Geschreven door: marjolein1 30-12-2011 18:45:02 |
ik wil stanzen gaan betellen in amerika
wie heeft hier ervaring mee ???
dit is de eerste keer dat ik zoiets wil doen maar hoor allemaal verhalen over extra kosten van de douane ed
ik hoop dat er iemand is die me kan helpen
alvast bedankt
groetjes marjolein |
Geschreven door: boefie11 30-12-2011 18:55:50 |
Hallo Marjolein,
Ik bestelde altijd via een webshop in Amerike en betaalde via pay-pal dat werkte prima
Mocht je bestelling dan niet aan komen kreeg je je geld weer terug.
Douane kosten komen erbij als je meer besteld van 150 euro.
Je moet op je bestelling laten zetten dat het een gift is.
Succes
Desiree |
Geschreven door: janniehobby 30-12-2011 19:05:48 |
Hallo Marjolein
Ik heb goede ervaringen met bestellen van uit amerika.
Zal je de site even toesturen in een pbtje bij hen kun je ook betalen via pay-pal
groetjes jannie |
Geschreven door: pascalle23 30-12-2011 19:14:34 |
zou ook graag site willen weten misschien dat ik dat ook maar ga doen.
kijken of het qua kosten haalbaar is
groetjes pascalle |
Geschreven door: queenytje 30-12-2011 19:27:42 |
Hier in België betaal je al sowieso 10 euro bij voor de kosten om het aan de douane aan te bieden. Vorige keer had ik nog de bijleg van de BTW die hier nog moest bijbetaald worden en invoerrechten. Dus voor België is het niet echt interessant om te bestellen in Amerika. Het laatste pakketje heb ik door iemand laten aankopen in Amerika. Waren geen hobby artikelen maar kledij voor mijn zoon. Alles was in een piepklein doosje gepropt zonder verpakking of etiketten en deze keer was het alleen die 10 euro.
Nederland zou makkelijker zijn om iets te kopen en te laten leveren....
Succes
Linda |
Geschreven door: bear 30-12-2011 19:41:47 |
Hi Marjolein,
Ik heb enkel goede ervaringen met bestellen overzees. De maat van het pakketje in de gaten houden, en meestal gaat het dan wel goed.
Succes, en niet te hebberig worden.....
groetjes,
Linda |
Geschreven door: fantje1959 30-12-2011 19:43:35 |
ik wil ook wel dat adres uit amerika 
groetejs IRene  |
Geschreven door: marjolein1 30-12-2011 19:51:56 |
hebben jullie nooit extra kosten hoeven betalen aan de douane hier in nederland?
zoals btw en inklaringskosten ofzo
groetjes marjolein |
Geschreven door: dekker1972 30-12-2011 19:55:31 |
Hier vind je heel veel info over wat je wel en niet moet betalen bij de invoer uit het buitenland http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html
gr Linda |
Geschreven door: Roelierex 30-12-2011 20:38:40 |
Wat ik ooit begrepen heb is dat zodra er inkt oid in je pakje zit, dat je dan wel eens heel erg veel moet bijbetalen als het door de douane eruit gepikt wordt. Of het daadwerkelijk zo is, geen idee of ervaring. Kijk gewoon even op die site die Linda hierboven aangeeft.
Groetjes Roelie |
Geschreven door: marjolein1 30-12-2011 20:43:45 |
ja ik ga even kijken bedankt
groetjes marjolein |
Geschreven door: kitty38 30-12-2011 21:28:01 |
als je pech heb moet je extra betalen tav invoerrechten en dat kan veel zijn als je veel besteld..Het is lang niet altijd goedkoper om zelf in de states te bestellen..voor belgie zouden eigenlijk dezelfde regels moeten gelden we zijn namelijk europa !?!?
je kan dus bestellen en geluk hebben maar je kan ook gewoon pech hebben
|
Geschreven door: Joluka 30-12-2011 21:45:00 |
Kijk heel goed uit als je in Amerika besteld. Mijn pakjes gaan steeds door de douane, groot en klein. Vervolgens moet ik aan de postbode veel geld betalen. Een paar weken geleden nog moest ik officieel E 6,- betalen aan btw. Komen ze met een rekening van
E 13.25 plus E 12,50 inklaringskosten. Ook betaal je heel veel aan verzendkosten bij de webwinkel. Je moet het direct aan de postbode betalen anders krijg je je pakje niet. Het was notabene een cadeau maar dat stond er niet op omdat het bij een webwinkel is besteld. Ik weet niet of dat overal zo is. Ik heb al eerder een erg slechte ervaring met de inklaringskosten gehad. Al met al dus heel goed van tevoren kijken of het wel zinvol is. Ik heb laten kopen omdat ze er mallen verkochten die ze in Nederland niet hadden.
