Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
De Mobiele Hobbywinkel
Met de HJSTAR pas krijgt u de gehele maand Mei 2012 een Flower Fairies Clearstempel voor maar € 2,95. Kijk voor deze en vele andere aanbiedingen op onze site bij HJ Pashouders. Liefs van Sunantha

Diana’s Hobbyhoek
Met de HJSTAR pas krijgt u de hele maand mei 10% korting op uw complete bestelling en het hobbyjournaal voor €1,00. Daarnaast ontvangt u altijd een extraatje.

Hobbyshop Mimi
Met de HJSTAR pas krijgt u de verzendkosten gratis 1 week lang van 25 april tot 2 mei

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
sudokuCraftTV 25 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

De rode draad 106: zelfgemaakte scrapbloem. - Uitdagingen / Wedstrijden

Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  19-1-2012 17:59:51
Afbeelding van HuismusLeuke boter, kaas en eieren kaarten zijn er gemaakt! Nu gaan we op de bloementour: we gaan zelf een heel mooie scrapbloem maken en verwerken die zo op de kaart dat het een aandachtstrekker wordt.
De opzet is als volgt: Ik geef iedere donderdagavond (zo rond 18.00/20.00 uur) de maten voor een kaart en de maten en onderdelen die daarvoor moeten worden gebruikt.
Bovendien geef ik dan aan welk onderdeel de "rode draad" is, dat onderdeel is dan het `ding" op je kaart wat dient op te vallen.
Je moet met de maten en onderdelen werken die ik je opgeef, (mag dus niets weglaten) maar mag wel van alles extra toevoegen. Je kunt hiervoor alle technieken gebruiken: van 3D tot vouwtechnieken en watervallen toe!
Met die onderdelen maak je een kaart en plaatst die hier.
Als laatste plaats ikzelf de kaart die ik vooraf heb gemaakt.

----------------------------------------------------------------------------
De verplichte onderdelen: (vierkante kaart) :
De basiskaart 13x13, dan oplegkaart 12,5x 12,5 cm. , scrappapier 12x12 cm
Kaartkarton: een rechthoek van 9 x 7 cm, en eentje van 8 bij 6 cm.

Scrappapier: idem maar dan aan alle kanten 0,2 cm kleiner.

En natuurlijk maak je een supermooie scrapbloem, waarbij je minimaal een apart ding ( zoals : touw, hoedenpen, parelketting , veertjes enz. ) gebruikt, meer (of alles) mag natuurlijk altijd.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
De Belgische variatie: (rechthoekige kaart)
Kaart 14,8 x 10,5 cm. , oplegkaart 14,3 x 10,0 cm , scrappapier 13,8 x 9,5 cm.

Kaartkarton: een rechthoek van 10 x6 cm, en eentje van 9 bij 5 cm.

Scrappapier: idem maar dan aan alle kanten 0,2 cm kleiner.

En natuurlijk maak je een supermooie scrapbloem, waarbij je minimaal een apart ding ( zoals : touw, hoedenpen, parelketting enz. ) gebruikt, meer mag natuurlijk altijd.

---------------------------------------------------------------------------------------------
ATC’tjes: Ook die mogen natuurlijk, maar dan moet je zelf wel even de maten aanpassen, want ATC’tjes heb ik helemaal geen verstand van!

Challenge 107: 2 knoopjes en alles in zwart/wit.
Challenge 108: cirkelkaart met cirkellabels.(Belgische variatie het woord cirkel wijzigen in ovaal)
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  19-1-2012 18:39:12
Afbeelding van valstarziet er weer leuk uit, Doortje!! Ben benieuwd naar alle creaties!

Groetjes,

Renate
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  19-1-2012 19:38:41
Afbeelding van agnesw62leuk doortje zo`n echte bote, rkaas en eieren kaart Ja
bij deze nieuwe moet ik toch ff bedenken wat ik daarmee ga doen hoor want ik hou niet zo van bloemenkaarten, maar ga er toch mee aan de slag hoor
groetjes agnes
Geschreven door: Jeetje-I-Deetje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Jeetje-I-Deetje  19-1-2012 19:46:18
Afbeelding van Jeetje-I-DeetjeEn ik hou juist wél van bloemenkaarten maar ik heb geen tijijijijijijijijijijijijijijddddd. die klok die tikt maar door ...............en veeeeeel te snel naar mijn zin
Maar ik ga mijn best doen om deze week toch een kaart erbij te zetten

Groetjes, Jackie
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  19-1-2012 19:47:28
Afbeelding van wobbes50Die Doortje dat is een echte `boter, kaas en eierenkaart`.
Volgens mij is er niet één zoals jij Ja

De nieuwe zullen we eens even zien wat we daarmee doen.
Ga er direct mee aan de slag.

