Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Ingelogd blijven

Heeft u nog geen eigen profiel?
Gratis aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Hobbygalerij creativiteitsartikelen
Met de HJSTAR pas krijgt u deze maand GRATIS BLOEMEN + STRIKJE van vilt bij aankoop vanaf € 10,00 HOBBYGALERIJ LEVERT U AL MEER DAN 11.000 FIGUREN. Leverbaar in ruim 20 kleuren zelfklevend of opstrijkbaar. NU OOK VILT-KNOOPJES.

Hobbypret
Met de HJSTAR pas krijgt u 5% korting op uw aankopen! Gebruik in de webshop code HJ085 De korting wordt dan direct verrekend. U vindt bij ons het grootste assortiment van Do Crafts! Nu ook Atbelle Markers!

Erik Peters
Met de HJSTAR pas krijgt u 10% korting aan de Hobbykraam! Ma: Heino - Di: Zwolle AA landen - Wo: Zwolle Zuid - Do: Meppel - Vr: Zeewolde / Heerde

Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
CraftTVsudoku 25 mei 2012
Hobbyjournaal 87 verschijnt 25 mei

De rode draad challenge 103: 3 knopen en 3 kwastjes. - Uitdagingen / Wedstrijden

Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  29-12-2011 19:04:19
Afbeelding van HuismusEn al weer nummer 103! Vanaf nu weer iedere week!

De opzet is als volgt: Ik geef iedere donderdagavond (zo rond 18.00/20.00 uur) de maten voor een kaart en de maten en onderdelen die daarvoor moeten worden gebruikt.
Bovendien geef ik dan aan welk onderdeel de "rode draad" is, dat onderdeel is dan het `ding" op je kaart wat dient op te vallen.
Je moet met de maten en onderdelen werken die ik je opgeef, (mag dus niets weglaten) maar mag wel van alles extra toevoegen. Je kunt hiervoor alle technieken gebruiken: van 3D tot vouwtechnieken en watervallen toe!
Met die onderdelen maak je een kaart en plaatst die hier.
Als laatste plaats ikzelf de kaart die ik vooraf heb gemaakt.

----------------------------------------------------------------------------
De verplichte onderdelen: (vierkante kaart) :
De basiskaart 13x13, dan oplegkaart 12,5x 12,5 , scrappapier 12x12 cm.

Kaartkarton: één baan van 4 cm breed over de gehele lengte van de kaart en een ovaal waarvan je de maat zelf mag bepalen.
Scrappapier: idem naar dan aan alle kanten 0,2 cm kleiner.

En natuurlijk de 3 kwastjes met 3 knoopjes.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
De Belgische variatie: (rechthoekige kaart)
Kaart 14,8 x 10,5 cm. , oplegkaart 14,3 x 10,0 cm , scrappapier 13,8 x 9,5 cm.

Kaartkarton: één baan van 4 cm breed over de gehele lengte van de kaart en een ovaal waarvan je de maat zelf mag bepalen.
Scrappapier: idem naar dan aan alle kanten 0,2 cm kleiner.

En natuurlijk de 3 kwastjes met 3 knoopjes.
---------------------------------------------------------------------------------------------
ATC’tjes: Ook die mogen natuurlijk, maar dan moet je zelf wel even de maten aanpassen, want ATC’tjes heb ik helemaal geen verstand van!

Challenge 104: een gehaakt , gebreid of gepunnikt dingetje op je kaart.
Challenge 105: 9 blokjes in de vorm van boter, kaas en eieren. (met dank aan Marianne voor het idee!)
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  29-12-2011 19:17:16
Afbeelding van valstarLeuke opdracht weer, doortje!!

gr. renate
Geschreven door: bvenema  Bericht voor opstellen voor bvenema  29-12-2011 19:55:05
Afbeelding van bvenemaBen benieuwd wat er nu allemaal weer gemaakt wordt! Ga hard denken hoe ik de kaart ga maken.