Groetjes, Anneke |
Geschreven door: marjolein1 30-12-2011 21:55:25 |
ja de ponsen die ik graag wil verkopen ze alleen in amerika
bij elkaar zijn ze met verzenden 45 euro
misschien kan ik ze dan beter apart op laten sturen dan is het bedrag van 1 envelop onder de 22 euro en
dan moet ik wel 2 x 13 dollar aan verzenden betalen maar dan ben ik in feite wel goedkoper uit
ik vind het allemaal wel omslachtig he ze maken het je niet makkelijk
en meestal weet je het van te voren niet ,het is dat iemand het tegen me zei die het uit ervaring wist anders krijg je achteraf nog een tegenvaller
ik ga er nog even over na denken
eigenlijk zou je voor het gemak familie moeten hebben in de vs die je eens in de zoveel tijd een kadootje toesturen
groetjes marjolein |
Geschreven door: bear 30-12-2011 23:37:53 |
Marjolein,
Er is een optie beschikbaar, dat je een pobox in de States huurt, en het vanaf daar laat verzenden. Het is een kleine tussenstap, en dan wordt het ook een "niet commerciele" verzending!
De link heb ik op dit moment niet voor je, maar lang leven google.
groetjes,
Linda |
Geschreven door: keej1953 30-12-2011 23:42:40 |
mag ik aub ook die site.ik kan dat dan ook eens gaan overdenken.Maar wat weet jij er veel vanaf Linda 
abracadraba voor mij  |
Geschreven door: queenytje 31-12-2011 10:34:58 |
Het pakketje kleren die ik nu liet opsturen is door vrienden die in Amerika wonen als geschenkje opgestuurd en toch had ik die 10 euro. Dus je moet echt wel geluk hebben dat ze jouw pakje er niet uit pakken....
Het is beter als je iemand kent die binnenkort naar Nederland ofzo komt en het dan op die manier laat meebrengen.
Succes en we lezen nog wel hoe het afgelopen is.
fijn eindejaar
linda |
Geschreven door: Kloos-Glas 31-12-2011 10:57:24 |
Hallo
Ik zou ook best die site uit Amerika wel eens
willen bekijken.
Gr. Mart |
Geschreven door: lorinda 31-12-2011 12:53:58 |
Hallo
Ik zou de sait ook wel eens willen bekijken
groetjes Els |
Geschreven door: bonnie 31-12-2011 13:02:10 |
Heb diverse keren in Amerika embossingfolders besteld en die waren inclusief de verzendkosten goedkoper dan in Nederland.
Verder heb ik er niets bij hoeven te betalen.
groetjes Bonnie |
Geschreven door: masseuse 31-12-2011 13:05:42 |
Hallo allemaal,
Ook al laat je het als gift aankomen dan is dat nog geen garantie dat je niets hoeft te betalen. Ik heb een vriendin in Amerika wonen en heb daar wat spullen laten aan komen die zij weer verpakt heeft in een neutrale doos en naar mij toegestuurd heeft als zijnde cadeau. Nou, dat ging dus mooi niet door, ik kon dus mooi BTW en inklaringskosten betalen. Je moet gewoon geluk hebben, kleine bedragen zijn vaak geen probleem maar soms komt het wel bij de douane terecht en moet je ook nog kunnen aantonen wat je besteld en betaald hebt. Ik heb dat nl ook weleens gehad, moest de papieren opsturen van wat ik gekocht en betaald had Gelukkig ging het toen maar om een klein bedrag en hoefde ik niets bij te betalen maar het is wel enige weken onderweg geweest. Je moet dus ook een beetje geluk hebben, het blijft een gok en de keuze is aan jou of je het risico wilt nemen.
Succes, fijne jaarwisseling allemaal,
groetjes Hanny |
Geschreven door: henniebeer 31-12-2011 13:12:12 |
kan een hobby winkel hier in nederland die spullen niet bestellen? waar halen die hun spullen dan vandaan? ik vind het namelijk zo jammer dat we maar in het buitenland bestellen en dat er hier in nederland steeds meer hobby zaken moeten sluiten omdat ze weinig of niets meer verdienen, en als ik zo lees wat je nog aan de douane moet betalen is het ook niet lonend, of zie ik het verkeerd?
gr. hennie. |
Geschreven door: Joluka 31-12-2011 13:23:35 |
Hennie,
Het loont over het algemeen wel degelijk. Het is ondanks de hoge kosten nog aanzienlijk goedkoper dan in Nederland, er vanuit gaande dat je niet beduveld wordt door de douane in Nederland. Ik koop ook geregeld in Nederlandse hobbywinkels, alleen als er iets leuks in de aanbieding is en dan koop ik er vaak wel andere spullen bij. Je kunt je geld nu eenmaal maar 1 keer uitgeven en de prijzen van hobbymateriaal zijn nu eenmaal vaak heel hoog.
Als hobbywinkels hun prijzen d.m.v. aanbiedingen ook naar beneden doen, dan heb je vanzelf dat meer mensen kopen en is de winst uiteindelijk hoger dan wanneer je veel minder verkoopt voor een hogere prijs.
