heb ik het gevoel dat ik daar dan ook de tijd voor moet hebben.
Ik ben jaloers op alle mensen die `s avonds kunnen knippen.
Ik knip dan regelmatig eeen oor,staart of bloemstengel af, omdat ik het niet goed genoeg zie.
En dan maak ik ook nog eens zoveel rommel met knippen dat de hele bank onderligt.
Ooit heb ik van iemand gelezen die in de trein naar haar werk zat te knippen, geweldig.
Het is leuk om zo`n mooie hobby te hebben en HJ bedankt dat we het hier samen kunnen delen.
Allemaal heel veel hobby plezier.
Groetjes Carina.
|
Geschreven door: detoli 2-2-2012 11:26:14 |
Is heel verschillend, ligt er ook aan hoeveel tijd ik heb. Soms elke dag een poosje en dan weer een tijdje niets. Of ik neem me voor om een hele middag of dag te gaan knutselen en dan komt daar niets van, omdat er wel iets tussenkomt.
En ik kijk hier natuurlijk ook rond. Ben bijna de hele dag online , maar zit toch echt niet de hele dag achter de pc.
groetjes, Anja |
Geschreven door: bianca35 2-2-2012 11:30:30 |
Te weinig 
ik denk er wel aan maar ik doe er niet veel mee.
nu ben ik wel de HJ van 70 tot 82 naar aan het kijken wat ik allemaal in huis moet gaan halen.
ben gisteren en vandaag al weg geweest voor knipvellen en garen
dus ik ga morgen de heledag knutselen ben nu alles in het huishouding aan het doen
dat ik morgen niks hoef te doen
sins dat ik verhuist ben van Heerlen naar echt mis ik wel mijn hobbyavond.
dit zou ik graag bij mij thuis willen doen gezellig met wat meiden om de 14 dagen
Groetjes Bianca |
Geschreven door: fetske 2-2-2012 11:54:34 |
nu maak ik heel veel kaarten maar ja moet ook rustig aan doen vanwege me voet
normaal maak ik s middags na mijn werk nog kaarten en idd graag bij de tv
soms neem ik zelfs een programma op om die overdag bij het knutselen te kijken
heerlijk vind ik dat
en het weekend als ik een dag niks heb kan ik de hele dag kaarten zitten maken en dan heb ik aan het eind van de dag soms wel is 10 kaarten af of 6 hangt af of ik veel ideetjes heb.
nu geniet ik maar extra dat ik "ziek ben" lekker kaarten maken naast lichte huishoudtaakjes.
groetjes fetske |
Geschreven door: happycards 2-2-2012 12:13:43 |
hoi hoi
ik knutsel heel wisselend, als ik moet werken bijna niet natuurlijk omdat ik in de weekenden dan druk ben met de was, huishouden, boodschappen enz enz je kent het wel
nu ben ik thuis de hele week ivm de getrokken kiezen afgelopen maandag en ligt dus de hele eetkamertafel vol met creatieve chaos , nu zit ik dus eigenlijk heel veel uurtjes te knutselen heerlijk , krijg soms afkickverschijnselen als ik niet kan freubelen dus kan nu ff weer alles inhalen.
volgende week weer lekker werken dus dan moet de boel weer een beetje opgeruimd worden , maar heb dan over 3 weken weer 2 weken vakantie dus dan kan het ook weer naar beneden haha
veel knutselplezier
gr ellen |
Geschreven door: Lynda 2-2-2012 12:23:02 |
Dat is heel wisselend.
Maar zo ie zo de vrijdagochtend  |
Geschreven door: merlijn1 2-2-2012 12:24:04 |
de hele dag door,hahaha afwisselend op de pc en knutsellen,of koken en eten,,
groetjes Ellen,en ja natuurlijk hier alles volgen en op fb enz enz . |
Geschreven door: stoffelina 2-2-2012 12:29:30 |
Veel te veel tijd want het is een verslaving geworden.Maar het is dan ook SUPER leuk en gelukkig heb ik nog wat liefhebbers voor mijn freubelwerk. Iedere dag dus!!