Groet Betsy
Geschreven door: Endje-Mar  Bericht voor opstellen voor Endje-Mar  29-12-2011 20:16:42
Afbeelding van Endje-MarLeuke opdracht. Maar is het nu 3 kwastjes mét 3 knoopjes of 3 kwastjes én 3 knoopjes ???
Dat kan een hele andere insteek zijn namelijk.

Groetjes, Marjan
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  29-12-2011 20:51:41
Afbeelding van wobbes50Mmmm, daar zeg je wat Marjan. Maar ik denk dat het 3 kwastjes en 3 knoopjes zijn hoor .
Maar Doortje zal ons wel even uit de `brand` helpen denk ik.

Overigens een bijzonder recept Doortje op jouw rode draadkaart nr. 102.
Ik heb hem even overgeschreven en zal serieus proberen om het waar te maken.
Volgend jaar om deze tijd kan ik je dan de uitslag geven.

Maar nu gaan we eerst maar aan de slag voor de rode draad nummer 103.

Groetjes en succes iedereen,

Willeke Een Roosje
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  30-12-2011 8:44:19
Afbeelding van agnesw62wat een origineel recept, doortje, die kaart van rd nr 102
voor 103 ga ik nog even verzinnn wat ik daarmee ga doen
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  30-12-2011 10:08:55
Afbeelding van HuismusJa hoor ik help jullie uit de brand: het gaat er om dat je 3 kwastjes en 3 knoopjes gebruikt. Op welke manier mag je zelf bepalen.
Geschreven door: Wiekel  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Wiekel  30-12-2011 22:13:03
Afbeelding van WiekelHallo Doortje en Ans!!!
Nu moet ik toch de spits afbijten, op de valreep van dit oude jaar! Maar vooruit dan maar!
Want morgen heb ik het ook alweer druk. Wens jullie goede jaarwisseling!!! En voorzichtig met vuurwerk!!!!!
Alle goeds en gezondheid hoor!! GR Wieke

Leuk recept Door!!!!
Geschreven door: richard  Bericht voor opstellen voor richard  30-12-2011 22:20:17
Afbeelding van richardNou Wieke dat is een prachtopening.
Hier komt de mijne dan maar weer.
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  30-12-2011 22:23:14
Afbeelding van kablauWouwie Wieke en Marianne, wat een keileuke kaarten hebben jullie gemaakt zeg, helemaal toppie hoor Ja Ja Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: Wiekel  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Wiekel  30-12-2011 22:23:25
Afbeelding van WiekelNou Richard ook erg mooi hoor!!! Jij bent ook van de vlotte!!!! gr Wieke
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  31-12-2011 14:58:16
Afbeelding van HuismusWieke en Marianne: ze zijn schitterend! Ja Ja Ja
Geschreven door: Wiekel  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Wiekel  31-12-2011 19:11:39
Afbeelding van WiekelHoi Ans en Doortje!!
Het is niet zo druk hier, iedereen zit volgens mij in de oliebollen.
maar ik heb er nog eentje van 2011 echt mijn laatste dit jaar!!!!

gr en tot volgend jaar!!! Wieke
Geschreven door: kaartenans  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kaartenans  31-12-2011 19:15:55
Afbeelding van kaartenansWieke, wat leuk met die kwastjes. echt heel origineel hoor.
ook de andere twee zijn heel mooi geworden, super
zal eens kijken of ik er volgend jaar aan toe kom

Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  1-1-2012 11:48:13
Afbeelding van marjanuisGeweldig dat er vorig jaar nog kaarten gemaakt zijn voor deze rode draad, mooi! Ik ben dit jaar de eerste , vroeg wakker, dan heb je dat.

Ik hoop dat de tekst te lezen is op de scan, het is de geijkte Kerstwens in 5 talen in de vorm van een Kerstboom...

