Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Joke`s Hobbyhoekje
Met de HJSTAR pas krijgt u in de maand mei bij iedere bestelling een verrassingspakketje. Bij de Opmerkingen kunt u uw pasnummer vermelden.

Hobbyshop t Annemoontje
Met de HJSTAR pas krijgt u fotolijm collal 50 ml 1,40 pst nu 3 voor 3,= en foamtape/foamblokjes1,15 pst nu 2 voor 1,90 26 mei opendag/opruimingsdag van 9.30 tot 15.30 uur Zie advertentie elders in deze krant

Hobbyshopjoke
Met de HJSTAR pas krijgt u Magic Dots 3 halen 2 betalen! Vermeld uw HJ starpas nummer bij opmerkingen.

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
sudokuCraftTV 25 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

De Rode draad 105: boter, kaas en eieren. - Uitdagingen / Wedstrijden

Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  12-1-2012 18:18:32
Afbeelding van HuismusEn al weer nummer 105! Deze is heel anders dan anders van opzet, maar dat breekt de sleur wat.

De opzet is als volgt: Ik geef iedere donderdagavond (zo rond 18.00/20.00 uur) de maten voor een kaart en de maten en onderdelen die daarvoor moeten worden gebruikt.
Bovendien geef ik dan aan welk onderdeel de "rode draad" is, dat onderdeel is dan het `ding" op je kaart wat dient op te vallen.
Je moet met de maten en onderdelen werken die ik je opgeef, (mag dus niets weglaten) maar mag wel van alles extra toevoegen. Je kunt hiervoor alle technieken gebruiken: van 3D tot vouwtechnieken en watervallen toe!
Met die onderdelen maak je een kaart en plaatst die hier.
Als laatste plaats ikzelf de kaart die ik vooraf heb gemaakt.

----------------------------------------------------------------------------
De verplichte onderdelen: (vierkante kaart) :
De basiskaart 13x13, dan oplegkaart 12,5x 12,5 cm. , scrappapier 12x12 cm.

Kaartkarton: een blok van 9,5 x 9,5 cm, die je verdeelt in 9 vakjes (2 lijnen naar onderen en 2 lijnen naar rechts in het blok) waardoor je het basisblok van boter, kaas en eieren krijgt.

Scrappapier: alle blokjes vul je op met scrappapier.

Verder maak je de kaart af naar eigen inzicht.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
De Belgische variatie: (rechthoekige kaart)
Kaart 14,8 x 10,5 cm. , oplegkaart 14,3 x 10,0 cm , scrappapier 13,8 x 9,5 cm.

Kaartkarton: een blok van 9 x 9 cm, die je verdeelt in 9 vakjes (2 lijnen naar onderen en 2 lijnen naar rechts in het blok) waardoor je het basisblok van boter, kaas en eieren krijgt.

Scrappapier: alle blokjes vul je op met scrappapier.

Verder maak je de kaart af naar eigen inzicht.

---------------------------------------------------------------------------------------------
ATC’tjes: Ook die mogen natuurlijk, maar dan moet je zelf wel even de maten aanpassen, want ATC’tjes heb ik helemaal geen verstand van!

Challenge 106: een mooie, zelfgemaakte scrapbloem.
Challenge 107: 2 knoopjes en alles in zwart/wit.
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  12-1-2012 19:11:42
Afbeelding van valstarleuke kaart, doortje. een schattig uiltje!!

ik ga nog ff denken voor de nieuwe opdracht.

gr. renate

Geschreven door: Wiekel  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Wiekel  12-1-2012 19:33:05
Afbeelding van WiekelHallo Doortje en Ans!!
Ik vond het een moeilijke opdracht en kon niks bedenken , dus heb ik een kerstkaart gemaakt!
Ik heb ook echt geen idee wat precies de bedoeling was!!
Dus dit ervan gebrouwen!!!

