Geschreven door: hulstes  |  | 2-2-2010 19:28:33 |
 | Hallo allemaal,
mijn vraag is of het gebruikelijk is dat deze pons zo zwaar gaat?
hebben jullie hier ervaring mee,wil het graag van jullie horen.
alvast dank je wel. groetjes van  |
|
| Geschreven door: hyrondelly |  | 2-2-2010 19:32:44 |
 | Sorry ik STAMP hem met men voet LOL zachtjes he anders heb je er 2 LOL maar het lukt goed |
|
Geschreven door: Su Fang  |  | 2-2-2010 19:34:19 |
 | hoi hoi,
die gaat bij mij ook heel zwaar.. soms blijft die vast zitten als ik te dik papier gebruik.. bij de bloemen gaat het verder prima.
groetjes, su fang |
|
| Geschreven door: gerry1 |  | 2-2-2010 19:39:50 |
 | Heb een dik stuk plat hout en dat leg ik op al mijn ponzen en druk zo,
dan heb je meer kracht doe het ook bij de kleine pons van de bloemblaatjes
Probeer maar eens 
Groetjes van Gerry |
|
| Geschreven door: chantalletj |  | 2-2-2010 19:40:44 |
 | De bloemen gaan bij mij prima, daar heb ik geen problemen mee.
De meeldraden gaanbij mij ook stroef, ik heb langer gezocht naar de juiste dikte van het papier.
Maar als je niet te dik papier gebruikt moet het goed gaan.
|
|
| Geschreven door: wuppie |  | 2-2-2010 19:50:53 |
 | De meeldraaden gaan bij mij ook behoorlijk zwaar, tenminste als je wat dikker papier gebruikt.
Ook blijft hij dan vastzitten. Als je een tik met de pons op de tafel geeft gaat hij weer los.
Geen problemen met de bloemenponsen.
Groetjes Jannie |
|
| Geschreven door: wiljen |  | 2-2-2010 19:59:33 |
| | hij ging bij mij ook heel erg zwaar, met wat te dik papier wat ik meestal voor me kaarten gebruik, de aankoop bon bewaard met de gedachten dat ik hem terug zou brengen, dus ik ben er op gaan staan, wat natuurlijk niet hoort en dat lukte prima en met me embossing pennetje duw ik hem terug, ik heb de pons al heel veel gebruikt,en ik sta er ook niet meer op doe het met me hand, en dat gaat prima, maar het lijkt wel dat het steeds makkelijker word door het vele gebruik er van, ik heb er nu geen probleem er meer mee. groetjes janny |
|
Geschreven door: @ddy  |  | 2-2-2010 20:03:05 |
 | Gelukkig, ik dacht dat het aan mij lag, maar iedere keer blijft hij hangen, nadat ik met veel kracht geponst heb.
De bloemen heb ik geen last van!!
|
|
| Geschreven door: Korebloem |  | 2-2-2010 20:05:36 |
 | Bij mij lukt het ook alleen met dun papier, want bij dikker papier blijft ze vastzitten.
Niet leuk dus.
groetjes |
|
Geschreven door: DALIKE  |  | 2-2-2010 20:18:54 |
 | Ik heb ook veel problemen gehad met de pons van de meeldraden.
In het begin kreeg ik er geen goed stansje uit en wilde er al vaak mee terug gaan.
Ik heb al heel vaak geponst door aluminiumfolie en nu gaat hij redelijk.
Nog niet hoe het moet, maar ik kan hem gebruiken.
Ik moet hem wel iedere keer terugduwen, want hij blijft hangen.
Probeer maar eens door de aluminiumfolie, het scheelt echt!!!!!!!!!!!!
Groetjes, thea
|
|
Geschreven door: Edith  |  | 2-2-2010 20:33:10 |
 | het gaat ook stroef pons meeldraden
de rest van de bloemen gaan soepeler |
|
Geschreven door: JeCo  |  | 2-2-2010 20:34:06 |
 | Voor de meeldraadpons heb je 100 grams papier nodig, dat is mij verteld bij een demonstratie, het ponsen gaat wel makkelijk maar je moet hem zelf weer terug duwen met een rilpen o.i.d.. Bij de demonstratie deden zij dat ook,dus volgens mij blijven al die meeldraadponsen hangen, maar met de bloemenponsen heb ik geen problemen.
groetjes Jeanine |
|
Geschreven door: Jannie41  |  | 2-2-2010 20:38:16 |
 | dat het meeldraden ponsje stroef gaat is ook niet zo gek omdat het een heel fijn meeldraadje is maar ik pons zelfs door 220 gram ermee en naar vaak ponsen gaat het die steeds makkelijk ponsen 
het is dus een heel goed ponsje want bij een ander merk had je met dik karton al een kapotte pons gehad!
