Geschreven door: snuffel23 18-12-2011 12:59:25 |
Op zaterdag 10 maart 2012 zijn wij van plan om in de regio Utrecht een mega workshopdag te organiseren.
Er zullen op deze dag diverse workshop worden gegeven. U moet hierbij denken aan:
- zeepkettingen maken;
- stempels inkleuren, copic markers/derwent potloden/distress inkt;
- decopatch;
- foam clay;
- cupcake versieren;
- werken met hobbydots;
- mini scrapalbum maken;
- boekenlegger/tassen hanger maken;
- werken met snij- en embossingmallen;
- werken met cricut;
- werken met designstudio cricut;
- enz.
Er zullen ook een aantal winkeliers aanwezig zijn die hobbyartikelen verkopen (ong. 30 kramen). Dit zal dus een kleine hobbybeurs worden.
De kosten bedragen Eur. 29,95 per persoon. Voor dit bedrag kunt u deelnemen aan 4 workshops naar keuze, u ontvangt een goody bag vol met leuke kortingsbonnen en artikelen, 3 consumptiebonnen en natuurlijk een leuke dag om andere hobbyisten te ontmoeten.
De locatie moet nog nader bepaald worden, maar in ieder geval centraal in nederland. Dit zal mede afhankelijk zijn van de animo voor deze dag.
U kunt u opgeven door ons een persoonlijk bericht te sturen. U ontvangt dan eind januari meer informatie over de invulling van de dag.
Ik hoop veel aanmeldingen te mogen verwachten.
|
Geschreven door: Huismus 18-12-2011 13:34:52 |
Knap aan de prijs hoor! Kan me niet voorstellen dat je veel deelname krijgt. |
Geschreven door: Anneke1937 18-12-2011 13:37:02 |
Ja erg duur. Maar misschien zit er nog een lunch bij.  |
Geschreven door: Wybrich 18-12-2011 13:50:43 |
wie zijn "wij" die deze dag gaan organiseren? |
Geschreven door: snuffel23 18-12-2011 14:20:56 |
De prijs is inclusief alle materialen (bij elke workshop krijg je ook daadwerkelijk iets mee naar huis) en 1 consumptiebon kan inderdaad gebruikt worden voor een lunch.
Je krijgt echt waar voor je geld. |
Geschreven door: pedicuurtje 18-12-2011 14:45:26 |
Als je bedenkt dat er nog reiskosten bovenop komen pffff dan is het wel een heel bedrag..... |
Geschreven door: binkie123 18-12-2011 14:49:38 |
Ik vind het wel meevallen.Dat is per workshop 5 euro als dat inclusief materiaal is is het niet aan de prijs.Moet er dan nog entreegeld betaald worden???Anders denk ik er anders over.Gr Irene |
Geschreven door: snuffel23 18-12-2011 14:52:17 |
Je hoeft geen entreegeld meer te betalen. |
Geschreven door: devuurvlieg 18-12-2011 15:01:34 |
Ik vind ook 30 euro (op 5 cent na) ook flink aan de prijs.
Maar het zal het waard zijn ?
Ik ga 11 maart naar Eindhoven, dat is nog om te doen.
Groetjes Sonja |
Geschreven door: asvdesign 18-12-2011 15:01:41 |
Dit is zeker niet duur.
Als je rekent dat je overal intree moet betalen om op een beurs te komen.
En je hebt 4 workshops en een hele leuke dag.
Ik ga kijken wie er mee wil lijkt me heel leuk.
groetjes Annie. |
Geschreven door: berends_645 18-12-2011 15:06:04 |
Vind de prijs ook meevallen, overal betaal je 10 tot 15 euro entree en dat vind ik aan de prijs.
Hier zit dus alles bij, ga eens een workshop bij een hobbywinkel doen, heb al tussen de 10 en 15 euro per workshop betaald.
Volgens mij is dit wel wat, heb al een vriendin gemaild.
