Geschreven door: ladybug 1-1-2012 22:24:09 |
Hallo hobbymaatjes,
allereerst voor iedereen een gezond en voorspoedig 2012
Ik vind het altijd erg moeilijk om een leuke en vooral treffende mannenkaart te maken
veel mannen hoor je zeggen "doe mij maar een mooie vrouw" maar dat vind ik zelf niet zo leuk om te maken
nu kwam ik op het idee om een kaart te maken met hun allereerste aangeschafte auto..........
Veel mannen zijn trots op hun allereerste auto, vaak van zuur verdiende gespaarde centjes.

Weten jullie misschien nog leuke thema`s voor mannenkaarten?
groetjes Jeanet |
Geschreven door: aliehelder 1-1-2012 22:29:10 |
Ik vind sport en motors ook altijd wel goed
Gr Alie |
Geschreven door: Mie 1-1-2012 22:29:34 |
Mss iets met hun hobby erop bv: voetbal, golfen, biljarten, gevechtsport, fietsen,....
Het moeten idd niet altijd mooie vrouwen zijn, maar ik moet toegeven dat ik het zelf soms moeilijk vind om mannenkaarten te maken! Die houden meestal niet van al die bloemen en strikjes en kantjes op een kaart! 
Veel succes
Grts Mie |
Geschreven door: marjanuis 1-1-2012 23:02:55 |
Ik kijk altijd naar de man waar de kaart voor is, iets met hobby, werk of andere beleving. En altijd voor mij: een stropdas van breed lint. In plaats van een strikje of bloem...
Groet, Marja |
Geschreven door: marian 57 1-1-2012 23:22:12 |
Hallo Jeanet
Iets met vissen of tennis of een jacketje met een stropdas erbij
Ook ik vind mannen kaarten moeilijk te maken hoor
maar dat voorbeeldje die je gemaakt hebt is fantasties hoor
groetjes Marian |
Geschreven door: Vers 2-1-2012 0:04:05 |
Ik probeer altijd een kaart voor een man te maken waar hij zijn hobby in terug kan vinden bijv. kaarten, tuinieren, postzegels verzamelen, knutselen aan auto`s, zeilen, verbouwen in huis. Kortom ik vind altijd wel wat.
Trouwens, de kaart met de "lelijke eend" vind ik helemaal geweldig. Onze 1e auto was een rode lelijke eend. Gekocht in 1960 en die heeft jarenlang dienst gedaan. Ook in de vakantie, want dan sliepen we erin. Geweldig!
Groetjes Ans |
Geschreven door: alisl 2-1-2012 9:55:06 |
Iets berg-of zee-achtigs.Natuurfoto`s op een kaart.
En de stropdassenkaart doet het altijd goed.
Iets abstracts willen ze ook nog wel eens waarderen.
Een schilderspallet.
Of als ze gelovig zijn : een tekst in een versiering of bijpassende stempel.
Verder heb ik ook wel eens een minizakje confetti op een kaart geplakt met daarbij een tekst over het vergroten van de feestvreugde of zoiets.
Veel mannen houden ook van vissen.(evt. in een aquarium)Dus daar zijn ook mooie kaarten mee te maken.
Een cadeautje( pakje) op een kaart met bijpasssende tekst.
Een envelopje( evt. geld of een briefje erin als bon voor iets)op een kaart.
Nou ja dat was het wel zo`n beetje. |
Geschreven door: zeester 2-1-2012 11:39:22 |
Ik heb ooit mannenkaarten gemaakt met een tijger of leeuw er op en dat vonden ze ook heel mooi .... ze worden graag vergeleken met een groot sterk dier he hihihi....
grtjs
Sandra |
Geschreven door: elanor 2-1-2012 12:24:44 |
Inderdaad, moeilijk om iets orgineels voor een mannenkaart te vinden. Meestal doe ik een boot of vuurtoren of een motor.
Laatst een piramidekaart met koeien en 1 met paarden. Het lastigste van de kaart is eigenlijk de afwerking.
Jou kaart is heel leuk geworden Janet!
|
Geschreven door: moelejoep 2-1-2012 12:25:26 |
En toch??????????............................toch vind ik het een beetje vreemd.
Want voor vrouwen doe je toch ook niet altijd iets met sport erop.