Groetjes, Anneke |
Geschreven door: fantje1959 31-12-2011 14:40:57 |
nu nog sites he dames
we vragen er om iedereen verteld ik heb wel eens besteld maar waar????
dat blijft nog steeds de grote vraag 
groetjes Irene 
nb dit is niet bedoeld als verwijt zie de knipoogjes
denk zet het er maar vast bij voor iemand er iets verkeerds van gaat denken 
|
Geschreven door: Dutchlady 31-12-2011 15:29:43 |
Hallo Irene,
Ik heb je een PB gestuurd. groetjes Ans
Bij mijn profiel staan ook tips.  |
Geschreven door: wizzy 31-12-2011 15:55:52 |
Hallo,
Zou ook graag willen weten welke site dat het is?
groetjes Ina |
Geschreven door: greta 31-12-2011 16:10:29 |
hallo
ik zou ook graag de site willen weten als het kan
greta |
Geschreven door: leja 31-12-2011 16:30:03 |
DIE SITE ZOU IK OOK WEL WILLEN WETEN
LENIE |
Geschreven door: janniehobby 31-12-2011 17:37:15 |
Bij mijn profiel staat de site ,hij is hier weg gehaald huisregels.
groetjes jannie |
Geschreven door: Nightvamp 3-1-2012 17:04:28 |
Ik bestel al jaren verschillende dingen in Amerika en heb nog nooit last gehad met de duane. Vooral als je spullen in een grote enveloppe passen dan laten ze die meestal wel door. Bij pakketten heb je meer kans om eruit gepikt te worden. Tot 22 euro betaal je nooit wat bij de douane, vanaf 22 euro tot 150 kan je omzetbelasting moeten betalen (als je er dus uitgepikt wordt)
Maar ze hebben mij toen verteld dat knutselspullen invoervrij zijn, dus daar heb ik geen verklaring voor aangezien er blijkbaar hier wel mensen ervoor hebben moeten betalen  |
Geschreven door: Almaresare 8-1-2012 8:09:44 |
Hallo Marolein,
Jammer dat ik deze topic nu pas lees want ik ben net afgelopen vrijdag terug gekomen uit Amerika en had het misschien voor je mee kunnen nemen.
Ik heb ook slechte ervaringen met pakketjes uit de USA.
Heb ook al meerdere keren een flink bedrag moeten betalen aan de postbode dus ik bestel niets meer.
Zelfs een pakketje dat een paar jaar geleden voor mijn verjaardag werd opgestuurd door mijn man vanuit de USA moest ik flink van bij betalen.
Leuk `geschenk` dan he.
Dus ik zou het niet doen als ik jou was.
groetjes,
Marianne |
Geschreven door: moos 9-1-2012 16:04:27 |
hoi
zou ik aljebliefd ook de naam van die site mogen hebben
groetjes monica |
Geschreven door: scrapburgt 9-1-2012 17:20:06 |
Hallo,
Ik bestelde regelmatig in america cartridges en andere spullen voor mijn cricut.Het was dan zo goedkoop in verhouding met Nederland bv cartridge hier ca 70 euro daar incl verzenden 25 euro.
Tot ik 3x achter elkaar de tnt man direct moest betalen vanwege de douane kosten anders kreeg ik mijn pakje niet.
Dan wordt het uiteindelijk toch nog prijzig.
Succes met een keuze maken
Groeten Sandra |
Geschreven door: Creahannie 9-1-2012 17:32:46 |
En het is slecht voor de Nederlandse economie ,de winkeliers en websites hier moeten ook leven!!! ,gr Hannie |
Geschreven door: janniehobby 9-1-2012 17:34:50 |
Bij mijn profiel staat de site.
groetjes jannie |
Geschreven door: irene70 9-1-2012 18:07:27 |
Als ik het zo lees heb ik dan ook geluk gehad.
Ik heb ook bij cricut in amerika rechtreeks cartridges voor cricut besteld
Heb in 1 bestelling 4 stuks laten komen inclusief verzendkosten was dat net even iets meer dan 100 euro (hier zeker het dubbele)
Binnen een week was mijn pakketjes binnen en geen extra betaling
Kwam met Fed Ex weet niet of dat dan weer anders is.
Ik ben er in elk geval blij mee en wilde nog wel wat bestellen maar daar wacht ik nog wel even mee
Groetjes
Irene
|
Geschreven door: ingeling 9-1-2012 21:23:35 |
Ik heb in het verleden regelmatig pakjes naar Nederland verstuurd, met van alles en nog wat.
Labels, originele verpakkingen er af gehaald, cadeaus, maar toch moesten ze invoerrechten betalen.
Soms ook met Fed_Ex en dan kregen ze een maand later de rekening toegestuurd.
Daarom doe ik het niet meer en wacht tot ik weer eens een trip maak, zonde van het geld.
Bij de douane dan geen problemen.
groetjes Inge |