Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Nog geen eigen profiel?
Aanmelden
Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

HJSTAR Aanbiedingen
Evanos
Met de HJSTAR pas krijgt u Bij ons nog steeds het HJ voor €1,25 incl knipvel. Wij hebben heel veel mallen met 25 % korting van diverse designers. wij zijn ook weer op de hobby beurs in Berkel en Rodenrijs ( voorheen Bleiswijk)

PaperCraft`s Hobby
Een gratis goodybag tijdens een bezoek aan de winkel tijdens de Hobby 4 daagse (17 september tot en met 20 september 2014) bij besteding van minimaal € 15,00

Ikkie Creatief
Met de HJSTAR pas/en zonder krijgt u 10% korting op Pergamano-artikelen. Aktie geldt ook op de beurs. Beursaktie: Hobbydots-stickers € 0,50 (alle series en kleuren) 30/31 aug. Berkel en Rodenrijs 6 sept. Sliedrecht

Bubble ShooterBubble Shooter
Gem ShopGem Shop
Jewel MysteriesJewel Mysteries
Mahjongg FortunaMahjongg Fortuna
Bejeweled 2Bejeweled 2
Online HobbymaatjesTeam mededelingenNL DE EN FR DK
 19 september 2014
Hobbyjournaal 115 verschijnt 26 september

Hergebruiken jullie ook... - Tips & Technieken

Geschreven door: leukmeisje  Bericht voor opstellen voor leukmeisje  22-8-2011 13:24:23
Afbeelding van leukmeisjeIk hergebruik ook wel dingen. Bijvoorbeeld van verpakking waar doorzichtig plastic bij zit. Dat voor ramen. Kadopapier voor kaarten. En laatst nog een klep van een doosje after eight. Dar heb ik een kaart van ge maakt. Zie mijn profiel. Maar leuke ideeën Peet en ook de foto`s zodat we een beeld krijgen. Ik ben benieuwd wat er nog meer voor ideeën komen.
Geschreven door: fantje1959  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor fantje1959  22-8-2011 13:33:44
Afbeelding van fantje1959wat dacht je van het kant van oude BH`S ?
gewoon er af halen en gebruiken op je kaarten weggooien kan altijd nog

groetjes Irene
Geschreven door: mwi  Bericht voor opstellen voor mwi  22-8-2011 13:46:21
Afbeelding van mwiJa hoor. veel papier en andere spullen, zitten in m`n hobbykast in schoenendozen met daarop geschreven wat er ongeveer in zit. Om op te lijmen gebruik reclame folders of b.v. een oude doos van cornflaces. Deze zijn ook handig als je een kartonnen malletje voor jezelf wil maken. Een stukje wat lijkt op mica gaat ook niet zomaar de prullenbak in, deze zitten vaak om kadoverpakkingen of bonbons. Ook was het schoenendozen karton erg prettig toen ik voor m`n borduurzijde strengen allemaal kaartjes heb overgetrokken en uitgeknipt. Ze zitten nu echt heel netjes en genummerd in een speciale doos met vakjes daarvoor. Oude kokertjes van fotorolletjes voor knoopjes. Een gebruikte kurk om de fijne punt van m`n favoriete 3-D schaartje te beschermen. Als ik nog dieper verzin komt er vast nog meer naar boven.
Leuk om ook de ideen en tips van anderen te lezen. Zo kunnen we leren van elkaar.
Groetjes Monique Regenboog
Geschreven door: nice4all  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor nice4all  22-8-2011 13:46:51
Afbeelding van nice4allToevallig heb ik een aantal van die doosjes van de snackbar waar ze broodjes in doen. wil die door de D Do halen en gebruiken om kaarten te versieren.

En ik heb mijn schaartjes en mesjes in een opgeleukt koffie busje.

En ik heb nog wat van dat piep schuim wil kijken of ik daar sneeuw van kan maken

En pappier wat maar aan 1 kant is geprint bewaar ik in een opgeleukte doos van de waspoeder.en maak daar mallen van of als kladpapier.

Verder heb ik nog doosjes van ijsjes, zijn van een heel bekend merk, en ieder ijsje zat in een mooi doosje, die van binnen een zilver kleur hebben , ga de buitenkant op leuke en ze voor kadootjes bewaren.

Groetjes Hannie
Geschreven door: anitacorsten  Bericht voor opstellen voor anitacorsten  22-8-2011 14:11:51
Afbeelding van anitacorstenNou ik ben helemaal een hamster, gooi nauwelijks nog wat weg
Alle doosjes en verpakkingen denk ik nog wel eens te gebruiken. Verdwijnen dus allemaal in mijn hobbykamer, gevolg.......
Nouja heb ik alleen last van.
Ben gewoon een verwoed verzamelaar.

