Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Hennie`s Hobbyhoek
Met de HJSTAR pas krijgt u 10% korting op alle stempels

Hobbyshopjannie
Nu nog grotere keuze in wol en hobbyartikelen, wij hebben bijna alle dots stickers in voorraad

Castella Creatief
Bij besteding van € 5,00 krijgt u een stempel. (niet op afgeprijsde art.) Een volle kaart is € 12,50 waard. Deze is niet inwisselbaar voor geld.

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
CraftTVsudoku 25 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

Uitdaging techniek 1 - Uitdagingen / Wedstrijden

Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  18-1-2012 13:31:59
Afbeelding van aliehelderMijn vraag is eigenlijk zouden jullie het leuk vinden om iedere 2 weken een techniek als uitdaging te hebben.
En dan beginnende uit de "oude doos"

Als er veel reacties komen wil ik het wel beginnen
Niet dat ik iedere keer alleen iets voorbij laat komen

Gr Alie

Het gaat om de trapjesmal en is van mery cozijnsen

Een uitleg voor wie geen mal heeft

De maat van mijn kaart zijn 20,5cm x10,5 cm
Trapjes zijn 2,5 cm x3,5 cm
En de verschuiving naar boven 1,5 cm

Geschreven door: detoli  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor detoli  18-1-2012 13:35:21
Afbeelding van detoliHallo Alie,

Vind ik een leuk idee, al wil dat niet zeggen, dat ik aan elke techniek, die voorbij komt, mee zou (en kunnen) doen.

groetjes, Anja
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  18-1-2012 13:42:55
Afbeelding van aliehelderJe hoeft ook niet mee te doen aan elke uitdaging
Maar is misschien gewoon leuk om weer eens anders te doen dan alle uitdagingen die er al zijn
En ik vind de oude technieken best leuk om weer eens weer te zien

En natuurlijk alle ideeen zijn welkom

Gr Alie
Geschreven door: marijke24  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marijke24  18-1-2012 13:50:04
Afbeelding van marijke24Hoi Alie,

Lijkt mij ook wel leuk.
Maar net wat Anja zegt het zegt die dat ik aan alle technieken mee doe.
Lijkt me wel een op frissing van inspiratie.

Groetjes Marijke
Geschreven door: CreaSan  Bericht voor opstellen voor CreaSan  18-1-2012 13:52:13
Afbeelding van CreaSanleuk, kan niet zeggen altijd idd maar wel een leuk idee

groetjes Sandra
Geschreven door: MiMa  Bericht voor opstellen voor MiMa  18-1-2012 13:57:54
Afbeelding van MiManou alie als jij iets leuks bedenkt doe ik mee
en ach desnoods gaan we dat doen onder het genot van een kopje koffie
want ja niet iedereen heeft alles in huis
ben benieuwd wat het gaat worden
Geschreven door: marian 57  Bericht voor opstellen voor marian 57  18-1-2012 14:00:29
Afbeelding van marian 57Ja lijkt me ook heel erg leuk
Ook ik heb oudere mallen en
schitterend dan alles in een nieuw jasje lijkt me heel erg leuk met
die oude mallen Ook ik ben heel beniewd wat er gaat komen

groetjes Marian
Geschreven door: ingridbr  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor ingridbr  18-1-2012 14:00:39
Afbeelding van ingridbrHoi Alie
Heel leuk idee maar sluit me wel aan bij Anja dat ik niet elke keer er aan mee kan doen.
Groetjes Ingrid
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  18-1-2012 14:12:34
Afbeelding van aliehelderHoi allemaal,

Leuk al die reacties
Dus ik ga het zeker doen
Ik ga vanmiddag gelijk aan de slag
Want ja als het eenmaal begint wie weet volgen er dan meer

Ik heb en doos met oude mallen die riepen om gebruikt te worden
Daar kwam het idee dus vandaan

Gr Alie
Geschreven door: inekedc1  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor inekedc1  18-1-2012 14:16:15
Afbeelding van inekedc1tuurlijk is elke uitdaging leuk!!!!!
hoe meer hoe liever!!!
en je hoeft echt niet met elke uitdaging mee te doen..
maar de uitdagingen zijn er gewoon om je te inspireren om kaarten te maken.. als je het zelf niet meer weet!
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  18-1-2012 14:21:56
Afbeelding van kablauLijkt me ook leuk Alie, goed idee van jou Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: joke64  Bericht voor opstellen voor joke64  18-1-2012 14:24:55
Afbeelding van joke64Heel leuk Alie.
Wil zeker proberen mee te doen.