Wat een leuk uiltje Door
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  12-1-2012 20:49:48
Afbeelding van valstartuut tuut tuut, wat ben je snél, wieke. lig jij voor de computer ofzo? ik vind hem erg mooi geworden. ik had ook nog een beetje moeite met inbeeldingsvermogen....maar krijg nu beeld. bedankt!!

gr. renate
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  12-1-2012 21:44:55
Afbeelding van kablauNou Wieke, jij bent idd wel heel erg snel, maar wel een leuke kaart geworden hoor Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  12-1-2012 22:53:33
Afbeelding van marjanuisLeuke uil Doortje!

Even een vraagje: bedoel je met die lijnen potlood-lijnen of snij-lijnen? of mag ik dat zelf invullen?
Groet, Marja
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  12-1-2012 23:02:29
Afbeelding van agnesw62leuke kaart doortje met dat uiltje Ja
nou wieke jij bent zeker erg snel en ik vind m erg leuk geworden, maar ik begrijp uit de beschrijving van doortje, dat het gehele blok van 9,5x9,5 gedeeld moet worden in 9 blokjes en wieke jij hebt een gedeelte van dat blok gebruikt, of heb ik t verkeerd begrepen?

groetjes agnes
Geschreven door: kakeltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kakeltje  13-1-2012 9:03:36
Afbeelding van kakeltje . Ik kan mijn rode draad niet plaatsen. Zijn er meer waar het niet lukt??

Een fout op de website geeft hij aan.
Groetjes, Jannie.
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  13-1-2012 9:19:18
Afbeelding van HuismusEven wat duidelijkheid scheppen: het blok mag je met potloodlijnen, maar ook met snijlijnen verdelen in 9 vakjes, maar het moet wel de vorm van een vierkant blijven behouden, (je mag de 9 blokjes dus niet her en der over de kaart verspreiden) .
Dus die van Wieke is leuk en oké! Ja Ja Ja

De vakjes moet je invullen met een stukje scrappapier en wat je er verder mee doe mag je zelf weten.

Ik begrijp dat de omschrijving zo lastig is, maar dat is niet zo verwonderlijk, want hij is zo heel anders dan de normale opdracht én ik vond het zelf ook heel moeilijk., vooral omdat ik normaal met een "ding" (rode draad) en een opdracht voor de schets werk en dit dus allleen een schets is.
Maar, de volgende is weer "gewoon" hoor!

Jannie: het wil wel eens dat je bestand dan net iets te groot is, even iets verkleinen en het nog maar eens proberen.
Geschreven door: kakeltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kakeltje  13-1-2012 10:47:11
Afbeelding van kakeltjeHallo,
Het is nu wel gelukt. Ik heb hem niet verkleint, weet niet hoe het moet. Maar goed ,hij deed het nu weer.

Hopelijk is de kaart goed. Boter, kaas en eieren, had ik nog nooit van gehoord. Maar gelukkig stond er al een. Ik heb hem om half 7 gemaakt, ik kon niet meer slapen. Dus dan kan je beter gaan knutselen hè?

Groetjes, en van Jannie.
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  13-1-2012 11:29:19
Afbeelding van kablauEen schattige kaart Jannie , mooie kleurencombi Ja Ja Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: kakeltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kakeltje  13-1-2012 12:01:23
Afbeelding van kakeltjeDank je Ans.
Soms lukt het ,en soms niet. Hij was leuk om te doen. Maar een week is zo weer om. Groet, Jannie.
Geschreven door: *Orie*  Bericht voor opstellen voor *Orie*  13-1-2012 13:14:11
Afbeelding van *Orie*Ik heb nog nooit meegedaan, dus dit is mijn allereerste rode draad kaart.

Het was heel leuk om te doen en hier thuis vinden ze het een leuke kaart dus ik hoop dat hij door de keuring komt .

groetjes,
Orie
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  13-1-2012 13:46:24
Afbeelding van HuismusJannie en Orie: prachtig zo! Ja Ja Ja
Orie: welkom bij de club!
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  13-1-2012 14:34:50
Afbeelding van kablauWat een leuke kaart heb je er van gemaakt Orie, echt boter kaas en eieren zo, toppie hoor en ook namens mij welkom bij de rode draad, gezellie!!!!

