Geschreven door: Huismus 5-1-2012 18:12:57 |
En al weer nummer 104! Heb ik echt al zoveel opdrachten bedacht? Kan het me haast niet voorstellen.
De opzet is als volgt: Ik geef iedere donderdagavond (zo rond 18.00/20.00 uur) de maten voor een kaart en de maten en onderdelen die daarvoor moeten worden gebruikt.
Bovendien geef ik dan aan welk onderdeel de "rode draad" is, dat onderdeel is dan het `ding" op je kaart wat dient op te vallen.
Je moet met de maten en onderdelen werken die ik je opgeef, (mag dus niets weglaten) maar mag wel van alles extra toevoegen. Je kunt hiervoor alle technieken gebruiken: van 3D tot vouwtechnieken en watervallen toe!
Met die onderdelen maak je een kaart en plaatst die hier.
Als laatste plaats ikzelf de kaart die ik vooraf heb gemaakt.
----------------------------------------------------------------------------
De verplichte onderdelen: (vierkante kaart) :
De basiskaart 13x13, dan oplegkaart 12,5x 12,5 , scrappapier 12x12 cm.
Kaartkarton: een cirkel die in ieder geval aan alle kanten een halve cm. groter is dan je gefröbelde dingetje en 4 smalle repen van 1 cm over de hele breedte van je kaart.
Scrappapier: idem naar dan aan alle kanten 0,2 cm kleiner.
En natuurlijk een gehaakt , gebreid of gepunnikt dingetje
-----------------------------------------------------------------------------------------------
De Belgische variatie: (rechthoekige kaart)
Kaart 14,8 x 10,5 cm. , oplegkaart 14,3 x 10,0 cm , scrappapier 13,8 x 9,5 cm.
Kaartkarton: een cirkel of ovaal (eigen keuze) die in ieder geval aan alle kanten een halve cm. groter is dan je gefröbelde dingetje en 4 smalle repen van 1 cm over de hele breedte van je kaart.
Scrappapier: idem naar dan aan alle kanten 0,2 cm kleiner.
En natuurlijk een gehaakt , gebreid of gepunnikt dingetje
---------------------------------------------------------------------------------------------
ATC’tjes: Ook die mogen natuurlijk, maar dan moet je zelf wel even de maten aanpassen, want ATC’tjes heb ik helemaal geen verstand van!
Challenge 105: 9 blokjes in de vorm van boter, kaas en eieren. (met dank aan Marianne voor het idee!)
Challenge 106: een mooie, zelfgemaakte scrapbloem.
|
Geschreven door: agnesw62 5-1-2012 19:06:25 |
leuke kaart doortje en trouwens ook nog bedankt voor je beterschapswensen, t gaat gelukkig al wat beter dus ik hoop deze week weer mee te kunnen doen |
Geschreven door: valstar 5-1-2012 19:06:32 |
mooi, doortje!! ben benieuwd naar jullie nieuwe creaties......
gr. renate |
Geschreven door: Wiekel 5-1-2012 20:39:09 |
Hoi Ans en Doortje!!!
Toch maar weer een poging gewaagd!! Een babykaart deze keer!!
Wat een mooie 103 van jou Doortje!!
Gr Wieke  |
Geschreven door: valstar 5-1-2012 20:49:24 |
wieke, wat ben je snel!! en wat een leuke kaart!!
gr. renate |
Geschreven door: wobbes50 5-1-2012 21:07:38 |
Wat een prachtige vintage kaart Doortje .
We zullen ons best weer doen met de nieuwe uitdaging.
Groetjes Willeke  |
Geschreven door: agnesw62 5-1-2012 22:58:00 |
hier is mijn kaart voor deze rd
de 4 smalle strookjes zitten aan de binnenkant, maar die kan ik morgen pas fotograveren, het is nu te donker
nu wel de foto gemaakt(12,25uur, 6 jan)  |
Geschreven door: kablau 6-1-2012 12:03:42 |
Wat een schattige slofjes Wieke, leuke kaart hoor en de kaart van Agnes is ook weer leuk .