Groet, Marja
Geschreven door: kaartenans  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kaartenans  1-1-2012 11:51:26
Afbeelding van kaartenansZo Marja

jij bent al vroeg met je kerstkaarten je begint nu al weer aan de nieuwe voorraad???
hij is echt heel mooi zech. wat een leuk idee zo.

groetjes Ans Een Roosje Een Roosje Een Roosje
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  1-1-2012 12:19:55
Afbeelding van marjanuisJa Ans, dat gaat bij mij het hele jaar door. Ik stuur er altijd ± 60 stuks op, dus dat is meer dan 1 x per week een Kerstkaart maken. Dus als ik niet vroeg begin red ik het niet. En op die manier kan ik ook altijd met alle uitdagingen mee doen. Zoveel familie heb ik niet voor verjaardagskaarten.
Groet, Marja
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  1-1-2012 12:57:38
Afbeelding van valstarwat een leuke kaarten, zeg!! ik heb ook zin om mee te doen, maar het lukt nog niet helemaal. maar ik geniet van jullie kaarten!!

gr. renate
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  1-1-2012 13:25:48
Afbeelding van kablauGoede morgen allemaal,

Allereerst voor iedereen die dit leest een heel fijn, warm en vooral gezond 2012 en we hopen maar dat we nog veel kunnen blijven knutselen en van elkaar`s kaarten kunnen genieten.

Marja en Wieke, jullie hebben er weer leuke kaarten van gemaakt, ik zal ze eens even snel in de etalage gaan zetten, toppie hoor Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: kakeltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kakeltje  2-1-2012 14:55:25
Afbeelding van kakeltjeGoede middag,
Voor iedereen een voorspoedig 2012 toegewenst.

Hier mijn bijdrage. Ik had geen kwastjes, dus maar een sjaal, die toch al pluist, geknipt.

Groetjes, Jannie.
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  2-1-2012 16:07:04
Afbeelding van HuismusZe zien er puik uit dames!Ja Ja Ja

En het mag nog, dus wil ik jullie allen een heel gezond en gelukkig 2012 toewensen!
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  2-1-2012 16:22:32
Afbeelding van kablauLeuke kaart Jannie, en waar een pluizige sjaal al niet goed voor is hè .

Ik had mijn kaart ook klaar en wilde hem gaan scannen toen ik tot ontdekking kwam dat er geen knopen en kwastjes op zaten, dus die kwastjes moet ik nu eerst even gaan maken .

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: kakeltje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kakeltje  2-1-2012 16:31:13
Afbeelding van kakeltjeSucces, Ans.
Geschreven door: bvenema  Bericht voor opstellen voor bvenema  2-1-2012 16:53:39
Afbeelding van bvenemaHallo, wat al weer een mooi kaarten zijn er geplaatst.
Bij deze die van mij, heb geen kwastjes. Ze maar gemaakt van borduurgaren. Vind het zelf leuk gelukt.

Groet Betsy

Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  2-1-2012 18:32:02
Afbeelding van kablauDat is zeker goed gelukt hoor Betsy, hele leuke kaart Ja Ja Ja.

Ik heb dus ook even kwastjes zitten maken, heb ze ook niet in huis, dus nu is de kaart wel goed .

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  2-1-2012 19:17:17
Afbeelding van marjanuisLeuk Ans! Waar heb je de kwastjes van gemaakt? Groet, Marja
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  2-1-2012 19:25:01
Afbeelding van wobbes50Leuke kaarten staan er in de etalage.
Wieke heeft weer een orginele wijze gevonden voor de `kwasten`. Ja Jasuper .
Hier is de mijne. 1 ervan want de tweede is nog niet klaar. Komt morgen en is een Belgje.

Groetjes Willeke Een Roosje
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  3-1-2012 13:58:59
Afbeelding van kablauLeuk geworden Willeke,een leuk tasje heb je gemaakt Ja Ja Ja.