Groetjes Jacqueline
|
Geschreven door: Wybrich 18-12-2011 15:13:06 |
nu weet ik nog niet wie "wij" zijn, zoals in de eerste regel aangegeven |
Geschreven door: sanne 18-12-2011 15:23:40 |
ben ook benieuwd wie "wij" is, zie niks bij profiel?
Zou wel wat leuker zijn.
|
Geschreven door: Huismus 18-12-2011 15:25:10 |
Ik denk toch ook dat het de bedoeling is dat de standhouders hun materialen verkopen, dus dan hebben ze op de "normale"beurzen de prijs van een workshop niet al te hoog, het is vaak een lokkertje voor de verkoop!
Bovendien heb je dan de keuze uit veel meer kramen (dan 30) , dus ik vind de vergelijking met de entree voor een normale beurs nergens op slaan!
En ik blijf er bij 30,- is voor de meesten hier een groot bedrag, en daar komen dan ook nog reiskosten bij!
En net als mijn voorgangers vraag ik mij af wie "wij"zijn! Een beetje vaag allemaal! |
Geschreven door: snuffel23 18-12-2011 15:51:49 |
Mijn naam is Ingrid en samen met een aantal andere creatievelingen hebben wij het idee geopperd om een dag vol leuke workshop te organiseren.
Zelf vonden wij de prijs van Eur. 29,95 wel mee vallen, omdat je moet bedenken dat wij een zaal moeten huren en materiaal moeten inkopen. Daarnaast willen we ook iets te drinken en een lunch aanbieden. Maar begin er al bijna spijt van te krijgen, omdat er veel negatieve reacties zijn.
|
Geschreven door: Huismus 18-12-2011 15:55:13 |
Jammer, dat een (van jullie) afwijkende mening meteen als negatief wordt beschouwd! Je zou het ook kunnen zien als opbouwende kritiek en er wat mee doen!
Of mag het niet worden gezegd dat we het duur vinden? |
Geschreven door: creastrid 18-12-2011 15:59:09 |
Dan nog weten we niet waar het in de regio Utrecht is en wie wij zijn. Jammer dat er niet meer duidelijkheid wordt gegeven. Ik vind dat als ik 29,95 euro moet betalen ik ook van te voren alles wil weten. Niet zoals nu "U moet denken aan".
Nu is Wie, Waar en Wat eigenlijk nog een groot vraagteken!
|
Geschreven door: Josie 18-12-2011 16:18:50 |
Hallo( Snuffel 23) Ingrid,
In Limburg, Brabant, Zeeland en Belgie zijn de maatjes gewend dat ze voor een bedrag van rond de €15,,00 ook workshops krijgen aangeboden( keuze van zo tussen de 4 en de 12 workshops dat hangt van de organisator af), incluis zaalhuur, 4 koffie en theebonnen en een uitgebreide lunch.
Een hobbymateriaalverloting en een aardigheidje om mee naar huis te nemen.
En hier noemen we dat een maatjesdag.
Georganiseerd door maatjes, voor maatjes.
Leuk om te zien trouwens dat er maatjes vanuit heel nederland en Belgie naar toe komen....het breidt zich steeds verder uit.
groetjes, Ingrid |
Geschreven door: snuffel23 18-12-2011 16:22:49 |
De exacte invuling van de dag kunnen we helaas nog niet geven, omdat deze gewoon nog niet bekend is. Hetzelfde geldt voor de locatie. Omdat we eerst willen kijken hoeveel animo er is, voordat we locatie gaan vastleggen.
Indien u zich aanmeldt betekend dit niet dat u direct moet betalen. |
Geschreven door: devuurvlieg 18-12-2011 16:30:00 |
OP elke beurs betaal je ongeveer 7 á 8 euro entree. en geen 15 of 20 zoals genoemd werd.
Dan staan er heel wat meer kramen dan 30.
Hier worden via leden van het Hobbyjournaal tal van Maatjesdagen georganiseerd, die ook een zaal moeten huren en inkopen moeten doen voor lunch e.d.