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: richard  Bericht voor opstellen voor richard  13-1-2012 14:43:54
Afbeelding van richardZo dames jullie hebben weer prachtige kaarten gepost Ja
Eigenlijk had ik het heel anders bedoeld maar zo is het ook wel een uitdaging dus ben ik ook aan de slag gegaan.
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  13-1-2012 15:47:20
Afbeelding van valstarleuke kaart, richard. hoe had je het dan bedoeld? anders miss leuk om een andere keer jouw idee te doen?!!

gr. renate
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  13-1-2012 16:08:07
Afbeelding van marjanuisWat een schitterende kaarten zijn er al gemaakt! Toppie dames! Ik ben heel erg aan het worstelen geweest, maar ben er uit gekomen. Ben zelf niet helemaal tevreden, maar dat mag ook wel een keer, niet dan?

De bloemetjes en rozenknopjes linksboven heb ik zelf gemaakt.

Groet, Marja
Geschreven door: richard  Bericht voor opstellen voor richard  13-1-2012 16:12:25
Afbeelding van richardRenate ik had een soort bingo of drie op een rij bedoeld, in elk vakje stond dan wat, b.v. knopen, kant, lint
embossing, bloemen, parels
pins, bedeltje, die cuts
dan drie op een rij maken, horizontaal, verticaal of dioganaal en daar je kaart van maken.....snap je het nog ?
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  13-1-2012 16:19:44
Afbeelding van agnesw62leuke kaarten zijn er al gemaakt en zo snel allemaal
wieke, begrijp me niet verkeerd, ik vind jou kaartje heeeel erg leuk en ik begrijp nu dat t zoals jij m gemaakt hebt ook goed is , dan heb ik t dus verkeerd begrepen
er zijn nu genoeg voorbeelden zodat ik makkelijk kan `afkijken`
groetjes agnes
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  13-1-2012 16:28:34
Afbeelding van agnesw62marianne, ik snap nog niet wat je bedoelt, want je noemt 9 verschillende dingen op (voor de 9 vakjes), maar daar kun je dan toch geen 3 op een rij meer mee maken? of begrijp ik t nu wéér verkeerd?
Geschreven door: Wiekel  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Wiekel  13-1-2012 16:31:27
Afbeelding van WiekelHoi Agnes!!
Het maakt niet uit hoor, maar het rode kaartje eronderis wel de gioede maat, maar ik vond de hokjes te groot voor m,ijn spelletje!
dus die ik toen gemat op de rode!1 Snap je het nog een beetje!!1 Verwarrend hè? Ik ben soms wat warrig!
fijn weekend en veel succes Wieke
Geschreven door: richard  Bericht voor opstellen voor richard  13-1-2012 16:37:58
Afbeelding van richardAgnes stel je een bingokaart voor, met negen vakjes, daar maak je dan 3 op een rij op en maakt een kaart met die drie onderdelen
Geschreven door: richard  Bericht voor opstellen voor richard  13-1-2012 16:48:50
Afbeelding van richardvoorbeeldje, maar je kan ook horizontaal verticaal of diagonaal 3 vakjes kiezen

In dit geval zoals ik 3 op een rij gemaakt heb zou de kaart dus de onderdelen parels, knopen en kant moeten bevatten
Geschreven door: crealoetje  Bericht voor opstellen voor crealoetje  13-1-2012 17:00:49
Afbeelding van crealoetjeHallo allemaal.

Ik ben Nita en de kaart voor de uitdaging de rode draad , boter,kaas en eieren is mijn lievelingskaart om te maken op verschillende manieren.
Ik ben gek op vakjes.
Er staan er een aantal bij mijn creaties misschien leuk om even een kijkje te nemen voor de gene die dat willen.
Daarom vind ik het leuk om mee te doen aan deze uitdaging.
Die van Orie vind ik helemaal geweldig.