Gr. Anita
Geschreven door: Kimberly  Bericht voor opstellen voor Kimberly  22-8-2011 14:17:59
Afbeelding van KimberlyJa hoor,ik heb bakjes van bv ijs of groente daar doe ik bv mn zelfgemaakte bloemen in
Ook heb ik mn scharen in zo`n bakje en mn mesjes.
Ook mn houten stempels en mn kleine stempeltjes heb ik in zulke bakjes.
Platenkoffers mn papier, kleine kruidenpotjes mini bloempjes per kleur,kraaltjes,en andere kleine frutsels.
lege koffiepad bussen voor kwasten
Leeg oud koekblik stempel inkt bakjes van toetjes waterbakjes bij verven
Cadeau papier,cadeau tasjes nice van verpakkingen zo goed als alles word hergebruikt
Geschreven door: tieske  Bericht voor opstellen voor tieske  22-8-2011 14:22:20
Afbeelding van tieskehoi Peet,

leuk idee om deze ideeen eens uit te wisselen. Hier zijn een paar van de dingen die ik hergebruik:

- Witte plastic melkflessen; daar knip ik allemaal hartjes in verschillende maten uit en daar rijg ik strengen van aan mooi lint, die ik dan weer naast elkaar hang en tot een douche-gordijn verwerk.
- De binnenkant van de verpakking van crackers: dat is heel erg mooi bruin natuurkarton, ook daar knip ik hartjes uit en daarvan maak ik gordijnstrengen voor de kinderkamers, en mobiles.
- Enveloppes uit cornflakes dozen.
- Thee`bladeren`, aardappel- en bananeschillen, aspergeschillen, peterselie en spinazie afval voor het maken van handgeschept papier. (en olifanten- en zebra mest)
- De scheurranden van printpapier om de basis voor dit handgeschepte papier te maken.
- Blikjes van tomatenpuree voor de kraaltjes waar ik er maar weinig van heb
- Groenteblikjes voor de kralen waar ik er veel van heb. (ik heb zo`n blikopener die er een mooie gladde rand van maakt)
- Groenteblikjes om kaarsen voor buiten in te maken
- De dekseltjes bewaar ik ook, maar weet nog niet waarvoor; daar kom ik nog wel op.
- Champagne-kurken; in de oven tot ze overal even dik zijn (boven en onder), met de broodmachine in plakjes snijden en er letters op stempelen voor in je scrapbook of voor op kadootjes met de naam van de jarige erop.
- alle `einzelne` knopen; gebruik ik om de foto-albums die ik maak mee te versieren
- koperdraad uit kapotte huishoudelijke apparaten; kun je erg mooi voor kaarten met kralen gebruiken

EN nog VEEL meer

Hoop dat er nog een heleboel leuke ideeen komen..

Cathy
Geschreven door: marjanuis  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor marjanuis  22-8-2011 15:10:17
Afbeelding van marjanuisIk gebruik de lege doosjes met deksel van de wattips voor mijn kleine frutsels, zo heeft elke frutsel zijn eigen bakjes, het stapelt lekker omdat het vierkante doosjes zijn. Ophanglussen uit kleding worden lintjes voor kaarten, alle schoenendozen zijn bij mij opbergdozen; elke doos heeft een etiket met wat er in zit.

Lege plastic zakjes van kousen/pantys zijn "mijn" kaartenzakjes. Bubbeltjesplastic van verpakkingen: beschermen mijn kaarten gratis...grote en bubbeltjesenveloppen van mijn werk > gaan mee naar huis, kost niks toch?

Kleine doosjes uit hotels van vakantie > pimp ik op als bonbondoosje o.i.d.

Waarschijnlik nog meer, maar dat doe ik al zolang dat het mezelf niet eens meer op valt, hihi..
Groet, Marja
Geschreven door: hobbyvonne  Bericht voor opstellen voor hobbyvonne  22-8-2011 15:18:37
Afbeelding van hobbyvonnewat dachten jullie van de touwtjes in je t-shirts, zodat ze aan het hangertje kunnen blijven hangen?? als je je shirt aan hebt piepen ze er altijd uit. dusss:uitknippen en je kunt er leuke strikjes van maken. de strikjes van een bh rollen er nogal eens af in de was, dus knip ik ze er zelf maar af.
Geschreven door: Krea-Bel  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor Krea-Bel  22-8-2011 15:22:38
Afbeelding van Krea-Bel- De pot van de zoetstof wordt een afvalpot voor op mijn bureau
- De doosjes van verse kruiden worden opbergdoosjes voor bloemetjes (iedere kleur zijn eigen doosje) en omdat er een mooi oog in zit kun je ze direct ophangen (wel zo makkelijk).
- CD-doosjes worden gebruikt om mijn snijmalletjes in op te bergen
- Bakjes van verse groenten worden gebruikt om mijn kleine stempelkussentjes in op te bergen
- Schoenendozen worden opslagplaats voor nieuwe enveloppen en voorgesneden stukken karton
- Dozen waar enveloppen in hebben gezeten gebruik ik als opbergplaats van allerlei spulletjes

...................en vast nog wel meer.

Groetjes,
Carla
Geschreven door: zeevier  Bericht voor opstellen voor zeevier  22-8-2011 15:22:55
Afbeelding van zeevierAls je een schap hebt kun je aan de onderkant glazen potjes bevestigen voor allerlei kleine spulletjes. Gewoon de deksel aan de onderkant van het schap vastspijkeren en dan draai je het potje er gewoon aan vast.
Ideaal als je zoals ik overal alles al vol hebt staan.