Groeten Joke
Geschreven door: schildpad5  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor schildpad5  18-1-2012 14:48:40
Afbeelding van schildpad5hallo ali
hoe stel je dat voor gaan we de uitdaging dan opsturen of alleen maar laten zien?
gr karen
Geschreven door: cinema  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor cinema  18-1-2012 14:50:43
Afbeelding van cinemahoi Alie ik wil ook mee doen ! maar bezit geen oude mallen meer !
zijn allemaal naar kika gegaan! grt tiny
Geschreven door: bvenema  Bericht voor opstellen voor bvenema  18-1-2012 15:00:44
Afbeelding van bvenemaLIjkt me leuk, wil wel meedoen als ik de techniek kan doen!

groet Betsy
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  18-1-2012 15:24:31
Afbeelding van wobbes50Er zijn ook wel `oude` technieken zonder mallen volgens mij. Wat te zeggen van theezakjes. Kaarten met stickers en stofjes. Gewoon 3D. Of begrijp ik het woord technieken verkeerd?
Het lijkt me wel heel leuk en als je steeds 2 weken de tijd hebt om in te sturen moet kunnen dacht ik.

Groetjes Willeke Een Roosje
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  18-1-2012 15:41:22
Afbeelding van aliehelderHet is de bedoeling dat je hem gewoon hier neerzet als alle andere uitdagingen
Geen kosten eraan maken vind ik

En als mensen willen ruilen zelf even regelen

Nou Willeke je snapt precies wat ik bedoel
En het hoef niet altijd met een mal te zijn dus er gaat nog van alles voorbij komen

Gr Alie
Geschreven door: Reina1332  Bericht voor opstellen voor Reina1332  18-1-2012 15:43:18
Afbeelding van Reina1332Alle uitdagingen zijn leuk.
Misschien dat we wat meer geinspireerd worden.
Geschreven door: Marja60  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Marja60  18-1-2012 15:47:50
Afbeelding van Marja60Lijkt me zeker leuk,wil wel proberen om mee te doen.

Groetjes,Marja.
Geschreven door: ingridbr  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor ingridbr  18-1-2012 15:52:23
Afbeelding van ingridbrprachtig Ja Ja
Geschreven door: oorschotje  Bericht voor opstellen voor oorschotje  18-1-2012 15:52:30
Afbeelding van oorschotjeik kijk vaak naar de uitdagingen en/of wedstrijden
doe niet met alles mee
omdat de tijd mij ontbreekt of het materiaal
soms zie je mijn naam wel voorbij komen bij een uitdaging of iets
ik volg deze ook wel
ga eens verzinnen of ik hier iets mee kan

veel liefs Ada Hartje
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  18-1-2012 15:54:58
Afbeelding van wobbes50Volgens mij heb ik die mal nog wel ergens in een la liggen . Maar het kan idd ook zonder als je even de maten weet, van het insnijden en rillen. Ik ga meteen wat proberen.

Geschreven door: Kimberly  Bericht voor opstellen voor Kimberly  18-1-2012 15:58:16
Afbeelding van KimberlyHoi alie
Ook ik vind `t `n leuk idee
Maar idd ligt bij mij ook aan tijd
Maar ik las ergens 2weken tijd dus zal vast goed komen
Groetjes,paula
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  18-1-2012 19:00:24
Afbeelding van marjanuisHoi Alie, ik probeer zoveel mogelijk aan alle uitdagingen en wedstrijden op het HJ mee te doen, dus ik ga er voor. Maar niet alle technieken passen bij mij, dus zal best een keer overslaan. Maar blijf het wel volgen!

LEUK!

Wil je ze dan wel nummeren? Zoals de andere uitdagingen hier? Straks dus: uitdaging techniek 1....

