Geschreven door: Nats 2-9-2010 13:05:38 |
De titel zegt het al. Ik vroeg me af wie er een cuttle bug heeft en wat zijn jouw ervaringen er mee?
Wat kost hij en is ie makkelijk in gebruik?
Ik ben benieuwd, wil er misschien zelf 1 aanschaffen. |
Geschreven door: loes56 2-9-2010 13:16:15 |
Nats als je even rechts bovenaan bij zoeken, het woord Cuttlebug invoert, dan krijg je wel 100 topics met ervaringen van gebruikers van dit apparaat. Wat hij kost, weten wij ook niet, de meeste van ons verkopen ze namelijk niet zelf.
Misschien even Googlen ???  |
Geschreven door: Nats 2-9-2010 13:18:17 |
Ik zie het, ik ben te snel geweest. sorry |
Geschreven door: Mannie 2-9-2010 20:07:26 |
Men zou wel zeggen: "Daar komt er weer eentje". Ja, eindelijk had ik wat geld gespaard en heb óók een Cuttelbug gekocht. Maar nu heb ik het probleem dat als ik alles volgens het boekje doe, de platen + stansje+ kaart niet door de wringer is te krijgen. Mijn man zou me helpen, nu is het zelfs zo dat er al een plaatje licht beschadigd/ gekrast is door de druk.
Wat nou te doen? een flap van een kartonnen doos knippen en die gebruiken? Of zijn er nog andere betere tips
Alvast bedankt. Jantje |
Geschreven door: blondie100 2-9-2010 21:42:30 |
hoi mannie
dat de platen beschadigd raken is normaal je ziet altyd de afdrukken in de platen van je mal
ga als volgt te werk
snijden ?>>>> a plaat dan c plaat dan mal met snijkant naar boven dan papier met goede kant op de snijmal leggen dan plaat b alle platen beetje trapsgewijs neerleggen dat draait makkelijker
embossen a plaat dan b plaat met je malletje met papier erin dan je 2 de plaat b dan 3 micavelletjes (op maat geknipt zodat ze net zo groot zijn als de platen) die aan elkaar geplakt zijn met wat plakband en draaien maar
laat f fweten of gelukt is
succes
gr jolan |
Geschreven door: Mannie 2-9-2010 22:06:54 |
Hoi Jolan,
Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg. Gelukkig is het een normale zaak dat er afdrukken in de platen komen.
Daar ga ik dan morgen even mee aan de slag. En natuurlijk laat ik het even weten of het ook goed gelukt is.
Veel groeten van Jantje. |
Geschreven door: blondie100 2-9-2010 22:47:09 |
oja en vergeet niet regelmatig je platen om te draaien ze kunnen ook een beetje korm trekken door het draaien dus als je steeds omdraait bijven ze redelijk recht
gr jolan |
Geschreven door: Nats 3-9-2010 11:23:46 |
Ik lees over de cuttle bug dat die best wel zwaar gaat, welke machine zouden julle mij aan raden? |
Geschreven door: Anneshobby 3-9-2010 11:26:32 |
Zelf heb ik de cuttlebug en ben er zóóó blij mee, ik zou niet meer zonder willen. 
Alles gaat er zo goed doorheen, ook het snijden vind ik super gaan. 
Als je de goede volgorde aanhoud en het dunnere zwarte matje gebruikt, vind
ik hem niet zwaar gaan.
Groetjes Anne  |
Geschreven door: arjanne 3-9-2010 11:39:18 |
Er is ook nieuw apparaat van Joy, heel mooi, in A4 maat, misschien een idee?? |
Geschreven door: Mannie 3-9-2010 11:42:45 |
Alle tips zijn welkom, ik ga van alles uitproberen. En vertel later ook wel hoe het bevalt.
van Jantje |
Geschreven door: dayala 3-9-2010 12:43:46 |
hij gaat wat zwaarder dan andere apparaten maar ik gebruik de mat niet die ik er toen bij kreeg veel te dik , hij zit er niet meer bij ben ik achter gekomen, ik ben blij met de cb en werk met een rubbere mat erbij voor het embossen en wat opvullen met micra of inlegvelletjes |
Geschreven door: blondie100 3-9-2010 14:12:21 |
ik lees steeds dat de cb zwaar gaat nou echt de mijne gaat zo soepel zowel met snijden als embossen
nou heb ik deze pas 2,5 maand ze zeggen dat de nieuwere cb soepeler gaan als de oude serie ik heb een roze
zelfs de verkoopster die het me uitlegde zei jeetje wat draait deze soepel |
Geschreven door: Mannie 3-9-2010 14:13:31 |
Mijn man vertelde dat hij in het schuurtje nog een stik plexiglas had liggen. Dat is wat dunner dan de bijgeleverde platen -B- Een flap van een kartonnen doos zou ook nog kunnen.
Met elkaar komen we er wel uit.  |
Geschreven door: britt 3-9-2010 14:42:45 |
Sinds dit voorjaar heb ik ook een roze bug en ik ben er zeer tevreden over. Hij draait soepel, alles gaat er door heen en hoef eigenlijk nooit papier, karton of plexispul er extra bij door te doen. Mooi snijwerk en haarscherpe embossing. De platen wel goed om en om draaien. Ik ben van de week nog met een vriendin een hele avond aan het draaien geweest, we hebben van alles uitgeprobeerd, en hele leuke achtergrondjes, swirls en bloemetjes gemaakt. Leuk werk!! Heel veel succes met het maken van je keuze. O ja, ik heb hem bij een marktkraam gekocht voor 75 euri compleet (zonder embosmatjes, die kocht ik apart).
Groetjes, Britt  |
Geschreven door: wuppie 3-9-2010 15:05:16 |
Ik heb twee en een half jaar geleden een cuttlebug gekocht.
Afgelopen zondag is hij geknapt, bij normaal gebruik.
Ben naar mijn hobbyzaak gegaan en hij werd kosteloos omgeruild voor een nieuwe rose versie.
Deze draait behoorlijk lichter dan de groene.
De groene heeft te kampen met een produktiefout. Bij de rose moet dit verholpen zijn.
Ik ben verder heel tevreden over het apparaat.
Ik heb er toen ongeveer 80 euro voor betaald.
Groetjes Jannie
|