Groetjes Nita
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  13-1-2012 17:31:30
Afbeelding van valstar(ad) marianne (ik zie nu dat je zo heet...noemde je richard, ha ha): dát vind ik een leuke opdracht...hoop dat we die nog een keer gaan doen. dan mogen ze hem wel 2 weken laten staan, er zijn dan zóveel mogelijkheden!!

leuke kaarten, Nita en Marja. Marja, ik vind hem erg leuk geworden, hoor. En Nita, welkom bij de club...

ik heb er ook eentje gemaakt
foto is wel met kunstlicht gemaakt

gr. renate
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  13-1-2012 17:56:39
Afbeelding van marjanuisHe wat goed Renate! Je doet weer mee, positief dat je je hand weer kunt gebruiken! Toppie hoor.
Nita, ik vind je kaart met vellum erg mooi.

Groet, Marja
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  13-1-2012 19:01:36
Afbeelding van valstarja zeker, marja. ben helemaal blij dat dat weer lukt..........hij is nog niet de oude, maar met nog wat geduld kom ik er wel

gr. renate
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  13-1-2012 19:18:56
Afbeelding van HuismusMarianne, Marja, Nita en Renate: ze zijn schitterend! Ja Ja Ja Nita: welkom bij de club!
De opzet van Marianne is leuk, maar zo had ik het ook niet begrepen, dat is het lastige als je iets moet omschrijven wat een ander heeft bedacht!Maar, wie weet wat we er in de toekomst nog eens mee gaan doen, heb het in m`n koppie opgeslagen!
Maar eerlijk gezegd vind ik het toch duidelijker als ik één (of soms twee) bepaald ding op kan geven als de rode draad en daarbij een opdracht met maten en vormen, blijkbaar ligt die opzet me wat beter.
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  13-1-2012 19:31:15
Afbeelding van agnesw62wieke - ik zag t wel dat de rode kaart eronder die maat had en dacht al dat je de vakjes dan te groot zou vinden en eerlijk gezegd vind ik t ook leuker zoals jij t gedaan heb ipv het hele vak te gebruiken Ja

marianne - dus als ik het goed begrijp staat er in alle vakjes een geschreven woord en de vakjes die jij dan horizontaal, vertikaal of diagonaal hebt aangekruist, daar maak je je kaart verder mee af, dus als ik de kruisjes vertikaal zou doen van linksonder naar rechtsboven, dan zou ik de kaart verder af moeten maken met kant, distress-ink en embossing(tenminste als ik jou voorbeeld gebruik)
als ik t zo goed begrepen heb dan is dat wel erg leuk voor een nieuwe opdracht en daar zijn dan zeker heeeel veel mogelijkheden mee, net wat renate al zegt
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  13-1-2012 19:36:18
Afbeelding van kablauJeetje wat is het druk geweest vanmiddag, heb even niet achter de pjoeter kunnen zitten maar zie dat er gezellig gekletst is en ik hoop nu dat iedereen begrijpt wat eigenlijk de bedoeling was, maar Doortje haar hoofd heeft ook een "harde schijf", dus weet weet wat er ooit nog van komt.

Dames, jullie hebben allemaal weer mooie kaarten er bij gemaakt, toppie Renate, dat je weer hebt kunnen knutselen en leuk Nita, ook welkom bij de rode draad Ja .

Ik ga alles snel in de etalage zetten.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: Wiekel  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Wiekel  13-1-2012 21:21:07
Afbeelding van WiekelNou vooruit maar Ans, zet deze er dan ook maar bij!! Ik heb de opdracht nu wel erg letterlijk!

Maar ik vond hem zo ook lief!!!!