Grtjs
Ans  |
Geschreven door: agnesw62 6-1-2012 12:29:48 |
heb de foto van de binnenkant met de strookjes erbij gezet, hierboven |
Geschreven door: Huismus 6-1-2012 13:02:57 |
Wieke en Agnes: ze zijn schitterend! Maar...................... het zal mijn kippigheid wel weer zijn, maar ik kan bij de kaart van Agnes de cirkel of ovaal niet vinden.  |
Geschreven door: kablau 6-1-2012 13:05:22 |
Doortje, ik zie onder de bloemetjes bij Agnes wel een paars cirkeltje zitten hoor .
Is mooi van binnen Agnes .
Grtjs
Ans  |
Geschreven door: richard 6-1-2012 14:37:34 |
Wieke en agnes, ze zijn weer prachtig en ook de kaart van Doortje ziet er weer super uit!
Ik heb mijn bijdrage ook af.
 |
Geschreven door: kablau 6-1-2012 15:21:52 |
Leuke kaart Marianne, enne.........ik ga niet verhuizen hoor .
Grtjs
Ans  |
Geschreven door: richard 6-1-2012 17:00:48 |
vraagje, de bedoeling was toch 4 smalle stroken over de breedte van je kaart ?
Ik vind de kaartjes super hoor daar niet van  |
Geschreven door: valstar 6-1-2012 17:03:54 |
wat een leuke kaarten hebben jullie gemaakt!!
enne, richard, volgens mij ging het om de `lengte` van de stroken, dat die even breed moeten zijn als de kaart. maar ik kan het verkeerd hebben begrepen.........
gr. renate |
Geschreven door: richard 6-1-2012 17:07:06 |
Zou kunnen Renate, vandaar mijn vraag  |
Geschreven door: Huismus 6-1-2012 17:48:34 |
Ja hoor, de stroken moeten dezelfde lengte hebben als de breedte van je kaart. Maar, een vierkante kaart is aan alle zijden even lang of breed, dus daar kunnen ze staand of liggend (of om en om) worden gebruikt.
Marianne en Ans:  |
Geschreven door: richard 6-1-2012 17:58:22 |
Ik heb het nu begrepen, dank je wel. |
Geschreven door: agnesw62 6-1-2012 20:34:11 |
ans, je hebt gelijk, onder de gehaakte bloemetjes van ca 1,5cm doorsnee, zit een paarse cirkel van 3cm doorsnee |
Geschreven door: marjanuis 7-1-2012 11:58:28 |
Eerst: schitterende kaarten zijn er al gemaakt! Het is ook een leuke LO Doortje....en ik geloof dat ik iets niet helemaal goed gedaan heb, het is aan jullie, het rondje zit wel onder een gefreubeld dingetje, dat is namelijk de kikker van een stofje....maar dat is niet gehaakt.
Het bloemetje en de bloemblaadjes heb ik gehaakt. Het duurde even want ik had nog nooit blaadjes gehaakt, maar is gelukt! En het eerst bloemetje wat ik haakte was zo groot dat je de blaadjes niet zag , dus vanmorgen maar een kleiner bloemetje gehaakt, en nu past het wel.
Groet, Marja  |
Geschreven door: wobbes50 7-1-2012 12:46:17 |
Even een vraag Doortje. Mag je de stroken met de lengte van je kaart ook diagonaal op je kaart plakken?
Ja ik weet het, ik hou van dwars zijn 
Zo

Groetjes Willeke  |
Geschreven door: marjanuis 7-1-2012 14:47:49 |
IK vind het leuk hoor Willeke, maar ja, ik ben niet van de jury ... |
Geschreven door: wobbes50 7-1-2012 14:50:40 |
Ja ik dacht als de maten kloppen dan maakt het toch niet zoveel uit hoe ze op de kaart komen.
