Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Doetiek Yvonne
Met de HJSTAR pas krijgt u 10% op reuze breiwolbol van € 19,95, uit 1 bol haal je een trui/stola. Witte zijde roosjes 1,5 cm 12 stuks voor € 1,10. Organza vlinders € 0,45 per stuk in lila, rose geel en wit. 3D vellen 5=4 betalen

Hobbypret
Met de HJSTAR pas krijgt u 5% korting op uw aankopen! Gebruik in de webshop code HJ085 De korting wordt dan direct verrekend. U vindt bij ons het grootste assortiment van Do Crafts! Nu ook Atbelle Markers!

Diana’s Hobbyhoek
Met de HJSTAR pas krijgt u de hele maand mei 10% korting op uw complete bestelling en het hobbyjournaal voor €1,00. Daarnaast ontvangt u altijd een extraatje.

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
sudokuCraftTV 25 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

Tim Holtz rosette stans - Stansapparaten en toebehoren

Geschreven door: Susanna  Bericht voor opstellen voor Susanna  2-1-2012 18:17:01
Afbeelding van SusannaAls je de Tim Holtz rosette stans kent, dan ben ik erg benieuwd naar jouw ervaring met deze stans? Glijdt hij gemakkelijk door de Big Shot (met lange snijplaat)? Vind je deze wel geschikt voor een grote hoeveelheid (meer dan 250)? Hoe snel trekt de lange plaat krom van de Big Shot?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes, Susan
Geschreven door: dayala  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor dayala  2-1-2012 18:46:14
Afbeelding van dayalaik heb die stans en draai hem door de bigg shot met de lange plaatjes,gaat perfect
ik heb er nog geen 250 gemaakt en ik weet ook niet hoe snel de lange plaatjes krom trekken,gr nellie
Geschreven door: MiMa  Bericht voor opstellen voor MiMa  2-1-2012 19:05:44
Afbeelding van MiMazouden die wel gemaakt zijn om er 250 mee te doen
ach ja, waarom ook niet eigenlijk
ik heb hem niet, dus kan je ook niet verder helpen
Geschreven door: MiMa  Bericht voor opstellen voor MiMa  2-1-2012 19:10:31
Afbeelding van MiMaaha heb even opgezocht welke het is.
eeehhhh niet om het een of ander hoor
maar is het echt een strook papier met aan 1 kant inkepingen
waar tussen gevouwen wordt om een rozet te maken
en daar dan een cirkeltje bij

deden we dit vroeger op school al niet, zulke rozetjes maken
en helemaal zonder stans toch.................
Geschreven door: Susanna  Bericht voor opstellen voor Susanna  2-1-2012 19:19:59
Afbeelding van SusannaMiMa, dat klopt...ik zag zelf ook al zoiets op You Tube en dan met behulp van de Scor Pal. Op een ander filmpje zag ik dat het nog niet zo eenvoudig is om de rozet mooi plat te krijgen. Dat bijna 300 keer...wordt wel erg veel...

Groetjes, Susan
Geschreven door: mrsbarney  Bericht voor opstellen voor mrsbarney  2-1-2012 19:23:00
Afbeelding van mrsbarneyJa en ik heb ergens een stempeltje waar dat ook mee kan....leuk.......groetjes van Marion.

ps ik zei ergens....dus ms wel onderin de lade van mijn kastje......
Geschreven door: krealien  Bericht voor opstellen voor krealien  3-1-2012 8:09:07
Afbeelding van krealienik doe het met de korte platen
schuif hem gewoon voorzichtig op

met lange platen zal het nog gemakkelijker gaan
ze worden net zo snel krom als gewoon bij andere mallen

en dat plat krijgen van de rozetten is een makkie hoor dat filmpje is zo onhandig (tenminste die ik heb gezien)
even een paar keer rustig doen en het gaat bijna vanzelf

250 keer zal best gaan alleen dan geen dik papier gebruiken denk ik
net als de nieuwe mallen gaat hij in het gebruik steeds gemakkelijker

ik leg voor de achterkant van de rozet een stukje papier neer met snel drogende lijm
zet het cirkeltje erover en druk hem er rustig in het midden op even vasthouden klaar
dan kun je daarna op je gemak het mooie rondje op de voorkant plakken (in het midden)
Geschreven door: Zaphira  Bericht voor opstellen voor Zaphira  3-1-2012 8:40:12
Afbeelding van ZaphiraHoi Hoi, ik heb de stans en de lange platen. De platen worden wel krom maar dat is geen probleem hoor je kan er gewoon nog mee stansen. Ik denk wel dat het verstandig is om extra platen te bestellen weet niet of ze zoveel keer te gebruiken zijn.
Wel een grote klus hoor

Groetjes, Gerda
Geschreven door: dayala  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor dayala  3-1-2012 8:53:41
Afbeelding van dayalahet is even de slag te pakken krijgen om ze plat te krijgen ,gelijk met een lijmpistool de rondjes aan beide kanten er tegen aan plakken ,ik had een vrij makkelijk filmpje maar ben het even kwijt maar meer dan 250 maken is wel een heel karwei ,succes ermee
Geschreven door: Susanna  Bericht voor opstellen voor Susanna  3-1-2012 12:13:10
Afbeelding van SusannaDank jullie wel voor al jullie reacties.

Vanmorgen ben ik eens aan het uitproberen geweest met een strook papier van 160 grams papier. Eerst met de Scor Pal, om de halve cm, maar dat was niet zo`n succes...later gewoon met de hand (om en om vouwen....weliswaar ging dit niet zo netjes, maar gewoon voor het effect).
Het platleggen is niet zo`n grote toer. Mijn idee was om de repen aan elkaar te plakken met tape en zo ook de cirkels erboven op. Als het maar goed stevig plakt.

Hoe houdt zo`n rozet het op een gewone kaart met verzending door tante Post?

Groetjes, Susan
Geschreven door: dayala  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor dayala  3-1-2012 13:25:25
Afbeelding van dayalasuzan het moet wel stevig tegen elkaar geplakt worden met taky glue of iets dergelijks,de cirkels er boven op doe ik met de lijmpistool anders heb je kans dat de volgende dag je rozet uit elkaar ligt,bubbeltjes envelop gebruiken om te versturen
Geschreven door: MonaHJ  Bericht voor opstellen voor MonaHJ  4-1-2012 8:36:36
Afbeelding van MonaHJForum verplaatst naar nieuwe groep

Stansapparaten en toebehoren

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Website Monitoring