Groetjes Anja
Geschreven door: Chaootje  Bericht voor opstellen voor Chaootje  22-8-2011 15:25:40
Afbeelding van ChaootjeLeuk die kantklosjes van soepverpakkingen helaas eten wij nooit vaak soep Maar ik bewaar me kantjes etc in gripzakjes , die krijg ik nog wel is gratis bij een zending hobbyspullen die hergebruik ik dan weer Oh ja en manlief neemt wel is een wietje voor zijn spiertjes en die zitten ook in gripzakjes Handige zakjes er gaat nooit iets los in de bak waar het in zit. Verder zou ik meer moeten bewaren als ik dit zo lees.Ik ben nogal weggooierig dit vanwege ruimtegebrek ( minihuisje) Dames kom op met de ideetjes ik ben nog niet zolang bezig dat ik in alles iets zie om weer wat te maken groetjes chaootje
Geschreven door: skoonheid  Bericht voor opstellen voor skoonheid  22-8-2011 15:46:58
Afbeelding van skoonheidWat een leuke ideen allemaal ik wilde van soep blikken 2 leuke pennenbakken maken voor mijn dochers leuk papiertje er omheen en ieder zo zijn eiegn pennenbak

Groetjes Skoonheid
Geschreven door: wuppie  Bericht voor opstellen voor wuppie  22-8-2011 16:20:46
Afbeelding van wuppieIk gebruik de doosjes van de ferrero roche voor bloemetjes en uitgesneden stansjes.
De plastic haakjes van de pantykousjes verpakking gebruik ik als handdoek-lusje als het stoffen lusje kapot is.

Groetjes Jannie
Geschreven door: linneke  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor linneke  22-8-2011 17:05:08
Afbeelding van linnekeIk gebruik de doosjes van wattenstaafjes als opbergdoosjes ! Lege confituurpotten worden hergebruikt voor zelfgemaakte confituur in te doen. Lege bokalen van groenten worden gebruikt om groenten uit de tuin in te steriliseren. Van die kleine glazen reisconfituurpotjes worden hergebruikt om kraaltjes in te doen. De lintjes die bij geurzakjes zitten worden ook in de doos bij de lintjes gestoken.
Lege ferrero-rocher doosjes worden ook gevuld met hobbyspullen. Lege puddingpotjes van glas worden mooi uitgewassen en gebruikt om theelichtjes in te zetten. De A-5 boekjes, zoals hobbydols, card-deco enz., steken in een doos waar ooit madeleinecakejes in zaten. Schoendozen die niet al te breed zijn : daar zitten CD-envelopjes in met uitgeknipte plaatjes.
En kledingstukken die helemaal versleten zijn worden gekeurd op knoopjes, pailletjes, kralen...

Groeties
linneke
Geschreven door: jokesk  Bericht voor opstellen voor jokesk  22-8-2011 17:44:07
Afbeelding van jokeskIk heb vandaag bij AH een paar vellen van het pakpapier bij de inpaktafel afgescheurd en meegenomen.
Er staan namelijk hel leuke (nostalgische) afbeeldingen op die ik een kaartjes kan gaan verwerken.

Groetjes, Joke sk
Geschreven door: wessel  Bericht voor opstellen voor wessel  22-8-2011 18:04:59
Afbeelding van wesselmedicijnpotje bruin met witte schroefdop om kraaltjes in te doen etiket er op en klaar
Geschreven door: annasofie  Bericht voor opstellen voor annasofie  22-8-2011 18:07:51
Afbeelding van annasofieik gebruik alleen lege jampotten of bakjes van de chinees om wat in te doen , en verder niets , heb trouwens veel hobby,s en dan wordt het helemaal zo vol , voor schilderen gebruik in kaasdoosjes om mn verf in te doen en weer optebergen als ik bezig ben dan droogt het niet uit

groetjes Sophia
Geschreven door: corbor  Bericht voor opstellen voor corbor  22-8-2011 18:17:33
Afbeelding van corborheel veel ijs doosjes voor appelmoes of stoofpeertjes in te vriezen
in februari hebben wij nog stoofpeertjes uit de tuin van onze zoon gegeten
en in maart nog appelmoes werkt perfect is er een stuk gaat het bij de plastic afval
ook jampotten en groeten potten worden hergebruikt
voor jams en stoofperen.
succes allemaal en safe de world
groetjes Corrie Ja Ja Ja Ja Ja Zonnetje Zonnetje Zonnetje Zonnetje Zonnetje
Geschreven door: slagelse  Bericht voor opstellen voor slagelse  22-8-2011 18:57:15
Afbeelding van slagelseIk ben vandaag bij een bouwmarkt geweest daar heb ik allemaal kleur staaltjes meegenomen
die kun je ook mooi gebruiken op kaarten ( mijn kleine jongen zei heel wijs" mama niet te veel menemen
anders hebben andere mensen niks meer" hij is 3 jaar oud)

groetjes Ingrid
Geschreven door: WhiteSwan  Bericht voor opstellen voor WhiteSwan  22-8-2011 18:57:17
Afbeelding van WhiteSwanwat een leuke iedeen allemaal Ja

gr.greetje
Geschreven door: claque  Bericht voor opstellen voor claque  22-8-2011 19:13:23
Afbeelding van claqueLege melkpakken om zelfgemaakte appelmoes, stoofpeertjes uit de tuin, in te doen.
Potjes om zelf gemaakte jam in te doen
Plastic bakjes waar pinda`s inzitten voor frutseltjes, kun je ook lekker stapelen en ze zijn doorzichtig, dus je ziet zo wat er in zit.
Gr. Ella
Geschreven door: Hanniehan  Bericht voor opstellen voor Hanniehan  22-8-2011 19:31:46
Afbeelding van HanniehanDe Ferrero Rocher doosjes passen precies de klosjes garen in