Groetjes Willeke Een Roosje
Geschreven door: Wiekel  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Wiekel  19-1-2012 21:25:23
Afbeelding van WiekelHoi Doortje en Ans!!!
Ben even aan het stoeien geweest, wilde beslist een hele witte kaart.
maar het is niet geworden wat ik wou! Maar helaas !
Zo maar deze reis
Gr Wieke
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  19-1-2012 21:34:04
Afbeelding van kablauNou Wieke, ik vind hem erg mooi geworden hoor Ja Ja Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: prutsoma  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor prutsoma  19-1-2012 22:15:43
Afbeelding van prutsomaHoi Doortje en Ans
Vanavond even dit kaartje gemaakt .
Ik hoop dat het goed is .
Groetjes Nel

Mooie rode draad 105 heb je gemaakt Doortje
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  20-1-2012 9:23:20
Afbeelding van agnesw62ook ik heb al een kaartje gemaakt, hoewel bloemen niet mijn ding zijn.
groetjes agnes
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  20-1-2012 9:43:24
Afbeelding van HuismusOok al vind je de kaart niet zo geslaagd, de bloem is wel geweldig Wieke! Ja Ja Ja
Nel en Agnes: ze zijn prachtig! Ja Ja Ja
Geschreven door: detoli  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor detoli  20-1-2012 15:07:12
Afbeelding van detoliHeb ook een kaartje gemaakt. De bloem is niet geworden, wat ik in gedachten had.Maar ik hoop, dat `ie goed is.
Dit is`em geworden.
groetjes, Anja
Geschreven door: Chaootje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Chaootje  20-1-2012 16:55:31
Afbeelding van Chaootjeheb me uitdaging klaar maar zet hem er morgen op want ik kan niet met dat fototoestel omgaan. have fun vanaaf toedeloe
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  20-1-2012 18:36:45
Afbeelding van marjanuisTja, had me er heel erg op verheugd om deze rode draad te maken. Ben gek op bloemen en volgens mij heeft Doortje ons wel eens de techniek van een scrapbloem geleerd, dat kun je hier nog vinden: http://www.hobbyjournaal.nl/forum/50603/Workshop_scrapbloemen_.htm

Vanmorgen vroeg een HJ maatje mij of ik een patroon had van de kaart met bloemsluiting...nee dus, en ben gaan googlen...tja, en dat vond ik zo leuk dat ik bedacht: die ga ik maken en dan wordt het een hele bloemenkaart. Het is geen kaart maar een project geworden, pffff wat een werk! Maar wel erg leuk om te doen.

Groet, Marja
dicht en open:
Geschreven door: lorinda  Bericht voor opstellen voor lorinda  20-1-2012 18:54:06
Afbeelding van lorindaHoi Marja
hij is prachtig
groetjes Els
Geschreven door: kakeltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kakeltje  20-1-2012 19:20:22
Afbeelding van kakeltjeHallo,

Heel leuk weer om te doen. Hier mijn bijdrage.

Wat staan er al mooie zeg! Groetjes, Jannie.
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  20-1-2012 19:24:45
Afbeelding van HuismusAnja en Jannie: ze zijn prachtig! Ja Ja Ja
Marja: wat een geweldig mooi project: super gewoon! Ja Ja Ja
Geschreven door: creajannie  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor creajannie  20-1-2012 21:20:43
Afbeelding van creajannieDoortje,de complimenten voor jou kaart
boter -kaas en eieren.
Heel mooi gevonden Ja

Dit is mijn bijdrage voor deze ronde

Heb het maar in de herfst kleuren gehouden.
Net zoals buiten.

