Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Bertie`s Hobby Ideeën
Bij ons alle knipvellen van Nel van Veen 5 voor € 2,00. Hobbyjournaal altijd € 1,00 alleen in de winkel verkrijgbaar! Neem ook eens een kijkje op onze website.

Hobbystunter
Met of zonder de HJSTAR pas krijgt u 20% korting op alle mallen van Nellie Snellen. OP=OP

Hobbyshopjoke
Met de HJSTAR pas krijgt u Magic Dots 3 halen 2 betalen! Vermeld uw HJ starpas nummer bij opmerkingen.

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
CraftTVsudoku 25 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

Double do? - Stansapparaten en toebehoren

Geschreven door: mugje2  Bericht voor opstellen voor mugje2  2-1-2012 21:32:47
Afbeelding van mugje2beste allemaal,

Ik heb sinds een twee weken een Double Do (verjaarskado)
Heb via You tube een heel duidelijk instructiefilmpje bekeken en ik ga er ook vanuit dat het apparaat behoort te werken zoals het zou moeten werken. Heb alle instructies netjes nageleefd en opgevolgd. Maar als ik iets wil embossen met de blauwe plankjes (volgens de instructie`s) dan draait het apparaat tot het halve plankje er door is en dan kan je niet verder draaien, wel met vereende krachten maar dat is niet de bedoeling. Ben dus op HJ gaan snuffelen, en ben dus allerlei tips tegen gekomen; karton, doormidden geknipte snijmatjes, witte plankjes van MK. Maar dat kan de bedoeling toch niet zijn?

Als ik een apaaraat koopt (krijg) dan ga ik ervan uit dat eht ding ook werkt.

zijn er dames die een double do hebben en wel met de meegeleverde hulpstukken kunnen werken?
zonder allerlei andere atributen?

Groet van Charlotte
Geschreven door: ingridbr  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor ingridbr  2-1-2012 21:35:20
Afbeelding van ingridbrDaar ben ik ook benieuwd naar.
Ik ben van plan om ook de double do te gaan kopen . Heb nu de zippemate.
Groetjes Ingrid
Geschreven door: wilma20  Bericht voor opstellen voor wilma20  2-1-2012 21:41:21
Afbeelding van wilma20Als ik embos moet ik daar een zwart matje bij gebruiken heb jij die er ook bij
dus blauw zwart blauw.
groetjes wilma
Geschreven door: Jo69  Bericht voor opstellen voor Jo69  2-1-2012 21:44:08
Afbeelding van Jo69Ik heb de Double Do XL en kan gewoon de platen gebruiken zoals het hoort.
Embossen doe ik dus ook met de 2 blauwe platen en het zwarte matje.
Ik heb nog nooit andere hulpstukken hoeven gebruiken.
Ik heb dit apparaat al vele jaren en ben er nog steeds super blij mee.

Groetjes Jolanda.
Geschreven door: marjan35  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjan35  2-1-2012 21:45:42
Afbeelding van marjan35Bedoel je zo`n embosfolder? die moetje doen met een grijze plaat en het bijgeleverde snijmatje dat is de goeie dikte om er door te draaien.
Bij de nieuwe van nu zit dat snijmatje er bij, ik heb zelf een matje in 2en gesneden om het op maat te maken en dat werkt perfect.

Groetjes Marjan
Geschreven door: Odie  Bericht voor opstellen voor Odie  2-1-2012 21:48:22
Afbeelding van Odiewanneer je een embossingmal gebruiikt waar het papier tussen zit
gebruik dan het gele matje in plaats van het blauwe plankje

Mocht het dan nog te dik zijn laat dan het zwarte matje tussenuit
Zeker niet doordraaien wanneer het noeilijk gaat

Succes ermee

Groetjes Ans
Geschreven door: irene70  Bericht voor opstellen voor irene70  2-1-2012 21:48:50
Afbeelding van irene70Hai,