Leuk, deze topic Groetjes Hannie
Geschreven door: stuikie  Bericht voor opstellen voor stuikie  22-8-2011 19:52:53
Afbeelding van stuikiezo neem ik altijd wat velletjes van de behangsoorten mee als we in bepaalde winkels zijn
daar zijn zo veel kleuren van
groetjes willy
Geschreven door: @tine  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor @tine  22-8-2011 20:19:35
Afbeelding van @tine Deze lintjes bewaar ik in een beker met de bekende paarse deksel waar die grote koeken in zitten.
De kraaltjes zitten in kleine plastic flesjes die in hotels in de badkamer staan, toen enkele nederlandse gasten van het hotel hoorde dat ik er thuis kraaltjes in wilde doen kreeg ik ook hun lege flesjes.
Super, geen kraaltjes die door elkaar gaan om maar niet te spreken van een kralendoos die omvalt!
Groetjes Atie
Geschreven door: ebosc2  Bericht voor opstellen voor ebosc2  22-8-2011 20:25:07
Afbeelding van ebosc2De achterkant van oude kalenders kun je prima gebruiken om 3-D plaatjes uit te printen, een randje kant kun je door je DDXL halen, heb je een leuk randje op je kaart.
Een stukje kaaslinnen ook door de DDXL en je hebt je gladde papier in linnen structuur.
Groetjes Esther.
Geschreven door: kleintje  Bericht voor opstellen voor kleintje  22-8-2011 20:32:19
Afbeelding van kleintjeMijn ouders zijn soms niet zo blij omdat ik ook van ales bijhou om te verwerken in nieuwe creaties.
De versieringen van bh`s doe ik af, ook als ze niet meer passen haal ik er de kant af, heb er al gebruikt in mijn creaties zoals de 3 zusjes.
Allerlei dozen van kaas, ijsjes, koekjes gebruik ik voor het maken van prikpatronen.
Als ik deksels van ijsdozen heb waarvan het randje kapot is dan maak ik er malletjes van. Deze zijn stevig en je kan er gemakelk met en alcoholstift op schrijven .
De dozen zelf gebruik ik in de badkamer om schampoo, bad en douchegel, deo enz in te plaatsen op de vensterbank. Gemakkelijk bij het poetsen want anders moet je busje per busje verplaatsen. Om de maand was ik de dozen goed uit en dit duurt minder lang dan steeds alles te moeten verplaatsen.
Bokalen worden zowel in de keuken als bij het verzamelen en opbergen van hobbymateriaal gebruikt.
Fruitbakjes gebruik ik in de keuken om uitjes, knoflook, elastiekjes, vleestouw en nog veel meer te bewaren.
Doosjes van pralines, uit plastiek gebruik ik vor mijn klosjes garen.
Mijn breinaalden zitten in een koker gemaakt van 2 verpakkingen van die chips, aan het ene heb ik een verlenging gemaakt met het karton van ontbijtgranen. Ook mijn haaknaalden en verfborstels zitten in zo`n rol.
De dopjes van een melkfles gebruik ik als schaaltje om verf in te mengen.
Het karton van ontbijtgranen snij ik in stroken van 7-8 cm en maak er bij mijn zus zo`n perforaties in om mijn losse draden borduurgaren te sorteren .
Van behang ( rest van rol ) maak ik grote omslagen of afbeeldingen per soort in op te bergen.
Blikjes worden gebruikt in mijn pa zijn atelier waar hij spijkers, vijzen enz in bewaard.
Ook ik heb er al verschillend pennebakjes van gemaakt, doe voorzie ik langs binnen en buitenkant met verf en kleef daarna een afbeelding uit en servet erop ( meestal zijn het restjes van bij kinderfeestjes )
Oudere kleding versnij ik soms om poppekleertjes, kliederschorten of verkleedpakjes te maken.
Mijn stofresten hou ik ook bij.
Je kan het maar niet bedenken of ik hou het bij.
Regelmatig komen mijn neefjes en nichtjes doosjes en ander materiaal halen om in school te gebruiken.
Voor het carnavalfeest van de kinderen maak ik meestal uit plastiekzakken, papieren zakken van dierenvoer enz kleding want ieder jaar willen ze iets anders. Ik heb er al een indianenpak uit gemaakt, een princessenkleed enz.
Het eerste jaar hebben ze zelfs er een mooie prijs mee behaald.