Voor de workshop materialen zorgen dan de Maatjes die een workshop geven.
Hiervoor wordt dan b.v. 2 euro gevraagd.
Doe ik dan 4 workshops mee, dan ben ik 15 + 8 euro is 23 euro kwijt.
Dit is dan inclusief een uitgebreide lunch en 4 consumptiebonnen.
De lunch zit in het bedrag van 15 euro, en je bent niet verplicht aan workshops deel te nemen.
En de organisatie is bekend.
Geef eens wat meer details over wie en waar.
Datum is bekend, maar lokatie niet ?
Dat kan nog wel eens problemen opleveren.
Want je moet tegenwoordig al een jaar van te voren beginnen met een lokatie vastleggen.
groetjes van Sonja |
Geschreven door: Huismus 18-12-2011 16:35:40 |
"Ingrid en samen met een aantal andere creatievelingen " beantwoort niet de vraag wie jullie zijn!
Waarom noem je geen namen, zijn die andere creatievelingen echte hobbyisten of hebben ze een (web)winkel? Zijn het mensen die hier ook op HJ bekend zijn? Welke winkeliers (die circa 30 kramen) zullen dan aanwezig zijn? enz. enz.
Als je die vragen beantwoord komt alles veel duidelijker over, nu lijkt het alsof je het bewust heel vaag houd! |
Geschreven door: Wybrich 18-12-2011 16:36:58 |
negatieve reacties zijn het zeer zeker niet!
je had ook in je begin bericht hierover kunnen vermelden wie die "wij" zijn , had wat meer duidelijkheid geweest
maar als je nu al een datum hebt..........en nog geen locatie......is het dan wel zeker dat de datum staan blijft?
en ik zou ook wel willen weten welke winkeliers er aanwezig zullen zijn
|
Geschreven door: marjan35 18-12-2011 16:43:31 |
En voor mij zitten er geen 4 workshops bij die ik zou willen doen maar dan wel betaal!
Waarom niet per workshop betalen, dan kun je op die dag zien wat je wilt doen. |
Geschreven door: Odie 18-12-2011 17:28:12 |
Ik zet er ook even mijn vraagtekens bij hoor
Hoelang gaat deze dag duren????? Tussen 10uur en vijf uur?? = 7 uur
Een workschop duurt meestal anderhalf uur dan de lunch er bij.
Vier workschops om te doen 4 x 1.5 uur = 6 uur + de lunch
Dan blijft er geen tijd over om lekker bij de de kramen te gaan snuffelen
of...om samen even bij te kletsen
Of heb ik dan iets gemist...zijn de workshops korter of langer....
Kan ik wel de workschops doen die ik zelf wil ...beperkte plaatsen enz....
Kijk ook even naar de andere dagen waar al maatjesdagen of hobbybeurzen gegeven worden
Josie heeft deze netjes gerangschikt onder het topic ...... Hobbybeurzen, maatjesdagen in Nederland en Belgie 2012 .......
Ik moet me nog even op bezinnen of ik mee kan doen
Groetjes Ans
PS
Ik vind het trouwens wel een heel leuk idee hoor |
Geschreven door: Spookje 18-12-2011 17:47:09 |
Goh wat zijn we weer allemaal nefatief. Ik vind 15 euro voor een maatjesdag waar je alleen maar binnen bent en een goedkope lunch krijgt wel erg duur. Als je voor ongeveer 30 euro 4 uitgebreide workshops krijgt vind ik dat wel meevallen.
Wat betreft de locatie wordt er toch gezegd dat dat afhankelijk is van de animo. Wel is er gezegd regio Utrecht, volgens mij voor de meeste wel centraal en als je dat te ver vind dan reageer je toch niet.
Ingrid ik ben er bij |
Geschreven door: masseuse 18-12-2011 17:51:54 |
Ingrid, ik ben het helemaal met je eens!