Fijn weekend

gr Wieke
Geschreven door: ingridbr  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor ingridbr  13-1-2012 21:22:25
Afbeelding van ingridbrHoi hoi allemaal
Wat een pracht exemplaren staan er al zeg.
Heb er ook 1 gemaakt.
Groetjes Ingrid
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  13-1-2012 21:56:59
Afbeelding van kablauWowie Wieke, jij hebt ECHT boter, kaas en eieren, wat een leuke kaart Ja Ja Ja en Ingrid, die van jou is ook toppie hoor Ja Ja Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  13-1-2012 22:13:22
Afbeelding van valstarLeuke kaarten, Wieke en Ingrid. Zo is het ook leuk, gewoon een scrapvelletje met lijntjes erop!! miss ga ik van de week er nog wel eentje maken. Het is tenslotte nog geen donderdag

Groetjes,

Renate
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  13-1-2012 22:52:25
Afbeelding van agnesw62ik heb er ook 1 gemaakt, is leuk om te doen. wederom een kerstkaartje.
groetjes agnes
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  14-1-2012 11:22:03
Afbeelding van kablauWow, wat een leuke kaart Agnes, er komen verrassend leuke kaarten uit hoor, toppie allemaal.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  14-1-2012 11:26:06
Afbeelding van agnesw62bedankt ans, voor t eerst zelf gestempeld en vind t best goed gelukt
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  14-1-2012 11:27:24
Afbeelding van kablauHallo allemaal,

Ik kom nog even terug op het begin van deze rode draad, over wat nu eigenlijk precies de bedoeling was, als je nu bij de atc swaps gaat kijken bij de swap "bingo/3 op een rij van " Agnes dan weten jullie precies hoe het eigenlijk bedoeld was.
Ik hoop dat jullie alle verwarringen nu begrijpen.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  14-1-2012 11:37:47
Afbeelding van HuismusSuper dames, wat een prachtkaarten staan er al! Ja Ja Ja
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  14-1-2012 15:24:03
Afbeelding van wobbes50Lekker vroeg deze keer, en ook nog eens 2 stuks . Inmiddels staan er hele mooie op zag ik wel. Ik hoop dat deze ook goedgekeurd worden.

groetjes en succes iedereen die nog aan deze uitdaging mee gaat doen
Willeke Een Roosje
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  14-1-2012 15:58:29
Afbeelding van HuismusWilleke: ze zijn prachtig! Ja Ja Ja
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  14-1-2012 16:00:46
Afbeelding van kablauJa Willeke, ben het helemaal met Doortje eens, hele leuke kaarten heb je er van gemaaktJa Ja Ja.

Grtjs
Ans
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  14-1-2012 17:43:33
Afbeelding van wobbes50Dank je wel Doortje en Ans.
Ik heb de smaak te pakken want ik ben er met nog een paar bezig Dit is zo`n leuke opdracht. Het `smaakt` naar meer

groetjes Willeke Een Roosje
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  15-1-2012 10:55:30
Afbeelding van valstarja Willeke, je kaarten zijn erg mooi geworden!! ik wil er van de week ook nog één maken!!

Groetjes,

Renate
Geschreven door: detoli  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor detoli  15-1-2012 19:35:13
Afbeelding van detoliNa een hele middag ploeteren en geen inspiratie is er toch iets uitgerold. Natuurlijk helemaal niet, wat ik wilde, maar ja......
Dit is `em geworden
groetjes, Anja
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  15-1-2012 21:18:07
Afbeelding van valstarToch vind ik het een schatje geworden, Anja!!

Groetjes,

Renate
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  15-1-2012 21:20:32
Afbeelding van kablauNou Anja, ik vind het een leuke kaart hoor, de kleurencombi is Ja Ja Ja.
Ik ken het, een leeg hoofd hebben en dan begin ik maar niet.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: detoli  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor detoli  15-1-2012 22:12:57
Afbeelding van detoliDank jullie wel, Renate en Ans
Geschreven door: ingeling  Bericht voor opstellen voor ingeling  16-1-2012 5:15:16
Afbeelding van ingelingHello Doortje en Ans,

ik heb me er ook aan gewaagd.
Hier zijn ze al helemaal in de Valentine mood, aardbeitjes zijn al bijna rijp, de winkels vol,
dus dacht ik.......ach why not!

.

groetjes Inge

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Dit forum bevat meer pagina`s

Naar boven - Ga naar pagina 1, 2,

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Website Monitoring