veel verzamelgenot,
Marleen
Geschreven door: afra  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor afra  22-8-2011 20:33:06
Afbeelding van afraHier al precies hetzelfde, lege doosjes, ijsdoosjes, behangstaaltjes,een adressenbakje waarin mijn mallen staan, lege koekblikken vol met bloemetjes, w.c rolletjes, lege schoenendozen voor alle stukjes papier, bubbeltjes plastic uit verpakkingen voor het veilig versturen van kaarten met frutsels , leuke gekleurde folders, cadeaupapier, brillendoosje voor mijn " gereedschap" , enveloppen met een leuke binnenkant en nog veel meer ik bewaar het allemaal. Zelfs mijn man doet enthousiast mee , gooit ook al niks weg zonder aan mij te vragen of ik er wat mee kan. `t wordt wel een beetje vol maar weggooien kan altijd nog.
Geschreven door: inekedc1  Bericht voor opstellen voor inekedc1  22-8-2011 20:38:53
Afbeelding van inekedc1ik kan alles gebruiken en kan helaas ook niks weggooien...
zelfs het kleinste snippertje papier bewaar ik nog..
zo ook stukjes stof van iets wat ik genaaid heb...
dat verwerk ik weer in quilts..
dr wordt hier niet gescheiden opgehaald.. dus alle potten met deksel..
die ik niet bewaar om zelfgemaakte jam in te doen..
of om de in kilozakken gehaalde kruiden in te bewaren..
zet ik op de aanrecht en vul ze met "nat" afval.. (zoals bv losgeweekt aangebakken iets uit een pan..)
en versleten en of kapotte kleding.. ja dat wordt ook gerecycled..
knoopjes en ritsen er af..lintjes en strikjes..eraf..
zelfs de etiketten verwerkte ik vroeger op atc`s..
verder wordt alle katoenen kleding bewaard en of in repen of vierkanten geknipt voor de quilten..
alle organisch afval in de tuin gedaan..
onkruid gegeten.. 7blad tenminste..
ruil ik kleding die te klein/ te groot.. is geworden met vriendinnen.
evenzo doen we met de kleding voor onze kinderen/kleinkinderen
en qua knutsel.. gebruik ik dus schone gebruikte placemats uit een bejaardenhuis waar een vriendin van me werkt..
ze hebben regelmatig andere dessins..dus erg leuk!
en ik scrap dingetjes om kado te doen..
de bekende thee of pringlebussen en vul ze met theezakjes of koffiepads..
gebruik de gebruikte placemats ook om kleine kadootjes mee in te pakken..
en nee.. ze zijn niet vies.. dr stond alleen een bord met boterhammetjes op..
zonde om weg te gooien toch?dat mooie papier..
mensen bewaren dr theezakjes voor me.. en taartrandjes van de koek bij de thee..als je die bestelt in een restaurant of zo..
de papieren etuis waar het bestek in zit.. is heel stevig papier en daar kan van alles uit geponst worden..
of een randje mee gemaakt..
de ijs en chineesdozen worden ook hier constant geherbruikt.. who needs tupperware?? ahhahaha

Geschreven door: creajannie  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor creajannie  22-8-2011 20:45:34
Afbeelding van creajannieLege doos van kattevoer,opbergen voor de hobbydols.
Wel leuk oppimpen,met bijv.behang.
Bekijk Album

Ribbelpapier,aan de binnenkant in rol beschuit, je weet nooit waar je
het voor kan gebruiken.
Ook bewaar ik lege lucifersdoosjes.
Maak daar meubeltjes van,voor in het poppenhuis.
En eigenlijk alle materiaal,wat `n ander weggooit,zoals bijv.
de doppen van tubes,dat even `n kleurtje geven en je hebt sierpotten voor
in het poppenhuis.
Zo ook van plastick vingerhoeden.

Ook verpakking van oa. brintadoos,daar maak ik ook weer
kleine kaartjes van om borduurzijde op te winden.

Er zal nog wel meer zijn,maar moet weer fff denken

Leuk,al die tips Ja

Groetjes
Jannie Een Roosje
Geschreven door: pitika  Bericht voor opstellen voor pitika  22-8-2011 20:45:58
Afbeelding van pitikaIk ben ook nog een poppenhuis aan het oppimpen, dus er mag echt niets weg. Bang dat het nog een tik gaat worden, want overal zie ik iets voor mijn poppenhuis in. b.v fotorolletje = wasmand. stukjes koperdraad= rekjes voor handdoeken. kleine doekjes = handdoekjes. mooie kralen = parfumflesjes. ijs parasolletje = parasol. grote kraal= vaasje. stukjes hout of sigarenkistjes= meubeltjes. mooie lapjes stof= gordijnen. of meubelbekleding. behangboeken met kleine bloemetjes of motiefjes voor de muren. bij bouwmarkten stalen van laminaat voor de vloeren. stalen van linoleum voor tegeltjes van 1 ,5 cm bij 1,5 cm voor keukenvloer. plastic kinderwagentje van geboorte opgepimpt met kantjes voor poppenwagentje. randjes van stickervellen voor schilderijenrandjes.
Dus als er iets weggaat , is het wel omdat ik er dan niets voor mijn poppenhuis mee kan doen of voor mijn kaarten.

Geschreven door: creajannie  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor creajannie  22-8-2011 20:51:20
Afbeelding van creajannieDaar bedenk ik me nog wat
Misschien `n goeie tip.