Ik wens iedereen Er zijn nog veel ergere dingen!! 
Groetjes LIneke |
Geschreven door: Huismus 2-2-2012 12:36:51 |
Hangt een beetje van het weer af: bij mooi droog weer (zoals vandaag) worden de wandelschoenen aangetrokken en ga ik er op uit, maar als het ander weer is kan ik de hele dag wel knutselen. |
Geschreven door: creashop 2-2-2012 13:10:16 |
het liefst 24 uur per dag, maar ja, dat gaat niet ha,ha,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ik zou niet weten hoeveel uur per dag of week, maar elke minuut dat ik "vrij"ben ben ik aan de freubel,
soms dagen achter elkaar, maar soms ook een paar dagen niet,
en op die dagen ben ik dan behoorlijk uit mijn hum, want het is inderdaad ook bij mij een hele grote verslaving, waar ik maar moeilijk buiten kan  |
Geschreven door: connyvk 2-2-2012 13:13:49 |
Eigenlijk te weinig,
omdat ik veel werk
en als ik dan thuis kom te moe ben
om te gaan hobby
en dat er eerst HH klussen gedaan moeten worden.
Deze maand ligt het ook stil, om dat ik besloten heb
om intern in huis te verhuizen.
Grotere hobbykamer-kleinere slaapkamer.
Dus moet er in de nieuwe slaapkamer behangen,gewit enz worden.
Het gaat deze maand niets worden met de knutsel uurtjes .
Groet Conny |
Geschreven door: monique7 2-2-2012 17:58:35 |
normaal gesproken elke dag wel een paar uur vooral in de avonduren voor de tv zit ik te knippen enof borduren.
alleen op dit moment als ruim 2 maanden want ik heb mijn enkelbeanden gescheurd en mijn voet gebroken dus mag helemaal niks doen. momenteel zit ik veel op internet te surfen naar leuke ideeen om te doen en ben iedere dag wel een keer op hj te vinden
groetjes monique |
Geschreven door: Reina1332 2-2-2012 18:08:54 |
Ik wilde dat ik er de tijd voor had om elke dag te freubelen, maar dat lukt niet.
Ten eerste werk ik fulltime en heb ook mijn huishouden en sociale dingen natuurlijk, maar ook ontbreekt mij regelmatig de inspiratie.
Als ik eenmaal weer wat onder handen heb, kan ik daar wel avonden achter elkaar mee bezig zijn.
Wel volg ik in de avond diverse hobbyforums en ben ik nogal eens aan het opruimen/reorganiseren in mijn kamertje.
Enne...........het kopen en verzamelen van spullen hoort er misschien ook bij, nou dat doe ik elke week wel een keer.
Vanmiddag nog op een leuke beurs, waarvan ik de naam niet mag noemen want dan wordt het weer weg geswiept leuke dingen van KC gekocht.