Er staan al weer mooie kaarten op Ja

Fijne avond verder en groetjes
Jannie Een Roosje
Geschreven door: detoli  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor detoli  20-1-2012 21:26:11
Afbeelding van detoliWow Marja, wat een schitterende kaart!!! Ja

groetjes, Anja
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  21-1-2012 11:36:31
Afbeelding van HuismusJannie: dat zijn echt mijn kleuren, die warme herfsttinten! Past nu inderdaad helemaal bij het weer want de boom voor m`n huis buigt zich aardig in de (herfst)storm!
Hij is prachtig Ja Ja Ja
Geschreven door: bvenema  Bericht voor opstellen voor bvenema  21-1-2012 11:37:40
Afbeelding van bvenemaWat al weer een leuke kaarten. Ik ben zelf ook gek op bloemen en heb er dus ook al een gemaakt.

groet Betsy
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  21-1-2012 13:30:11
Afbeelding van wobbes50Ans krijgt het druk als ze weer thuiskomt Er zijn inmiddels al aardig wat creaties gemaakt, en daar zijn hele mooie bij hoor.
Ik zal nu even aan de gang, zou gisteren al maar toen kwam er nog een verjaardagskaart tussendoor voor een man. En een bloem op de kaart vind ik zelf meer voor meisjes/vrouwen.

Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  21-1-2012 16:39:57
Afbeelding van valstarWat een mooie kaarten, zeg!! Ik zie dat niemand ook nog voor een plaatje kiest, ik dus wel...

Groetjes,

Renate
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  21-1-2012 18:45:14
Afbeelding van marjanuisGoed kijken Renate, ik heb nog zo mijn best gedaan op de dame met de boa...voor het eerst bezig om in te kleuren met distress inkt...
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  21-1-2012 19:19:35
Afbeelding van wobbes50Ik heb deze keer ook geen plaatje gebruikt. Ik zal hem morgen even fotograveren en erop zetten. Bij avond wil dat niet zo goed.
De kleuren worden dan niet mooi.
Mooi hoor Renate Ja Ja

Geschreven door: ingeling  Bericht voor opstellen voor ingeling  22-1-2012 8:25:10
Afbeelding van ingelingIk heb me er ook aan gewaagd,
Het is een scrapcard geworden met restjes die hier op mijn desk lagen en de bloem natuurlijk!
Alles zit erop en eraan,

groetjes Inge
Geschreven door: Chaootje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Chaootje  22-1-2012 11:59:09
Afbeelding van ChaootjeJoehoe hier is die dan mijn zelfgemaakte scrapbloemen voor deze uitdaging Hoop dat die door de schoonheidscommmissie goedgekeurd wordt

groetjes van chaootje hier is die sowwy doe me naam eer aan
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  22-1-2012 12:04:34
Afbeelding van valstarChaootje..........ik zie je kaart niet!!

Dank je, Willeke. En sorry, Marja, die had ik idd over het hoofd gezien . Leuk hè, inkleuren met distress......heb er een verslaving bij. Het vergt wel enige oefening, maar ik merk dat het steeds beter gaat!!

Groetjes,

Renate
Geschreven door: Chaootje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Chaootje  22-1-2012 12:21:36
Afbeelding van Chaootjeoh verrek vergeten
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  22-1-2012 13:51:12
Afbeelding van HuismusBetsy, Renate , Inge en Margaret: ze zijn prachtig!
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  22-1-2012 16:38:20
Afbeelding van marjanuisTja het is noodweer en ik moet verplicht rusten na een drukke week, dus nog maar een kaart gemaakt voor deze rode draad. Nu gewoon een opkikker. Nog maar eens volgens de workshop een bloem gemaakt.

Een geheimpje verklappen? Het blauwe gaas dat bij de bloem zit is een stukje van een puff waarmee ik altijd douce. De puff viel uit elkaar, was eigenlijk versleten...ik gooi niet snel iets weg, zie er altijd iets in voor het scrappen. En nu kwam dit heel goed uit qua kleur en beeld. Ik heb het gaas over de kikker heen gelegd en toen met Distrress inkt geinkt, heeft de kikker iets meer uitstraling vond ik.

Mijn Frank wordt mijn labels een beetje zat, maar ik blijf dat toch erg leuk vinden, vandaar weer een label gemaakt van 1rechthoek. Bij het opruimen kwam ik mijn clippunchen tegen< die ook maar weer eens gebruikt, ik weet weer waarom die blijven liggen: een randpons gaat sneller!