Groetjes Jannie |
|
Geschreven door: merlijn1  |  | 2-2-2010 20:38:26 |
 | OOO bah ik heb er ook echt spijt van dat ik ze gekocht heb,omdat ik vaak last van mijn handen heb,waardoor ik ook niet embossen kan,heb me er al zo kwaad over gemaakt,bijna door de kamer gegooid en alle soorten papier gebruikt,nee zou ze nooit meer kopen,ik gebruik nu de ponshulp,dat gaat enigzins maar vind ze echt niet fijn,groetjes Ellen |
|
| Geschreven door: cilia |  | 2-2-2010 20:49:49 |
 | Ik heb nergens last van,
alleen bij heeel dik karton blijft hij hangen,
maar bij normaal en dun papier gaat het prima. |
|
Geschreven door: channah  |  | 2-2-2010 21:03:14 |
 | Ook het embossen doe ik met de ponshulp.
de pons op sijn kop en dan onder de pons hulp steeds draaien, gaat perfect. |
|
Geschreven door: hulstes  |  | 2-2-2010 21:03:20 |
 | In een uur tijd al zoveel reacties dank je wel, en ik lees wel dat ik niet de enige bent die niet zo blij is met de pons,
ik ga het uitproberen om hem door aluminiumfolie te halen, wie weet.
en toch maar vaak gebruiken,
dank voor jullie berichtjes. fijne avond
groetjes van Nellie  |
|
| Geschreven door: lientje |  | 2-2-2010 21:17:37 |
 | Ik ben er ook niet blij mee!!!
En sta en met mijn voet boven op anders krijg ik het niet voor elkaar!!!
Waardeloos.
 |
|
Geschreven door: keej1953  |  | 2-2-2010 21:25:40 |
 | idd hij gaat zwaar maar ik vind als je alluminiumfolie ermee ponst hij wel gemakkelijker gaat en niet te dik papier. succes ermee |
|
Geschreven door: omadennis  |  | 2-2-2010 21:31:53 |
 | Ja,ja,hier nog iemand die er problemen mee heeft,ik zet hem voorzichtig ondersteboven en dan met veel gewicht er op drukken Pffff
dacht ook dat ik de enige was,maar ga ook maar eens kijken of het lukt met alu folie.
Of als iemand nog een andere tip heeft????
Ik heb ook problemen met een ander bloemen malletje,die moet door de cb,(CREAlies)maar krijg de bloemen er niet allemaal uit,wel heel jammer want het is wel een mooie bloem,heb al geprobeerd met extra papier en karton.
Groetjes,Wil  |
|
Geschreven door: hulstes  |  | 2-2-2010 22:22:51 |
 | Ik ben gelukkig niet de enige die met deze pons niet blij bent,
bedankt voor jullie reacties.
groetjes van Nellie  |
|
| Geschreven door: Korebloem |  | 2-2-2010 22:30:50 |
 | en jij bedankt voor je vraag Nellie, zo weet ik dat ik niet de enige ben met een miskoop.
groetjes |
|
Geschreven door: Jannie41  |  | 2-2-2010 23:04:25 |
 | nou ja zeg miskoop? dat is niet terecht want ze doen het goed anders zouden ze allemaal terug gegeven zijn!
bij het meeldraadje hoor je eigenlijk dun papier te gebruiken en geen karton dat het wel kan en de pons heel blijft is alleen maar een pluspunt dus vind het maar raar dat jullie het een miskoop vinden!
En het embossen moet je even door hebben wat ik doe is gewoon net zoals ponsen doen (3 keer indrukken ) en dan me pons een halve slag draaien en weer 3 keer ponsen zo heb je de hele bloem goed geembost en je hoeft er echt niet op te gaan hangen!
Wat je ook kan proberen om het staand te doen dan gaat het makkelijker.
Zo dit wou ik even kwijt omdat ik het niet terecht vind en heb genoeg ervaring mee want heb al heel veel geponst en geembost met de 1e en 2e serie!
Groetjes Jannie |
|
| Geschreven door: chantalletj |  | 3-2-2010 8:44:28 |
 | Mijn reactie is niet dat ik het een miskooop vind, daarin tegen ik heb er al vele bloemen mee geponst.
En wat ik zei je moet even de juiste dikte papier voor de meeldraden hebben gevonden.