Iedereen mag zijn mening zeggen uiteraard maar dit kan ook wel wat vriendelijker. Op deze manier schrikken we mensen af om iets te organiseren, het is immers nog niet definitief toch en je moet niets maar mag!
Groetjes Hanny |
Geschreven door: CreaSan 18-12-2011 17:52:54 |
Kan wel wezen spookje, maar het is toch logisch als er bijna 30 euro voor wordt gevraagd dat je dan wilt weten, kan ik wel bij de workshops terecht die ik wil, en welke `winkeltjes` zijn erbij en wat houdt die lunch dan in?
je bent met vervoer al zo`n 50 a 60 euro kwijt dan wil je wel weten wat je ervoor terug krijgt, toch
Ik heb ooit eens ook meegedaan aan iets werd er ook gezegd, een leuke goodiebag met leuke spulletjes erin als verrassende afsluiter,
Nou dit was bijna alleen maar reclame verder niks, een bedeltje erin dat dan weer wel, maar geen spulletjes om te knutselen zoals ze gezegd hadden
Ik vind het idee super leuk, maar wil dan echt wel weten wat die workshops precies inhouden bijv.
groetjes Sandra |
Geschreven door: Spookje 18-12-2011 17:58:55 |
Hoi Sandra
Hoe kom je aan 60 euro vervoer?
Nogmaals dit topic is om te polsen of er animo is. De preciese invulling is er nog niet. Iemand zal niet iets organiseren als er uit eindelijk niemand komt opdagen en nu ja zeggen is nog geen betalen.
Groetjes spook |
Geschreven door: devuurvlieg 18-12-2011 18:01:29 |
Sorry, moet er toch even van mijn hart dat de lunch op Maatjesdagen op proffecionele wijze wordt geserveerd.
Met vaak 2 soorten soep, enorm veel keuze uit beleg, veel vers fruit en broodjes naar keuze.
Zelfs verse salades in meerdere varianten
Vooropig is hier nog niets bekend van dit alles.
Je bent voor die 15 euro niet alleen Binnen, daarvoor een uitgebrreide lunch, maar genoeg workshops, dus niet de Maatjesdagen afkraken tegenover een zeer onduidelijke dag voor 30 euro.
Hier is niets bekend, alleen 30 euro en 10 maart ............................ Van Maatjesdagen weet je altijd waar je aan toe bent.
Kijk maar naar Venlo, Zemst, Eindhoven, Etten Leur, Koog aan de Zaan, Zeeland, en de dagen die ik niet genoemd heb.
Overal is een goeie lunch, met alles erop en eraan.
Niks goedkope lunch dus.
Oh ja, en iedereen neemt ook iets mee naar huis.
Ik zou zeggen, ga eens naar een Maatjesdag, steek je licht op.
Lees de Topics erop na, dan weet je wat daar gedaan wordt en geserveerd, foto`s worden er altijd getoond.
Dat is geen eerlijke opmerking tegenover de organiserende mensen van de Maatjesdagen.
Utrecht is nog steeds erg vaag.
Vraag of er animo is voor een dergelijke dag had beter geweest.
Dan had ik JA gezegt.
Kan ik altijd nog beslissen of ik het wat vind, maar nu is het allemaal erg vaag wat je voor die 30 euro krijgt.
groetjes Sonja
|
Geschreven door: CreaSan 18-12-2011 18:02:57 |
30 euro entree en vervoer van uit een andere regio heen en terug zit je ook zo op 20 a 30 euro dan ben je dus 50 a 60 euro kwijt in toaal
En tuurlijk wil je eerst kijken of er animo is,, dat is logisch, maar er wordt diverse keren gevraagd, wie is wij???
Wordt geen antwoord op gegeven en als je al weet dat er ongeveer 30 `winkeltjes` komen dan kan je toch wel een aantal ervan benoemen lijkt me, of is dit echt alleen maar polsen bij deelnemers en is er verder nog niks bekend?
groetjes Sandra |
Geschreven door: Huismus 18-12-2011 18:07:35 |
Sorry Spookje, maar wat hier gebeurt is geen "afkraken", maar vragen om duidelijkheid!