Maar ik wacht het `oordeel` wel af 
Groetjes Willeke  |
Geschreven door: Huismus 7-1-2012 18:01:33 |
Ja hoor Willeke, als ze er maar op zitten! Marja en Willeke: ze zijn  |
Geschreven door: kakeltje 7-1-2012 18:58:29 |
Hallo, hobbyisten.
Wat staan er al mooie kaarten!.Leuk.
Hier die van mij. Groetjes, Jannie.  |
Geschreven door: wobbes50 7-1-2012 19:09:11 |
Ok klasse Doortje 
Dan ga ik nu nog even voor een Belgje.
Groetjes Willeke  |
Geschreven door: kablau 7-1-2012 22:22:27 |
Wowie dames, klasse hoor, hele leuke kaarten gemaakt.
Ik was er vanmiddag ff niet en kan nu dus nog even snel 3 mooie kaarten aan de etalage toe voegen .
Groetjes
Ans  |
Geschreven door: agnesw62 8-1-2012 0:52:41 |
ik heb er nog 1 gemaakt
 |
Geschreven door: ingridbr 8-1-2012 10:01:31 |
Hoi hoi
Deze heb ik voor de rode draad gemaakt.

Groetjes Ingrid  |
Geschreven door: kablau 8-1-2012 12:22:34 |
Ook weer twee mooie kaarten Agnes en Ingrid, top hoor .
Grtjs
Ans  |
Geschreven door: Jeetje-I-Deetje 8-1-2012 12:35:50 |
Ik doe ook maar weer eens mee.
Heb een ijsmutsje gebreid

Groetjes, Jackie |
Geschreven door: kablau 8-1-2012 15:17:58 |
Gezellig Jackie en een leuke kaart ervan gemaakt 
Grtjs
Ans  |
Geschreven door: inga 8-1-2012 15:23:51 |
Hai hai wat een boel creatiefs hebben jullie wow
Ik ga dit keer denk ik overslaan En ik kan nix verzinnen en mn haaknaald is spoorloos 
groetjes en fijne dag Ingrid  |
Geschreven door: kablau 8-1-2012 15:59:46 |
Ingrid, je kunt ook vingerhaken.....een lange sliert vingerhaken en daar b.v. een bloempje van maken .
Grtjs
Ans  |
Geschreven door: Jeetje-I-Deetje 9-1-2012 16:15:26 |
Doe eens voor, Ans 
Hoe maak ik een bloemetje van een gehaakte sliert?
Groetjes, Jackie |
Geschreven door: kablau 9-1-2012 16:16:44 |
Zal er straks 1 gaan haken en maken Jackie, je ziet het wel verschijnen .
Grtjs
Ans  |
Geschreven door: marjanuis 9-1-2012 18:02:10 |
Erg grappig Ans, weer wat geleerd. Groet, Marja |
Geschreven door: Jeetje-I-Deetje 9-1-2012 18:27:43 |
Dank je wel, Ans
Dat ziet er leuk uit, ik ga het proberen.
Hoe lang was jouw sliert ongeveer?
Groetjes, Jackie |
Geschreven door: kablau 9-1-2012 18:35:02 |
Dank je Marja, is idd alleen grappig, echt je van het is het niet, maar bij gebrek aan haaknaald eventueel wel te doen .
Oepssssssssss, als ik had gedacht dat je dit zou vragen Jackie, zou ik het opgemeten hebben, maar ik heb zomaar even snel een sliertje gehaakt, toen begonnen met het eerste "blaadje" en zo verder tot ik aan het laatste stukje was, dat moest een stukje korter en toen het laatste "blaadje" vast gezet, dus echt geen flauw idee van de lengte.
Grtjs
Ans  |
Geschreven door: Wiekel 9-1-2012 21:32:48 |
Hallo Ans en Doortje!!!
Leuke opdracht, en mijn logè vertrokken dus toch nog even gefrobelt,
gr Wieke  |
Geschreven door: kablau 9-1-2012 22:02:39 |
Wow, leuke kaarten Wieke, schattige paddenstoeltjes, mag ik ze na (m)haken van je??