Oude handdoeken,maak ik washandjes van in grotere maat
= erg handig voor grote mannenhanden.

Jannie Een Roosje
Geschreven door: fantje1959  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor fantje1959  22-8-2011 20:52:57
Afbeelding van fantje1959ik bedacht ook nog iets
als diabeet heb ik van die kleine busjes waar de teststripjes in zitten, gooide ze altijd weg ( voor mijn hobby tijd) nu bewaar ik ze heb er zelf nog niet echt een doel voor maar heb er toevallig dit weekend weer een zooi mee gegeven aan mijn "broertje"die er kruiden en pillen instopt om mee te nemen naar de camping

groetjes Irene
Geschreven door: queenytje  Bericht voor opstellen voor queenytje  22-8-2011 21:10:08
Afbeelding van queenytjeIk heb van de nieuwjaarsverpakking van ferrero rochers een kaarsmal gemaakt. Een pyramidekaars dus. Van een oud stenen bloempotje heb ik de bodem dichtgedaan met het lijmpistool en in `t midden er wel eerst een wiek ingestoken, daarna opgevuld met restjes kaarsen die ik hier en daar kreeg die ik hersmolten heb. Meestal doe ik een beetje dezelfde kleurtjes samen. Een beetje citronella erin en is ideaal om buiten te gebruiken.
Per toeval was ik eens in een bekende supermarkt hier in België en moesten ze de rol verwisselen van het fotoprintersysteem die je nu overal een beetje vind. Er was nog heel veel op die rol voor de vuilbak. `k Vroeg ze mee en ik heb er heel wat kaartjes kunnen uit prikken. Mooi glanzend papier maar je kon het voor niks anders gebruiken. Het printen en stempelen ging er niet op maar vond het al meer dan geslaagd.
Verder doe ik ook al de lintjes overal uit, de knopen die ik mooi vind overal af maar er staan hier nog heel veel nieuwe ideetjes ...

Een leuk thema deze keer !

Geschreven door: CreaDeesje  Bericht voor opstellen voor CreaDeesje  22-8-2011 21:23:51
Afbeelding van CreaDeesjeDie ferrero rocher doosjes die gebruiken wij om een taartpunt in te bewaren
Geschreven door: inekedc1  Bericht voor opstellen voor inekedc1  22-8-2011 21:26:35
Afbeelding van inekedc11 taartpunt bewaren en invriezen??? die eten wij op hoor!
Geschreven door: repelsteeltje  Bericht voor opstellen voor repelsteeltje  22-8-2011 21:31:27
Afbeelding van repelsteeltjewat namen jullie vroeger niet mee naar school want ze vroegen daar van alles
nu zie hoe spaarzaam je kan zijn

maar maak het voor je zelf nu niet te erg
zoals programma tv. mijn man heeft een hobby
want vrouwen kunnen het ook
succes ik ben me schuur aan leeghalen moet veel weg.
wegens verbouwingen dus opruimen en afstand nemen

rest alles staat vol ook boven
heb een hobby en word alleen maar meer als ik niet oppas
maar idee is erg leuk.
Geschreven door: jokesk  Bericht voor opstellen voor jokesk  22-8-2011 23:21:17
Afbeelding van jokeskIk van bouwmarkten behangvoorbeeldjes mee om o.a. als achtergrond bij kaartjes te gebruiken.

Van een decoratiezaak mag ik regelmatig de stalenvoorbeelden van gordijnen meenemen. De lapjes gebruik ik om o.a. wandkleden, bedsprei of kaartjes te maken.

Gekregen oude behangboeken gebruik ik ook bij mijn kaartjes maken.

Als bij de post een poststuk zit in een A4 formaat bewaar ik de envellop om daar restjes papier in te stoppen. Op de envellop staat welke kleuren er in zitten en plak ik kleine stukje van de inhoud op de buitenkant en berg het op ABC volgorde op.
B.v. blauw,bruin,geel,groen,rood,wit,zwart .........

Lege CD doosjes gebruik ik om stempels te bewaren en berg de doosjes dan in een CD houder. (ook ABC volgorde)

Ik bewaar de Hobby Journaals in kartonnentijdschriftenhouders (bij IKEA in allerleikleuren te koop) en zet aan de buitenkant welke nummers er in staan. Staat netjes en overzichtelijk op de plank.
Dit zelfde doe ik ook met de verschillende kaartjestijdschriften die ik in huis heb.

Een borduurmal uit o.a. de HJ die ik mooi vind en zeker weet vaker te gebruiken plastificeer ik en prik dan de gaatjes zodat je het heel goed meerdere keren kunt gebruiken.
De borduurmallen (papieren of metalen) bewaar ik in een map met doorzichtige insteekvellen. Voordat ik de ringband sluit vouw ik de insteekvel naar beneden en sluit dan de ringband. Zo vallen de mallen er niet uit als de map een keertje per ongeluk op z`n kop wordt gehouden.
Helemaal vooraan heb ik een overzicht gemaakt wat voor mallen ik allemaal heb.
Is overzichtelijk en bladerd makkelijk.