Marja, mijn "kwastjes" zijn gewoon van haakkatoen gemaakt hoor, heeeeeeel simpel.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  3-1-2012 16:24:00
Afbeelding van HuismusBetsy, Ans en Willeke: ze zijn weer schitterend!Ja Ja Ja
En tja die Wieke he,............................. ik vraag me iedere nieuwe rode draad weer af wat ze nu weer bedenkt om mij verbaasd te doen staan! Prachtig toch die alternatieve kwasten?
Betsy: dat is juist het leuke om ze zelf te maken, ze zijn prachtig gelukt hoor!
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  3-1-2012 18:05:29
Afbeelding van marjanuisTja, daar ben ik weer. Ik probeer altijd aan alle eisen te voldoen en er toch weer iets anders van te maken. En dat is me weer gelukt (als het niet zo is, hoor ik het wel).

De kwastjes heb ik gemaakt van dmc garen....Groet, Marja
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  3-1-2012 18:45:19
Afbeelding van wobbes50Het is weer een moppie hoor Marja. Wat heb je nu als ovaal een spiegeltje? Heel apart.
Zoals beloofd hier mijn `Belgje"

Groetjes Willeke
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  3-1-2012 18:54:50
Afbeelding van marjanuisMooi Willeke, en wat een leuk idee om de kwastjes aan een lintje te hangen Ja!

Ik heb een ovaal uit de voorkant gesneden en ook uit het scrappapier. Het Kerstboompje hangt geknoopt aan de knoop los te bungelen. De binnenkant heb ik de brede strook geplakt met daaronder hetzelfde scrappapier als de voorkant. Je kijkt dus als het ware door de kaart heen. Groet, Marja
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  3-1-2012 18:59:44
Afbeelding van kablauEn ook dat zijn weer 2 hele leuke kaarten Marja en Willeke, leuk zo`n "lijntje" met kwastjes Ja en jou doorkijkje is ook leuk bedacht Marja Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: agnesw62  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor agnesw62  3-1-2012 19:29:09
Afbeelding van agnesw62ik had zo graag met deze uitdaging meegedaan, maar ben grieperig en voel me dus niet in staat om te knutselen, wel kijk ik telkens of er nog nieuwe creaties bij zijn gekomen van jullie en tot nu toe zijn er al hele mooie kaarten gemaakt Ja Ja Ja
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  3-1-2012 19:37:01
Afbeelding van valstarwat een leuke kaarten, zeg!! maar kan het zijn dat ik bij sommigen wat mis? of kijk ik met mijn neus? (gebeurt ook wel, hoor) bij betsy zie ik de ovaal niet en bij marja de strook......... brandt maar los. enne, het is geen aanval, hoor. want ik vind ze schitterend!!

gr. renate
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  3-1-2012 19:42:34
Afbeelding van kablauhihihi Renate, klopt hoor, bij Betsy is het ovaal een beetje rond uit gevallen maar bij Marja zit de strook op de achterkant, kijk maar naar haar omschrijving(18;54;50).

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: bvenema  Bericht voor opstellen voor bvenema  3-1-2012 20:45:33
Afbeelding van bvenemaJa op de foto lijkt mijn ovaal bijna rond, maar hij is toch echt ovaal.
Misschien als ik tijd en zijn heb dat ik er nog een maakt. de kaarten die er weer bij zijn gekomen zijn weer mooi gemaakt!

groet Betsy
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  3-1-2012 21:14:08
Afbeelding van marjanuisDank je wel Ans voor je reactie op Renate, hoef ik het niet meer te doen
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  4-1-2012 11:14:56
Afbeelding van HuismusMarja en Willeke: ze zijn prachtig! Ja Ja Ja
Agnes: beterschap hoor! Ik herken het, heb met oud en nieuw een tik van de griep gehad!
War de onderdelen betreft: bij Betsy had ik de ovaal wel direct gezien, maar bij Marja was het inderdaad eerst even zoeken waar de baan zat. Heb hem wel gevonden, want ik hou van puzzelen!
Geschreven door: inga  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor inga  5-1-2012 16:49:39
Afbeelding van ingaHallo Doortje en Ans,

allereerst de beste wensen voor een supergoed en creatief 2012. Uiteraard ook voor iedereen. En wat een leukies staan er al zeg JaJa

