Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Nog geen eigen profiel?
Aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Creapaleis
Met de HJSTAR pas krijgt u 10% korting op alle knipvellen. M.u.v. de koopjeshoek en pre-orders.

Doetiek Yvonne
Met de HJSTAR pas krijgt u gratis patronenflyer bij aankoop van Stonewash Scheepjes katoen. Pomponmakers in verschillende maten, ook voor hartjes! Amigurum`si breien van mooie sokkenwol, knuffelzacht en heel mooi!

Castella Creatief
Hobbydots stickers 0,50 per stuk, 1 per serie en zolang de voorraad strekt.

Bubble ShooterBubble Shooter
Gem ShopGem Shop
Jewel MysteriesJewel Mysteries
Mahjongg FortunaMahjongg Fortuna
Bejeweled 2Bejeweled 2
Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
egel 26 oktober 2014
Hobbyjournaal 116 verschijnt 31 oktober

Styropor platen - Tips & Technieken

Geschreven door: inekedc1  Bericht voor opstellen voor inekedc1  29-8-2011 20:41:14
Afbeelding van inekedc1hoe groot zijn ze?
Geschreven door: pedicuurtje  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor pedicuurtje  29-8-2011 20:41:34
Afbeelding van pedicuurtjeVraag het eens aan Merlijn 1 Anja volgens mij gebruikt die het bij haar kaarten....groet, Janny
Geschreven door: Trienke53  Bericht voor opstellen voor Trienke53  29-8-2011 20:45:00
Afbeelding van Trienke53Styropor kan je snijden met een elektrisch apparaatje met een dunne draad. Zodra de draad warm is kan je er mee door het materiaal gaan. Ik heb dat ook een poos gedaan maar weet niet meer hoe zo`n apparaatje meer heet...

Succes ermee.

Trienke
Geschreven door: firstgame  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor firstgame  29-8-2011 20:46:38
Afbeelding van firstgameJe kan er een plaatje opplakken en dan met de snijder rondom uitsnijden.
Groetjes Wilhelmina
Geschreven door: creajannie  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor creajannie  29-8-2011 20:47:28
Afbeelding van creajannieHoi Anja,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ik denk dat ik weet waar dat voor is.

Er is `n apparaatje in de handel,waar `n batterij aan moet.
De naam weet ik zo niet.

Maar daar zit dus ook `n soort van ijzerdraad,aan `n beugel.

Dan kun je bijv. een plaatje op de styropor plakken en dan met
dat apparaat,ga je dan met de ijzerdraad om het plaatje heen
om het uit te snijden.

Door de batterij,word de draad heet en smelt je als het ware de styropor om het plaatje weg.

Hoop dat het duidelijk is.

Groetjes
Jannie
Een Roosje
Geschreven door: Lajla  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Lajla  29-8-2011 20:50:58
Afbeelding van LajlaWat Trienke hier boven al schreef,het apparaat weet ik zo gauw ook niet meer hoe die heet.
Maar wat ik wel weet is je plak het plaatje op die plaat en snij het uit met dat apparatuur.
Dan heb je een soort 3 d hoogte gemaakt.
Hoop dat je wat al aan hebt.
groetjes Lajla
Geschreven door: redlady  Bericht voor opstellen voor redlady  29-8-2011 20:52:36
Afbeelding van redladyGoogle maar eens op styroproporsnijder, dan kom je ze wel tegen.
Geschreven door: MiMa  Bericht voor opstellen voor MiMa  29-8-2011 20:55:03
Afbeelding van MiMaje kunt styroporplaten voor verschillende dingen gebruiken
heb je al gegoogeld op knutselen met styropor
vliegtuigjes, aankleedpoppen .............
Geschreven door: Odie  Bericht voor opstellen voor Odie  29-8-2011 20:56:23
Afbeelding van OdieJa inderdaad zo`n styroporsnijder kun je er voor gebruiken

Het lukt ook om van een enkele plaatje een soort van 3 D plaatje te maken
door een gedeelte uit te snijden door meerdere lagen op elkaar te plakken

Dikkere styropolplaatjes kun je gebruiken om er een figuur in te snijden en daar stof over heen te trekken en in de lijnen vast te klemmen
je deed dat ook in tempex ballen enz...

Succes ermee en groetjes Ans
Geschreven door: crea-girl  Bericht voor opstellen voor crea-girl  29-8-2011 20:59:27
Afbeelding van crea-girlJee wat klinkt dat luxe zeg...maar kijk ik op google is het simpelweg piepschuim haha!
Maargoed zoals Wilhelmina zegt inderdaad, een plaatje erop plakken en vervolgens uitsnijden met een piepschuim snijder (dat heb ik vroeger ook weleens gedaan, is voor kinderen best leuk om te doen).
Als je piepschuim snijder intypt op google kom je er wel het een en ander tegen.

Groetjes Cindy
Geschreven door: Goofy2  Bericht voor opstellen voor Goofy2  29-8-2011 21:10:56
Afbeelding van Goofy2ik had (heb het nog gebruik het zelden) een stempeldoos met pompoenschudkaarten gehad, en daar zitten ook styroporplaatjes in, om te gebruiken als schudvakje, mica ervoor kaart eracher klaar.
voorbeeldje heb ik helaas niet
groetjes goverdien
Geschreven door: Jokertje  Bericht voor opstellen voor Jokertje  30-8-2011 13:50:20
Afbeelding van JokertjeIk weet dat een hobbymaatje van mij nickname Marian W vroeger veel plaatjes verwerkte met dit spul misschien weet zij hoe zo`n apparaatje heet
Geschreven door: ladydutch  Bericht voor opstellen voor ladydutch  30-8-2011 14:08:55
Afbeelding van ladydutchIk heb in het verleden kerstkaartjes gemaakt met styroporfiguurtjes.

b.v. van kerststofjes plaatjes uitknippen, op styropor plakken en dan uitsnijden met een styroporsnijder.

Ze waren vroeger te koop op batterijen of gewoon op stroom. (die van mij is op stroom).

gr. Janneke

Styropor platen - Tips & Technieken

U bent niet ingelogd

Nog geen eigen profiel?

Aanmelden

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Server Monitoring