Groet, Marja
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  18-1-2012 19:06:55
Afbeelding van HuismusLeuk idee Alie! Leuke aanvulling op de andere uitdagingen, zo komen de "oude" technieken ook weer eens aan bod!
Of ik er aan toe kom om mee te doen weet ik niet, maar in een wat rustigere periode zal ik vast af en toe een van je uitdagingen maken.
Welkom bij de club van uitdagingbedenksters!
Doortje

Geschreven door: Crien  Bericht voor opstellen voor Crien  18-1-2012 19:15:34
Afbeelding van CrienMisschien ook handig om het principe "etalage" erbij in te gooien zodat alle kaarten die gemaakt zijn in één oogopslag te zien zijn?
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  18-1-2012 19:19:05
Afbeelding van valstarLeuk idee!! Maar ook ik zeg: niet elke techniek ligt me goed, en heb ook af en toe geen tijd......maar........ik doe mijn best!!

Groetjes,

Renate
Geschreven door: slagelse  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor slagelse  18-1-2012 20:53:08
Afbeelding van slagelseheb je misschien ook maten van het rillen en het snijden van de kaart ik heb namelijk niet zo`n mal.

Avast bedankt,

De etalage maken is het zelfde als deze topic alleen dan even een andere groep pakken.

Groetjes Ingrid
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  18-1-2012 21:17:30
Afbeelding van HuismusAlie: dan plaatst men de gemaakte creaties in het topic. jij (of degene die de etalage voor je bijhoud) reserveert het eerste reactievakje na de opdracht, kopieert de gemaakte creaties, slaat ze op en plaatst ze in afbeeldingbeheer en plaatst ze dan weer in het eerste reactievakje.
Het lijkt heel omslachtig, maar zo werkt het.

Anders even aan Ans (kablou) vragen, die doet het voor de rode draad.
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  18-1-2012 21:25:00
Afbeelding van aliehelderIk snap het al
Dank je wel voor de uitleg alleen het eerst vakje na mijn oproep is natuurlijk al bezet

Dank je wel voor het meedenken

Gr Alie
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  19-1-2012 9:15:55
Afbeelding van marjanuisEn wat zijn de afmetingen van de kaart?
Geschreven door: ingridbr  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor ingridbr  19-1-2012 9:26:13
Afbeelding van ingridbrHeb toevallig een mal van mery cozijnsen gebruikt voor een kerstkaart afgelopen jaar.
Zal hem hier zetten. Indien het niet goed is dan haal ik hem wel weg.

Groetjes Ingrid
Geschreven door: Pollepelle  Bericht voor opstellen voor Pollepelle  19-1-2012 9:41:58
Afbeelding van PollepelleIs er iemand die de maten heeft? Als ik tijd heb wil ik hem ook wel gaan maken.
Geschreven door: detoli  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor detoli  19-1-2012 9:49:30
Afbeelding van detoliHierboven heeft Alie wel wat afmetingen neergezet.

Geschreven door: Pollepelle  Bericht voor opstellen voor Pollepelle  19-1-2012 9:54:28
Afbeelding van PollepelleHet gaat mij eigenlijk om de trappetjes. Bij 3 treden de hoogte delen door 3 lukt ook nog, maar het gaat me vooral om het verspringen.
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  19-1-2012 10:05:43
Afbeelding van wobbes50Even een tip Alie. Maak een algemeen berichtje bovenaan de uitdaging waar je inzet dat het 2 wekelijks is, de techniek en als er een mal gebruikt wordt eventueel de maten voor degene die geen mal hebben (als dat mogelijk is natuurlijk).
Dan voorkom je dat er steeds gevraagd wordt om maten e.d. en blijft het overzichtelijk.
Als je niet weet wat ik bedoel kun je kijken bij een andere uitdaging.
Ikzelf doe regelmatig mee met de `rode draad` van Doortje (huismus).
Je kunt je berichtje bovenaan deze topic zo wijzigen.