Oude (schoenen en verpakkings)dozen versier ik, maak van oudkarton vakjes in de doos zodat van alles er in kan zonder het door elkaar schuift. Ik kijk eerst wat ik nog wil gaan bewaren en daar stel ik de grootte van de vakjes af.

Een schoenendoos halveer je over de lengte. Het onderste gedeelte moet niet meer dan 5 cm groot zijn. De doosstofferen en een paar vakjes maken.
In1 vakje een zelf gemaakt spelden kussen doen zodat je daar je oorstekers in kunt steken. Zo zie al snel welke oorbellen je hebt en heb je de juiste kleur snel gevonden.
De deksel lekker pimpen. Mocht je nog ergens een stukje spiegel hebben, dan kun je die er ook in bewerken zodat de deksel meteen ook een soort spiegel is om te zien of je oorbellen, ketting e.d. goed zitten.
De speldenkussen kun je eenvoudig met een stukje nylonvoet, gevuld met nylon, stofferen met een effen doekje (effen anders zie je de oorstekers zo slecht) Maak het op de grootte van het vakje waar je het in wil doen,naai dhet kussentje dicht en klem het vast in het vakje.

Met Kerst neem ik rood, groen of goud folie (ligt er aan wat ik dit jaar tegen kom) en doe die om de planten potten. Een beetje kreukelen geeft een leuk effect als er licht op schijnt. Zo heb je snel en goedkoop al een kerstsfeer. Als je een beetje voorzichtig bent kan het een paar kerstfeesten mee.

Van kersenbonbons heb je ook vaak rood doorzichtig papier. Deze bewaar ik voor de kaartjes.

Dit is zo ongeveer wat ik doe mocht ik nog meer tegenkomen, wat voor mij normaal is maar niet voor iedereen, dan laat ik me hier weer zien

Groetjes, Joke sk
Geschreven door: scapie  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor scapie  23-8-2011 7:15:59
Afbeelding van scapieMijn man rookt sigaren.........niet goed maar dat geeft wel mooie houten kistjes om van alles in op te bergen.geef ze ook wel eens aan iemand die er meubeltjes van maakt voor een poppehuis.
ik droog bloemetjes,blaadjes enz doe ze in kastje van luciferdoosjes gemaakt...mag niet in plastic.
Ik heb kinderschoenendozen met het zelfde behang,cadeaupapier beplakt,etiket er op ...klaar.vraag in schoenenwinkel om doosjes.
De achterkanten van kaarten die je krijgt ...maak ik met mal wat moois van of maak er vlindertjes van met vlinderpons.
met een behangboek kun je vanalles maken,geldzakjes ,achtergronden enz enz.
Ik heb eens op een markt panoramafotoalbums gekocht voor 20eurocent per stuk doe daar de stickervellen in,super.!
In een kleine kerstkaartenbox bewaar ik telefoonkaarten,ik heb een groene en rode ,in de rode zijn de dubbelen.
In dik foto albummetje de winkelmuntjes.eerst op een enkele kaart er 12 met dubbelplak plakken.schuif je als foto erin.
enz enz .

ria
Geschreven door: skoonheid  Bericht voor opstellen voor skoonheid  23-8-2011 7:20:14
Afbeelding van skoonheidZiet er leuk uit peet ja als ik ze gemaakt heb zitten ze ook meteen bomvol hahahah maar daar doe je het ook voor
Geschreven door: boefie  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor boefie  23-8-2011 7:50:52
Afbeelding van boefieWat een tips ,ik lees ze later nog ééns goed door!
Ik haal van de bossen wortels het touw af,was het en gebruik het af en toe op een kaart.
Geschreven door: krealien  Bericht voor opstellen voor krealien  23-8-2011 7:58:42
Afbeelding van krealienhet aluminium dekseltje van het boterkuipje
kun je heel leuk mee ponsen of met mallen uitsnijden
en kun je kleuren met watervaste inkt
Geschreven door: lousbauer  Bericht voor opstellen voor lousbauer  23-8-2011 8:06:22
Afbeelding van lousbauerHallo hamsters,

Ook ik "spaar" alle mogelijke en onmogelijke zaken. Toen ik 50 jaar geleden zelfstandig ging wonen verdienden de vrouwen nog niet
zo veel, een vriendin gebruikte altijd koffiekorreltjes van een bekend merk en kreeg ik de lege potten. Ik gebruik ze nog!! Als ik een doos bonbons krijg van een bekend Belgisch merk, bewaar ik de doos, deze is mooi van mat goudkleurig carton, dun, dus goed te stanzen met een fijne pons. Afgelopen winter kocht ik een paar keer een klein kistje mandarijnen, kistje wordt afgedekt met een "netje"van rood plastic, ik heb het nog niet gebruikt maar het eet geen brood en neemt amper plaats in beslag. Van een bevriende Tandarts kreeg ik negatieven, hij ging zijn bestand op de computer zetten. Makkelijk als malletje om figuurtjes nat te tekenen, ik had ze van carton maar bij veel gebruik gaan de randjes zo "rafelen" En dames we weten het: Wij hebben geen troep op de werktafel, het zijn allemaal nieuwe ideeén!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wens iedereen veel verzamelplezier en vooral veel gebruik ervan voor Uw creaties.
Handwerkgroeten van Loes.
Geschreven door: MonaHJ  Dit lid is HJSTAR Bericht voor opstellen voor MonaHJ  23-8-2011 8:28:12
Afbeelding van MonaHJForum verplaatst naar nieuwe groep