Grtjs
Ans  |
Geschreven door: agnesw62 9-1-2012 22:04:40 |
wat een ontzettend leuke kaarten wieke, vooral dat uiltje  |
Geschreven door: wobbes50 10-1-2012 13:04:30 |
Inderdaad Wieke enige kaarten en gehaakte freubels, hoe krijg je het voor elkaar.
Ik heb nog even een Belgje gemaakt met een breiseltje nog op de `pennen`.
Ik heb geen idee of het gebreide of gehaakte ding iets voor moet stellen maar dit is/was een begin van een barbiesjaal 
Aangezien het voor geen meter breit met cocktailprikkers ben ik er na vijf ribbels breien mee opgehouden.
Ik hoop dat het zo ook mag 

Groetjes Willeke  |
Geschreven door: bvenema 10-1-2012 13:24:14 |
Zo ik ben ook aan de slag gegaan. Had in eerste instantie al een kaart klaar, maar toen las ik dat de stroken de breedte van de kaart moesten zijn. Ik had ze diagonaal opgezet. Zet toch beide kaarten erop en dan hoor ik wel of het goed gekeurd wordt!
Groet Betsy
 |
Geschreven door: kablau 10-1-2012 14:00:11 |
Schattig kaartje Willeke, maar ik brei altijd gewoon op dune naalden en zet het later over op de cocktailprikkers, gaat echt wel iets makkelijker lijkt me .
Jou kaarten zijn ook mooi geworden Betsy , ik zet ze er alle twee op als er 1 niet goed is horen we het wel van Doortje .
Grtjs
Ans  |
Geschreven door: Huismus 10-1-2012 14:21:32 |
Ik vind ze prima hoor, en zo mooi allemaal! 
Je bent me een slag voor Wieke, het uiltje zit namelijk ook op mijn kaart.  |
Geschreven door: wobbes50 10-1-2012 14:47:03 |
Bedankt Ans En ik heb wel ergens dunne breinaalden maar ik weet niet meer waar, zodoende probeerde ik het gewoon met de prikkers, wat dus niet zo`n succes bleek te zijn. Maar ik begrijp dat hij goedgekeurd is dus laten we het maar zo 
Mooie kaarten Betsy. En het mocht allebei van Doortje zowel horizontaal, verticaal als diagonaal als het maar de lengte van de kaart heeft 
Groet Willeke  |
Geschreven door: marjanuis 10-1-2012 17:32:37 |
Wat een bjoeties staan er zeg! En ik kon ook mijn breinaalden zo gauw niet vinden, de dunne dan. Wilde het ondergoed van de Kerstman breien...en dat lukt niet zonder breinaalden. Dus maar een Kerstman hoofd gehaakt, haaknaalden weet ik altijd precies te vinden, ben altijd wel met een beestje bezig...(haken dan). Ik kon het niet laten om een Kerstballetje aan de Kerstmuts te hangen van de Kerstman. Het bloemetje heb ik gemaakt van nylon met wire.
Groet, Marja  |
Geschreven door: wobbes50 10-1-2012 18:25:14 |
Hoi Marja.
Leuk gedaan met dat kerstmanhoofdje. Ben je al weer bezig voor kerst van dit jaar?
Ik ben nu eindelijk van mijn kerstkaartenmaakmanie (woow wat een woord ) af.
Ik wil nu weer gewone kaarten maken.
Groetjes Willeke  |
Geschreven door: marjanuis 10-1-2012 18:45:33 |
Ja Willeke, ik wil ook gewone kaarten maken, maar ik maak het hele jaar door Kerstkaarten. Als ik er 1 per week maak kom ik er nog 10 tekort vandaar....en had zin in breien/haken. De kaarten voor de jarigen in februari heb ik allemaal al klaar, daarom wijk ik dan uit naar de Kerstkaarten.
Groet, Marja |