Groetjes en succes, Willeke Een Roosje
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  19-1-2012 10:11:06
Afbeelding van aliehelderAlle begin is moeilijk he

Maar goed het gaat om de technieken
En toevallig is het nu een mal
Maar later zullen er ook dingen zijn die je zelf kunt invullen`
Denk maar aan vouwen filigraan ornare servetten

Dan heb je geen maten enzo nodig
Kun je gewoon een kaart maken

Ik heb de afmetingen bij mijn kaart neergezet nu
Dus iedereen kan het nakijken nu

Gr Alie
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  19-1-2012 11:46:24
Afbeelding van wobbes50Ben ik helemaal met je eens Alie, dat alle begin moeilijk is. Maar het idee om verschillende technieken uit `de oude doos` te gebruiken is echt een heel leuk idee. En als iemand daar dan mee start probeer je zoveel mogelijk diegene te helpen met tips en dergelijke.
Ik heb mijn kaart klaar. Het is een trapjeskaart in hartvorm geworden. Alvast met een naar 14 februari

Groetjes en succes iedereen die nog mee gaat doen met deze Jauitdaging,
Willeke Een Roosje
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  19-1-2012 11:55:42
Afbeelding van aliehelderHartstikke leuk dat jullie al aan de kaarten toe komen
Ik heb ze bij elkaar gezet

En succes voor degene die nog aan de slag gaan

Gr Alie
Geschreven door: ingridbr  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor ingridbr  19-1-2012 11:56:55
Afbeelding van ingridbrHey Willeke
Die is leuk geworden. Ja
Groetjes Ingrid
Geschreven door: inekedc1  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor inekedc1  19-1-2012 12:34:45
Afbeelding van inekedc1alie.. voor de duidelijkheid.. open een nieuw topic en zet alles in het 1e bericht..
de mal en je voorbeeld en de door andere gemaakte kaarten..
of wijzig dit 1e bericht en zet alles erbij en ook de kaarten..
nu moet je steeds zoeken .. en das niet prettig..
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  19-1-2012 12:58:18
Afbeelding van wobbes50Dank je wel Ingrid. Wij hebben de spits afgebeten .
Wie volgt

Geschreven door: Chaootje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Chaootje  19-1-2012 13:19:48
Afbeelding van Chaootjesnapt niets van deze mal??
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  19-1-2012 13:24:57
Afbeelding van aliehelderIk heb alles in het eerste bericht gezet nu
Ook de maten.
Hoop dat het duidelijk is nu

Gr Alie
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  19-1-2012 13:42:19
Afbeelding van agnesw62wat leuk, alie, weer een uitdaging erbij, ook met deze uitdaging zal ik proberen om zoveel mogelijk mee te doen (als ik de techniek ken dan hoor )
ik ga de maten even opschrijven en ga vanavond proberen om er een kaartje van te maken.

groetjes agnes
Geschreven door: joened  Bericht voor opstellen voor joened  19-1-2012 13:58:28
Afbeelding van joenedWat leuk, en deze techniek is waarschijnlijk al heel oud, ik ken hem niet hahaha! Ziet er leuk uit.
ik zal niet meedoen maar kom wel kijken
groetjes en sukses met je uitdaging!!
Joke
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  19-1-2012 13:58:53
Afbeelding van wobbes50Klasse Alie, nu komt het vast helemaal goed. Ja Ja

Agnes dit moet je wel aanspreken aangezien het om een snijmal gaat
Het is even puzzelen zonder de daadwerkelijke mal maar daar kom jij vast wel uit.

Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  19-1-2012 15:09:31
Afbeelding van agnesw62bedankt willeke
ja snijtechnieken is mijn favoriet, heb nergens een mal van, maar zal er toch wel uitkomen hoor
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  20-1-2012 9:28:25
Afbeelding van agnesw62nou ik ben gisteravond er meteen mee aan de slag gegaan en dit is m geworden
gr.agnes
Geschreven door: Chaootje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Chaootje  20-1-2012 11:19:46
Afbeelding van Chaootjeleuke uitdaging ik heb dus geen oude mallen zolang ben ik nog niet bezig
Leuke kaart agnes Ja

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Dit forum bevat meer pagina`s

Naar boven - Ga naar pagina 1, 2, 3,

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Monitor Website