Tips & Technieken
Geschreven door: elanor  Bericht voor opstellen voor elanor  23-8-2011 12:55:11
Afbeelding van elanorDe ijsdoosjes zijn ook heel handig in je keukenkastje! Ik bewaar er mijn kruidenpotjes in.
En onder de olijfoliefles ligt een plastic onderzettertje wat een beetje lelijk is geworden.
Ook bewaar ik de plastic bakjes van de tomaatjes. Die doe ik in de groentelade van de koelkast en daar bewaar ik komkommer in
of courgette of een stukje prei.(anders zwakt alles los in de lade)
De zakjes van de watten gebruik ik om tandpasta en tandenborstel in te doen als ik op reis ga. Dat wordt altijd zo`n kliederboel in mijn toilettas en die zakjes trek je dicht met het touwtje wat er aanzit en voila, schoon blijft mijn toilettas!
Geschreven door: riadeelen  Bericht voor opstellen voor riadeelen  23-8-2011 18:12:03
Afbeelding van riadeelen Wat een verzamelaars zijn we toch, ja ik kan ook alles gebruiken. Zoals lege frisdrank of bier blikjes , die ik met de blikopener open maak en door de C.B. draai met snijmallen gaat prima. b.v een swirl of ronder bloemen enz. De lipjes kleur ik met nagellak en
lindje erdoor. veel inspiratie allemaal.
groetjes Ria
Geschreven door: inekedc1  Bericht voor opstellen voor inekedc1  24-8-2011 0:17:04
Afbeelding van inekedc1ben bezig een tas te haken van plastic boodschappentasjes..
je denkt dat je een heleboel van die zakjes hebt,maar dr gaan er heel wat in een gehaakte tas!
dus het duurt nog wel even voor ik hem af heb..
Geschreven door: Reina1332  Bericht voor opstellen voor Reina1332  24-8-2011 10:10:54
Afbeelding van Reina1332Jeetje, wat een ideeen, ik dacht dat ik erg was, maar het kan nog veel erger lees ik.
Hoe groot zijn jullie kasten wel niet om dat alles te bewaren.

Ik bewaar schoenendozen, restjes behang en bekleed ze daar mee.
Verder zie ik hier en daar wel wat, maar de laatste tijd heb ik toch heel wat weg gedaan, omdat ik wel verzamelde maar weinig gebruik.

Maar lees hier wel leuke tips.

groeten,
reina
Geschreven door: inekedc1  Bericht voor opstellen voor inekedc1  24-8-2011 16:21:53
Afbeelding van inekedc1oww ik heb zulke leuke filmpjes gezien op joetoep..
leuke tassennnnnnnnnnnnnnnnnnn en ordners en tonnen
van snoeppapiertjes en chipszakken
en lipjes van blikken enz enz..

en van de gehaakte tassen ook.. ze maken er ook bloemen van.. en vloerkleden !
effe een zooitje filmpjes hier neerzetten..

http://www.youtube.com/watch?v=SXvsNRBIUlw&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=SERA-c82Vmo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=J4Mz8hlPJmw&playnext=1&list=PLDEACDE6498AF8499
dit is van plastic tasjes...tasjes voornamelijk..

http://www.youtube.com/watch?v=jX5l54ttnz4&feature=related
dit zijn bloemen van plastic tassen..

http://www.youtube.com/watch?v=Tj8OUh4bG8k
dit zijn vloerkleden of slaapmatten gemaakt van plastic tassen(in amerika verkopen ze melk in plastic zak)

http://www.youtube.com/watch?v=dYsV7D1kpVs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vGhiJHfcpho&feature=related
avondtas van snoeppapier

http://www.youtube.com/watch?v=O1KQ6XcxOdM&NR=1
vaas van papierrepen.. vind ik geen goed idee.. maar een prullenbak wel!!
zoals deze is gewoven..
http://www.youtube.com/watch?v=O6WsDUCGZso&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bEhR-2ZUK_A
en dit dan.. dit is gemaakt van sluittingfrutsels van limoblikken..
http://www.youtube.com/watch?v=hlF48fk4mkM&feature=related
hier zijn ze mooier op te zien..

armbanden van weggooi plastic flessen.. gewoon in ringen snijden en dan beplakken met stof.. of papier.. en dan aflakken zo mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii en kost niks!

kortom.. NOOIT meer iets weggooien..
Geschreven door: francisca  Bericht voor opstellen voor francisca  24-8-2011 16:43:49
Afbeelding van franciscaineke daarom kom ik om van de rotzooi kan niks weg gooien je weet maar nooit

Dit forum onderwerp is gesloten

In dit forum kunt u geen berichten meer schrijven

Dit forum bevat meer pagina`s

Naar boven - Ga naar pagina 1, 2,

Vorige

Onderwerpen

Hobby Groothandel Hobbyzine Hobbydols Card Deco De Hobbykrant Webwinkel Beginnen
Website Monitoring