Heb ook de double do xl
Embossen met twee blauwe plankjes en zwarte matje geen probleem met snij/embossing mallen
Als ik alleen embossing mal heb dan doe ik dat met twee witte snij plankjes omdat de embossing mallen waar je het papier tussen legt anders te dik zijn.
Weet niet welke mallen je erdoorheen wilt halen maar dat kan het dus zijn.
Succes
Groetjes
Irene
Geschreven door: Janine75  Bericht voor opstellen voor Janine75  2-1-2012 21:48:57
Afbeelding van Janine75Mijn Double Do heb ik al drie jaar, embossen doe ik ook met de twee blauwe platen en het zwarte matje,
hoef er nooit iets bij te doen. het embossen met een embossingfolder doe ik met een blauwe plaat
en een transparante plaat die ik begin dit jaar heb gekocht,
die transparante plaat is speciaal gemaakt voor het embossen van
ebossingfolders en de Double do, werkt bij mij echt perfect
Geschreven door: afra  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor afra  2-1-2012 22:10:24
Afbeelding van afraIk doe hetzelfde als Janine , ik heb de DD al bijna 5 jaar en het gaat nog steeds super. Ja
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  2-1-2012 22:11:43
Afbeelding van aliehelderWeet iemand of je ook een plaat voor de eerste double do te koop is
Mijn is helemaal krom

Alie
Geschreven door: mugje2  Bericht voor opstellen voor mugje2  2-1-2012 22:13:05
Afbeelding van mugje2Ik heb twee blauwe platen, een grijze en een zwart matje, ga zeker een transparante plaat aanschaffen!

bedankt voor alle tips!

Gek eigenljk dat ze bij dat instructiefilmpje helemaat niet praten over een transparante plaat

Gr. Charlotte
Geschreven door: kaartjedaar  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kaartjedaar  2-1-2012 22:17:36
Afbeelding van kaartjedaarAlie,
Ik heb vervangplaten voor de DD XL gezien bij een webshop. Welke in PB ivm reclame
Geschreven door: aliehelder  Bericht voor opstellen voor aliehelder  2-1-2012 22:27:11
Afbeelding van aliehelderIk zoek niet voor de xl maar het kleintje

Alie
Geschreven door: karinvanes  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor karinvanes  2-1-2012 22:51:17
Afbeelding van karinvanesIk zag toen ook in het instructie filmpje een jongentje er mee werken. Met 2 vingers in zijn neus stanstte hij de mooiste dingen uit, terwijl ik met mijn 77 kg de slinger niet eens helemaal rond kreeg. Nu heb ik een Cuttlebug, ik heb met een Hj maatje kunnen ruilen.
Helemaal super en top. Ja
Karin.
Geschreven door: Creahannie  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Creahannie  2-1-2012 22:59:31
Afbeelding van CreahannieGeen problemen in de 3 jaar dat ik de gebruik. D.Gebruik de platen zoals in de beschrijving staat en dat gaat prima.Gebruik voor de embosfolders niet de bijgeleverde platen maar 2 dunnere ontbijtplankjes en dat gaat probleemloos.Hoop dat het bij jou ook gaat lukken.Draai in ieder geval niet door bij téveel weerstand!!!!!!! Sukses.!! Hannie
Geschreven door: devuurvlieg  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor devuurvlieg  2-1-2012 23:11:38
Afbeelding van devuurvliegEven naar de firma bellen waar ze vandaan komen.
Staat op de machine.
Die sturen je een plaat op tegen de kostprijs.

gr. Sonja
Geschreven door: bearsaskia  Bericht voor opstellen voor bearsaskia  2-1-2012 23:16:11
Afbeelding van bearsaskiaHallo Charlotte

ook ik ben net als mijn voorgangsters van hierboven al jarenlang een
double do Xl gebruikster . en erg tevreden met dit apparaat.

emblossen met de 2 blauwe platen met zwart matje geeft geen
problemen. niet doordraaien als het te zwaar gaat .
enig weerstand moet kunnen hoor , maar niet zo dat je echt niet
kunt doordraaien .

Misschien terug ermee gaan ? Het is echt een superrr apparaat
hoor . Ik ben er nog steeds erg blij mee en draai er alles door

groetjes en heb je vragen mail gerust hoor , succes

Saskia
Geschreven door: bezige-bij  Bericht voor opstellen voor bezige-bij  3-1-2012 0:36:04
Afbeelding van bezige-bijHallo allemaal,

ik heb de dd al een paar jaar.
De normale embossing mallen van de DD kunnen er gewoon door met de 2 blauwe platen en zwarte mat.
Er zijn mallen die dikker zijn en dan moet je ,n manier vinden om dat op te lossen.
Zo gaan de cuttle bug mallen er door met 2 witte plankjes van de MM. Andere passen niet.
Ik heb ook een mal met sterren en die heb ik samen met mijn mannetje helemaal uitgedokterd.
Als je alleen wilt werken met de platen die er bij zitten meot je goed kijken of ze voor de DD geschikt zijn anders gaat het helaas fout.