Ik ben ook even bezig geweest en gelukt.
en precies op tijd, lees ik net (pas)

fijne avond verder groetjes
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  5-1-2012 17:02:58
Afbeelding van valstaro o o, eerst kijk (lees) ik met mijn neus (sorry marja!!), en dan `vergeet` ik de topic te volgen voor de reacties..... . sorry hoor!! denk dat de chirurg ook nog wat van mijn hersens heeft weggehaald......

ben benieuwd naar de volgende opdracht.

gr. renate
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  5-1-2012 17:25:42
Afbeelding van marjanuisYes! Nog net op tijd! Het was een race met de klok....anders was ik te laat geweest. Ik had voor de vorige kaart 3 rode kwastjes gemaakt maar niet gebruikt, die zag ik vanmiddag ineens liggen en dacht: nog maar 1 voor de rode draad maken.....

En Renate, geen probleem hoor, zoals je ziet komen we hier allemaal voor elkaar op
Willeke, ik heb jouw idee gepikt van de kwastjes aan een lijntje

Groetjes, Marja
Geschreven door: Huismus  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Huismus  5-1-2012 18:10:13
Afbeelding van HuismusIngrid en Marja: ze zijn prachtig! Ja Ja Ja Nu meteen de mijne er maar achteraan:
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  5-1-2012 18:35:03
Afbeelding van kablauWow Ingrid en Marja, wat een mooie afsluiting van deze 103de en ja Doortje, die van jou mag er ook weer zijn hoor Ja Ja Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: valstar  Bericht voor opstellen voor valstar  5-1-2012 20:51:31
Afbeelding van valstarleuke kaarten, ingrid en marja. marja, is dat een stempeladruk? wat een leuke, vooral met die tekst erbij.......

gr. renate
Geschreven door: wobbes50  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor wobbes50  5-1-2012 21:05:13
Afbeelding van wobbes50Leuk hoor Marja jouw kaart met mijn kwastidee .
We hebben deze keer niet zoveel kaarten in de etalage maar wel stuk voor stuk plaatjes van creaties
Ik zag dat nr. 104 er ook al weer is. Daar ga ik nu gauw kijken.

Groetjes Willeke Een Roosje
Geschreven door: ingridbr  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor ingridbr  5-1-2012 21:06:30
Afbeelding van ingridbrZou ik die van mij nog mogen plaatsen? Heb hem net af en ligt nog te drogen.
Als ik hem nu op de foto zet zie je de lijm nog door de gaatjes komen. Over een 1/2 uurtje is het w.s. droog en niet meer zichtbaar.
Groetjes Ingrid
De lijm is nu een 1/2 uur later nog steeds zichtbaar en nog niet droog.Maar toch maar een foto gemaakt en plaats hem.
Als het niet goed is dan hoor ik het graag.
Groetjes
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  5-1-2012 22:11:42
Afbeelding van marjanuisMooi Doortje, en van jou ook Ingrid, ga ook gauw naar de nieuwe kijken. Groet, Marja
Geschreven door: kablau  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor kablau  5-1-2012 22:18:39
Afbeelding van kablauTuuuuuuurlijk mag die er bij Ingrid, een leuke kaart heb je er van gemaakt hoor Ja.

Grtjs
Ans Een Roosje
Geschreven door: ingridbr  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor ingridbr  6-1-2012 10:00:23
Afbeelding van ingridbrDank je dank je
Prettige dag vandaag allemaal.
Groetjes Ingrid

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Dit forum bevat meer pagina`s

Naar boven - Ga naar pagina 1, 2,

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Monitor Website