Groet, Marja
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  22-1-2012 16:46:39
Afbeelding van HuismusMarja: hij is geweldig! Daar moet je echt wel van opkikkeren! Ja Ja Ja
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  22-1-2012 19:01:21
Afbeelding van kablauNou dames, hartstikke mooie kaarten zijn er al gemaakt hoor, helemaal toppie allemaal, ik zal ze er meteen in gaan zetten.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  23-1-2012 7:30:08
Afbeelding van agnesw62hier nog 1 van mij, ondanks dat ik niet zo van bloemenkaarten maken houdt, maar deze bloemen zijn daar een uitzondering op
daar de bloem zo groot is, kon ik de rechthoeken niet goed kwijt, dus maar het voorbeeld van marjanuis gevolgd en van de 2e rechthoek een label gemaakt(bedankt marja voor het idee )
groetjes agnes
PS het rode gaas is bij mij niet van een douchepuff, maar gewoon een stukje ....(ships nu weet ik niet meer hoe dat ook weer heet ) tule?
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  23-1-2012 11:12:58
Afbeelding van kablau Ja Ja Jahij is weer toppie Agnes.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  23-1-2012 11:45:06
Afbeelding van marjanuisAgnes, geweldige kaart! Ja ik vind je best goed met bloemen hoor
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  23-1-2012 11:47:32
Afbeelding van agnesw62bedankt marja, ik heb hier ook al veel geleerd hoor, door met de uitdagingen mee te doen
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  23-1-2012 12:39:46
Afbeelding van HuismusGeweldig Agnes! Zo leer je nog van bloemenkaarten houden! Ja Ja Ja
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  23-1-2012 12:43:42
Afbeelding van agnesw62ja zo`n zelfgemaakte scrapbloem vind ik nog wel leuk, maar een 3D plaatje of stempel met bloemen vind ik maar niks
Geschreven door: Chaootje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Chaootje  23-1-2012 13:26:16
Afbeelding van ChaootjeWow wat een leuke kaarten en wat een ideetjes zeg Ik heb ook niets met bloemen maar soms moet jeje knipvellen wel is opmaken agnes en scrappen?? ik begin het steeds leuker te vinden .
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  23-1-2012 18:48:35
Afbeelding van marjanuisIk heb er nog 1 gemaakt, ik ben zo gek op die scrapbloemen ...

ik heb de techniek uitdaging gecombineerd met deze rode draad. Het plaatje heb ik ingekleurd met mijn aqua kleurpotloden en met 3D plakband opgeplakt...deze kaart is voor een jarig HJ maatje...erg leuk om te maken.

Groet, Marja
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  23-1-2012 18:57:07
Afbeelding van valstarWat een schatje, Marja. Jammer dat ik nog niet jarig ben

Ik vind de kerstster van Agnes ook goed gelukt!!

Groetjes,

Renate
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  23-1-2012 19:40:34
Afbeelding van wobbes50Ik heb mijn scrapbloem ook klaar. Qua kleur lijkt hij wel wat op de vorige rode draad, maar hij is toch ff anders.

Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  23-1-2012 19:44:07
Afbeelding van kablauWowie Marja en Willeke, mooie bloemen hoor en ook mooie kaarten er van gemaakt Ja Ja Ja

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  23-1-2012 20:32:13
Afbeelding van wobbes50Dank je wel Ans Het was een leuke om te doen en ik vind die van Marja ook erg mooi. Helemaal omdat ze hem gecombineerd heeft met een andere uitdaging Ja

Geschreven door: krealien  Bericht voor opstellen voor krealien  24-1-2012 8:28:22
Afbeelding van krealienik hoop dat deze ook door de keuring komt

groetjes
jacqueline
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  24-1-2012 11:52:15
Afbeelding van HuismusMarja, Willeke en Jacquelien: ze zijn schitterend! Ja Ja Ja
Ik heb dat wat Agnes zegt ook wel enigzins: 3D plaatjes met bloemen zijn me vaak ook te zoet, maar met stempels kun je wel de prachtigste scrapbloemen maken: stempel maar eens een grote bloem, knip die uit en verwerk hem samen met touw, blaadjes, hoedenpennen of iets anders tot een scrapbloem: je zult zien dat je hte prachtigste resultaat kunt bereiken! Even experimenteren!
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  24-1-2012 13:20:12
Afbeelding van kablauToppie kaart Jacqueline, vind het ook een grappig plaatje .

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: bvenema  Bericht voor opstellen voor bvenema  24-1-2012 13:51:50
Afbeelding van bvenemaHad nog tijd over en heb nog maar een leuke bloem gemaakt!

groet Betsy
Geschreven door: Chaootje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Chaootje  24-1-2012 14:06:44
Afbeelding van Chaootjehmz jammer ben nog lang niet jarig marja
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  24-1-2012 14:15:09
Afbeelding van kablauWow Betsy, dat is een mooie, hoe krijg je dat nu voor elkaar, een speciale mal voor?????? Ja Ja Ja

Grtjs
Ans Een Roosje

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Dit forum bevat meer pagina`s

Naar boven - Ga naar pagina 1, 2,

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Monitor Website