Voor het bedrag van € 30,- (sorry, een stuiver minder) mag men toch minstens vooraf weten wie het organiseren en welke winkels er zijn!
Deze vaagheid roept dergelijke reacties op ! Dus: zeker niet negatief, maar juist de antwoorden zijn vrij negatief of te vaag!
Het minderwaardig doen over een maatjesdag maakt het zeker niet positiever! |
Geschreven door: CreaSan 18-12-2011 18:09:05 |
hoe kun je nu ja zeggen als je niet weet wat er op zo`n dag gaat gebeuren, als het in Utrecht is dan is het goed te doen, beter als zuidlimburg bijv, voor mij dan.
Heb zelf in Utrecht op een beurs gestaan dus qua afstand ja, maar nogmaals ik zeg geen ja als ik niet weet hoe of wat, hier wordt gewoon vaag gedaan en dat is jammer
Als er meer duidelijkheid komt zijn er misschien wel veel meer mensen die ja zeggen tegen zo`n dag
|
Geschreven door: Kalydon 18-12-2011 18:21:22 |
Ik denk dat de `ophef` mede is onstaan door het feit dat Ingrid (Snuffel23) niets in/bij haar profiel heeft staan.
Een tip voor haar: maak b.v. een profielafbeelding, zet wat kaarten bij je creaties, vertel iets over jezelf enz.
Zoiets schept meer vertrouwen als je iets organiseert.
Groetjes, Tineke |
Geschreven door: Kreamiek 18-12-2011 18:21:49 |
Hallo Sandra, en Ingrid (neeeeee niet Josie (ingrid) die is okè
en deze Ingrid is nu ook okè
Dat de hobbymaatjes willen weten wie zij zijn is hun goed
recht ik wil dat ook altijd weten, straks is het wel die zekere
persoon die veel stanhouders heeft opgelicht , veel standhouders willen
altijd dat je met open vizier werkt (of is je naam Silvio B.)
ik zou het haast denken Er is in het verleden heel veel
gebeurd
Heb in Augustus ook een hobbybeurs
georganiseerd en maatjesdag tegelijk en geloof maar daar
is veel tijd vooraf nodig als je geen ervaring in zoiets hebt.
En zoals Sonja zegd ``maatjes voor maatjes``
Op 15 april is het weer in Deurne en ik maak het
``maatjes voor en door maatjes```
Groetjes Mieke |
Geschreven door: Wybrich 18-12-2011 18:24:44 |
ik vind niet dat hier negatief gedaan wordt
na het lezen van het bericht van Snuffel 23 had ik gewoon een vraag betreffende de organisatie genoemd "wij"
en ook vroeg ik n.a.v. van de datum als die al gepland staat, hoe het met de locatie zit
ook heb ik nog steeds een vraag over welke winkeliers er zullen staan
denk dat mijn vragen zeker niet negatief bedoeld zijn, ik vraag alleen om meer duidelijkheid!
|
Geschreven door: CreaSan 18-12-2011 18:27:50 |
Ik heb ooit in Drachten gestaan was ook door Silvio georganieerd was een ramp eerlijk gezegd, we hebben het wel heel leuk gehad hoor, maar het is een heel eind vanuit de achterhoek, moest daar een bed en breakfast zoeken, ik had net de kosten van de stand en de kosten van het verblijf eruit verder niks, was niks geen reclame enz gemaakt, de zaal was niet gezellig gemaakt vreselijk wat dat betreft.