Groetjes Ineke
Geschreven door: bearsaskia  Bericht voor opstellen voor bearsaskia  3-1-2012 11:59:50
Afbeelding van bearsaskiaIneke

volgens mij zijn de witte broodplankjes nu dikker gemaakt
en passen ze dus nu niet meer

een transparante B plaat van de cuttle bug aanschaffen , probleem is
dan opgelost

maar hadden we het niet over gewoon emblossen >? tenminste dat
had ik begrepen hoor

succes groetjes Saskia
Geschreven door: roos99  Bericht voor opstellen voor roos99  3-1-2012 12:40:16
Afbeelding van roos99ik heb gelijk een doorzichtige plaat van de cb erbij gekocht voor de embossingfolders.
draai maar niet door als het niet kan had ik ook gedaan en nu is hij kapot.
heb als een klein kind gehuild,van mijn man mocht ik een nieuwe halen.
nu ben ik toch iets voorzichtiger.
groetjes roos.
Geschreven door: crealien  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor crealien  3-1-2012 12:50:52
Afbeelding van crealienheb jij niet bij de doubeldo ook groene snijplankjes gekregen?
nu als je emboschd moet je de blauwe plankje en dan je embosching mal en dan je emboschingmatje en dan de groene.
zelf gebruik ik twee matjes en dan de groene.

groetjes Ina
Geschreven door: hobbymaatje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor hobbymaatje  3-1-2012 12:52:08
Afbeelding van hobbymaatjeNog even een tip voor die mensen die kromme platen krijgen.
Door de platen steeds te andersom te draaien voordat ze weer door de machine gaan voorkom je kromme platen. Tenminste dat werkt bij mij prima. Ik gebruik de DDXL nu een paar maanden en de platen zijn nog helemaal recht.

Groetjes, Marja.
Geschreven door: Creahannie  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Creahannie  3-1-2012 13:03:27
Afbeelding van CreahannieWitte plankjes bij ,kijk bij mijn profiel!!!,deze hebben wel de goede dikte,gr Hannie
Geschreven door: bezige-bij  Bericht voor opstellen voor bezige-bij  3-1-2012 13:27:49
Afbeelding van bezige-bijhallo saskia,

ik begreep dat het embossen was met de DD.

Gr Ineke
Geschreven door: suus85  Bericht voor opstellen voor suus85  3-1-2012 15:02:05
Afbeelding van suus85Hoi

Embossen doe ik gewoon met blauw plaat zwart matje en blauwe plaat.
embossingfolders (daar waar je je papier tussen moet doen) daar gebruik ik een gele plaat bij die was er ook bij geleverd.
Ik vind het een super apparaat.

Groetjes Suzanne
Geschreven door: Mechelke  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Mechelke  3-1-2012 16:52:23
Afbeelding van MechelkeIk heb geen problemen met de dd, embossen met de 2 blauwe platen en zwart matje, geen probleem.
Ben blij met mijn dd.

Groetjes, Marijke
Geschreven door: Epipo  Bericht voor opstellen voor Epipo  3-1-2012 17:00:23
Afbeelding van EpipoHeb er ook eentje DD Maar met embossen , staat in mijn gebruiksaanwijzing,
doen met het- BLAUWE plankje en het -ZWARTE embosmatje , dit gaat hier prima mee Ja

Veel plezier , groetjes van Epi
Geschreven door: rinus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor rinus  3-1-2012 17:23:52
Afbeelding van rinushallo Charlotte ik heb die probleem ook gehad alleen heb ik het doorgedraait en toen was die kapot ik heb het op gestuurt en ze hebben het gemaakt ik kreeg wel een nieuwe matje want die was ook stuk gegaanenik hoefde het niet te betalen.ik benmetje eensals je iets koopt dan moetdiehet doen.
groetjes van Caroline j
Geschreven door: NiCa  Bericht voor opstellen voor NiCa  3-1-2012 21:32:16
Afbeelding van NiCaIk heb ook de DD XL en ik leg heel vaak de plankjes trapsgewijs.
Bij het snijden grijze plaat-karton-mal-blauwe plaat. En bij het embossen blauwe plaat-zwart matje-karton+mal-en blauwe plaat.En dan alles trapsgewijs neer leggen dan gaat het makkelijker!

Liefs Nicole
Geschreven door: MonaHJ  Bericht voor opstellen voor MonaHJ  4-1-2012 8:35:59
Afbeelding van MonaHJForum verplaatst naar nieuwe groep

Stansapparaten en toebehoren

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Monitor Website