Of strijken, of schoonmaken of kleding of sieraden (wat overigens ook best bij mannen kan hoor)
Ik ken genoeg mannen die een mooie bos bloemen best weten te waarderen en ik schroom dan ook niet om daar een kaart van te maken en op te sturen.
hihi, ik heb hem nog nooit teruggehad met de mededeling dat ze het niet zo leuk vonden , wel altijd (heel tactvol haha) een bedankje voor de mooie kaart  |
Geschreven door: pedicuurtje 2-1-2012 12:33:44 |
Ben het helemaal met je eens Marlies ik stuur mannen ook rustig een bloemenkaart `k vraag me nu gelijk af of er in de winkels wel speciale mannenkaarten zijn, nog nooit op gelet.... |
Geschreven door: freubeltje 2-1-2012 13:24:23 |
Een kaart met vogels vind ik ook best kunnen. Maar ik doe inderdaad ook vaak boten, vuurtorens ed.
Iemand die boer is geweest natuurlijk iets wat met de boerderij of met landbouw te maken heeft.
Iemand die van tuinieren houd (kan dus ook een vrouw zijn) tuinplaatjes,bloemen en tuinspullen.
Een tijdje terug stond een mooi patroon (en knipvel) over de egyptische pyramides, koningen ed. in het HJ Die heb ik ook gemaakt en
werd ook gewaardeerd bij sommige heren. |
Geschreven door: suno 2-1-2012 13:27:03 |
Hallo, Er zijn in de winkel wel degelijk speciale mannenkaarten te koop. TBZ heeft boekjes met 3d pyramids speciaal voor mannen.
|
Geschreven door: creamien 2-1-2012 16:29:43 |
Hallo,
Ik probeer altijd iets van hun hobby te vinden en een stoer borduurpatroon erbij dan is het al gauw goed .....
Marina |
Geschreven door: ladybug 2-1-2012 16:33:47 |
Ja Sandra,
ze worden graag vergeleken met een groot sterk dier...............dat is ook een goed thema
Ik heb wel de ervaring dat mannen niet allemaal gecharmeerd zijn van een bloemenkaart dus die geef ik niet aan een man
er zullen vast mannen zijn die dat leuk vinden maar ik ken alleen mannen die vragen om een mooie vrouw..........hihihi |
Geschreven door: claudia634 2-1-2012 16:43:51 |
bij mannenkaarten kijk ik of ze een hobby hebben, beroep of iets wat ze leuk vinden.
ook stoere dierenkaarten doen het altijd goed.
of iets met bier of wijn kan ook wel.
heb heel wat verschillende knipvellen en moet zeggen de laatste jaren komen er steeds meer.
|
Geschreven door: sanniec 2-1-2012 20:08:16 |
Ik heb pas een mannenkaart gescrapt, kijk maar eens bij mijn creaties. Het is de paars met bruine kaart
gr sandra |
Geschreven door: scrapburgt 2-1-2012 22:01:54 |

Eigenlijk kijk ik zowel bij een man als een vrouw wat de hobby`s,interesses en lievelings kleuren zijn.
Toch vind ik het voor de man ook vaak moeilijker omdat ik het gevoel heb dat ik mijn creatieviteit er minder op los kan laten.
Maar dat is tegelijk ook weer een uitdaging.
Voor mannen merci doosjes en geld enveloppen maken vind ik weer wel makkelijk om te doen omdat ik dan alleen maar bepaalde kleuren hoef te combineren.
Je kaart met de eend is erg mooi.
Groeten Sandra
|
Geschreven door: mugje2 2-1-2012 22:05:59 |
Ik ben bezig met een speciale mannenkaart; weet wat zijn hobby`s zijn en heb bij de goedkope boekenwinkel een boekje met knipvellen gekocht met typische mannenplaatjes.
Gr. Charlotte  |
Geschreven door: Susanna 5-1-2012 13:54:14 |
Welke kleuren gebruiken jullie vaak voor een mannenkaart?
Welke lijn van scrappapier past mooi bij een mannenkaart?
Groetjes, Susan |
Geschreven door: Susanna 6-1-2012 20:19:26 |
Kan niemand mij een tip geven over geschikte lijn scrappapier voor een mannenkaart?
Groetjes, Susan |