We stonden met een leuke groep zo bij elkaar hebben er maar het ebste van gemaakt, maar daar door komt het misschien ook wel dat je meer wilt weten idd voordat je ergens ja op zegt
|
Geschreven door: Wybrich 18-12-2011 18:31:58 |
was ik nog vergeten.......
als je een workshopdag wilt houden: geef iedereen duidelijk antwoord op zijn/haar vraag
wat Odie in haar reactie zegt over de duur van de workshops dat had ook wel in het eerste bericht vermeld kunnen worden
men kan dan rekening houden met de andere workshops waar je eventueel aan wilt deelnemen
wordt er alleen maar een demo gegeven met de cricut, design studio of......
en wat wordt er bedoeld met enz.....
|
Geschreven door: Spookje 18-12-2011 18:32:12 |
Kreamiek ik kan je verzekeren dat dit niet silvio is, jij kent Ingrid en ik haar ook ze heeft alleen goede bedoelingen |
Geschreven door: devuurvlieg 18-12-2011 18:35:00 |
Mensen lees de berichten van anderen goed.
Er is geschreven dat 30 euro voor de dag en dan nog de reiskosten erbij je op 50 a 60 euro komt.
Ja ja, Spoorwegen en busbedrijven rekenen ook flink voor een ritje.
Ja, en als je voor 30 euro een retourtje hebt, plus 30 euro voor een dag uit, dan ben je gewoon 60 euro kwijt, dat kan dus met OV.
Dus effe goed lezen wat een ander schrijft.
Met vervoer erbij 50 á 60 euro kwijt ............. staat er echt.
gr. Sonja |
Geschreven door: Huismus 18-12-2011 18:36:36 |
Als Ingrid`s bedoelingen echt zo goed zijn als je schrijft Spookje, waarom geeft ze dan geen antwoord op de vragen die er zijn gesteld? |
Geschreven door: Kreamiek 18-12-2011 18:38:26 |
Sandra heb nog steeds ruim ...tig euro tegoed van die zogenaamde
tweelingbroer Laatst kreeg ik ook een emailbericht van een groothandel
maar ik kon niet achterhalen wie of dat waren, heb hun teruggeschreven
dat ik nooit in zee zal gaan met anonieme personen en nu zijn het goede
vrienden, heb veel meegemaakt met diverse mensen en (dacht ) goede
vrienden en vriendinnen en jullie kunnen wel raden wie ik bedoel. |
Geschreven door: Spookje 18-12-2011 18:38:43 |
Huismus, ingrid heeft al een paar keer gezegd dat er nog niets definitief is en er alleen gevraagd wordt of er animo is voor ze alles gaat organiseren en er komt niemand. |
Geschreven door: Kreamiek 18-12-2011 18:41:34 |
Mensen Gelukkig zij is te vertrouwen ik weet nu wie ze
is en nu ga ik vragen of ik de naam mag verklappen.
Echt eerlijk waar mensen ze is te vertrouwen.
Ken haar persoonlijk en we zijn vriendinnen |
Geschreven door: Spookje 18-12-2011 18:45:14 |
Mieke herzie dan ook je eerdere bericht dit staat wel lullig naar Ingrid nu. |
Geschreven door: pedicuurtje 18-12-2011 18:45:31 |
Mieke dat kan ze toch zelf wel doen en spookje jij geeft steeds antwoorden ipv Ingrid, help jij ook mee??? |
Geschreven door: Kreamiek 18-12-2011 18:46:50 |
Angelien hoe moet ik dat doen? |
Geschreven door: Wybrich 18-12-2011 18:47:00 |
maakt niet uit of je vriendinnen bent of niet Kreamiek, daar ging het niet om
het was alleen maar dat er om meer duidelijkheid gevraagd werd, niks meer en minder! |
Geschreven door: Kreamiek 18-12-2011 18:48:18 |
Jannie ik ken haar zij heeft nota bene bij mij op de beurs gestaan |
Geschreven door: Spookje 18-12-2011 18:48:41 |
Wybrich lees nou eens wat ik schrijf en pedicuurtje ik zit aan de twlfoon met haar vandaar dat ik antwoord. |
Geschreven door: pedicuurtje 18-12-2011 18:50:53 |
Ik vraag nog één keer:
Laat Ingrid ZELF duidelijkheid geven dat lost een hoop vragen op!!! |