|
Geschreven door: Yvonne38 2-2-2012 18:28:33 |
Ik probeer in ieder geval een uurtje per dag. Tussen het avondeten en gtst in. Daarna ben ik bij de tv aan het knippen of borduren, en dan stop ik tot ik geen zin meer heb. Overdag komt het er niet van. |
Geschreven door: lientje1961 2-2-2012 19:08:09 |
gemiddeld 2a 3x per week
en in het weekend soms een hele middag
er moet ook nog gewerkt worden he hihhi hi 
op hj snuffel ik wel bijna iedere dag rond |
Geschreven door: 7*hobby 2-2-2012 19:25:11 |
heel verschillende ligt aan wat ik aan doen
en welk soort 3d ik gebruik bijvoorbeeld gewoon 3d knipvellen zijn naar 1uur klaar
maarPyramids boekje ben ik alle 1uur en 15 minuten of 30 minuten en
BloXxx 2uur of langer er mee bezig
ook alles ik nog meer bij wil maken ben ik soms wel 2 a 4 uur ermee bezig
en alles ik kaaart wil borduren ben ik soms wel 2dagen er mee bezig of langer
Maar om dat nu laatste heb van schouder doe ik nu anders
ik doe nu zo niet meer elk avond
|
Geschreven door: caterpillar 2-2-2012 19:34:47 |
wisselend maar nu mijn zoon een jaar is en meer aandacht vraag minder dan ik zou willen maar het komt wel weer... straks kan hij het helemaal zelf en dan kan mamma ook weer dingen doen die ze wilt.. |
Geschreven door: Tammy1990 2-2-2012 19:37:34 |
Te weinig. Klaag altijd dat ik er geen tijd voor heb. Maar op het moment dat ik wel tijd heb, heb ik er geen zin in/geen inspiratie. Soms maak ik dus maanden niks. Als ik kaarten maak kan ik max. 6 uur achter elkaar bezig zijn op een dag. Meestal is het minder. Maar ben er wel heel veel mee bezig, blogs afspeuren, het HJ en uitzoeken wat de nieuwste producten zijn. Dus ik ben wel veel tijd kwijt aan deze hobby, maar echt kaarten maken doe ik niet veel. |
Geschreven door: thecrow 2-2-2012 19:45:18 |
ik knutsel 6 a 8 uur per dag normaal .
maar op het moment knutsel ik 2 a 3 uurtjes per dag. |
Geschreven door: aliehelder 2-2-2012 19:47:50 |
Ik ben denk ik wel een hele grote verslaafde.
Ik heb de pc op de hobbytafel staan
Kijk een paar keer op een dag hier
Als ik met mijn spellen bezig ben op facebook ofzo ben ik aan het knutselen
Het komt erop neer dat ik ben fulltime huismoeder `s morgens om 7 uur een leeg huis heb en binnen 2 uur de boel aan kant heb
Dus wat ga je dan doen achter de pc en aan de knutsel
En door mijn reumahand moet ik nu meer tijd nemen om een kaart af te maken
Maar vind het geen straf maar heerlijk om te doen
Gr Alie
|
Geschreven door: sonjavdpol 2-2-2012 19:55:15 |
Elke dag freubelde ik 2 à 3 uur, maar dat is een poosje afgelopen. We gaan binnenkort verhuizen, dus mijn hoofd staat er niet naar. Ik loop steeds te rommelen en op te ruimen.
Morgen komen er 80 dozen van de verhuizer en ben van plan dit weekend als eerste de hobbyspullen in dozen te doen.
Maar had al 2 kaarten op stapel gezet en ik hoop ze morgen eerst nog af te kunnen maken.
Maar misschien staan de dozen mij zó aan te grijnzen, dat er niks meer van komt.
Verder kijk ik elke dag een poosje op Hobbyjournaal , zodat ik toch op de hoogte blijf.
Gr. Sonja |
Geschreven door: sanniec 2-2-2012 20:09:43 |
Net hoe het uit komt qua tijd. Nu heb ik toevallig al een dikke week helemaal niks gedaan . Dingetjes genoeg om te freubelen maar kan gewoon niks bedenken.
Gr sandra |
Geschreven door: kizzybabs 2-2-2012 20:46:18 |
kaarten maken is nu eenmaal een hobby van TE.
T teveel materiaal kopen
,teveel tijd insteken (soms),
teveel achter de PC ....... ,
soms teveel vuur onder de kookpotten, hahahahaha, want dat kaartje moest nog af .........
maar zolang het me TEvreden maakt is er niks mis mee, zeker weten.
Wat is er mooier dan een tevreden mens, zeg nu zelf !!!!
groetjes
Marianne |
Geschreven door: 7*hobby 19-2-2012 19:49:23 |

soms doe ik er over 3uur +15minuten over
dat was gisteren 6 kaarten gemaakt
Groetjes Eva |