En na veelvuldig ponsen doet ook mijn meeldraden heb steeds soepeler.
 |
|
Geschreven door: mirjanhobby  |  | 3-2-2010 9:37:21 |
 | goedemorgen allemaal
ik dacht ook dat het aan mij zou liggen want die van mij blijft ook hangen. baal er wel ontzettend van omdat ik fibromyalgie heb en niet zoveel kracht heb in mijn handen en armen maar met hulp en geduld kom ik een heel eind. ga de tip van het aluminiumfolie eens proberen.
groetjes mirjan |
|
Geschreven door: Hanja  |  | 3-2-2010 9:49:48 |
 | Ik doe het met ponsvriend Willem. Voor de meeldraden leg ik het blokje overdwars en dat gaat goed. Heb gelezen dat je hem meer gebruikt op den duur soepeler gaat.
Gr. Hanke. |
|
| Geschreven door: pierot |  | 3-2-2010 11:22:18 |
 | Goede morgen ook ik heb problemen met die ponsen had al een mailtje gestuurd en kreeg als antwoord klein plankje erop mooi niet dus ik heb ze van nijd ergens in de kast gegooid ik hoef die ponsen dus echt niet meer sorry maar dat is mijn ervaring.
Nog een fijne dag. |
|
| Geschreven door: Annah |  | 3-2-2010 11:38:12 |
 | Ik heb ook een aantal ponsen die heel zwaar gaan (niet de pons waar het hier overgaat) de laatste tijd wrijf ik met een waxinelichtje of met een stuk lekker ruikende zeep over het papier en dan ga ik ponsen, werkt prima, gaat goed door elk papier en hoef hem niet meer teug te duwen.
Succes en groetjes
Anneke |
|
Geschreven door: hulstes  |  | 3-2-2010 11:39:14 |
 | Hallo hobbymaatjes,
Ik zal even aan de man op de markt vragen waar ik de pons gekocht heeft,of hij ook zoveel klachten heb gekregen 
jullie horen de uitslag van mij.
fijne dag verder en bedankt voor de reacties.
groetjes van Nellie 
|
|
| Geschreven door: hoefje |  | 3-2-2010 11:49:12 |
 | Hoi
Voor mij dus wel goed dat ik hem niet gekocht heb. Had er ook naar zitten kijken maar er werd mij al netjes eerlijk verteld dat ze zwaar gingen ( de verkoopster ging er ook met de voeten opstaan) en dan hoef ik er helemaal niet aan te beginnen want zulke beste polsen heb ik ook niet. Als je toevallig een cuttlebug o.i.d. hebt zou je de creative flowers van crealies kunnen proberen. Dat heb ik nu gedaan en dat bevalt me prima. Je hebt dan ook 4 maten bloemen tegelijk en als je dat 4 x met een verschillende kleur doet kun je mooie combinaties maken. Zijn ook verschillende soorten bloemen van.
groetjes Dinie. |
|
Geschreven door: kaartenans  |  | 3-2-2010 11:58:06 |
 | Ik wil toch even kwijt dat ik heel blij ben met mijn floral ponsen, ik gebruik ze vaak. en met de meeldraden heb ik geen moeite.
Nu lijkt het net of iedereen spijt heeft. maar ik niet hoor.
Ik heb de tweede serie ook al besteld, kan ik nog meer varieren.
gr Ans  |
|
| Geschreven door: scratch |  | 3-2-2010 12:06:14 |
 | Ook ik heb geen moeite met de ponsen.
Ja in het begin even gehad, dat de meeldraad-pons bleef hangen, (maar nu niet meer)
Dus ik ben er verder erg blij mee. |
|
| Geschreven door: repelsteeltje |  | 3-2-2010 12:08:00 |
 | Mijn mening is over de ponsen
1) je moet een goede vaste hand palmdruk hebben. Goede ondergrond ( zelfs tegen beschadigen van je tafel)
2) goed papier en het juiste ervoor in zwaarte van van 80 gr tot 160 a 220 grams
3) de kleine meeldraad wil je zelf je kracht druk sparen en de pons lang kunnen gebruiken met dun 80 tot 100/120 grams gebruiken
de bloemen zelf zijn de ponsen groter kan je wat zwaarder dan 120 grams gaan maar pas altijd op gaat het niet en blijf de knop hangen enzv. dan is het niet goed ( en dat doe je meestal zelf iets fout)
blad hangt ook af van hoe dun is het takje zelf van de pons dus begin niet te dun maar ook niet te dik papier.
en als je uit de verpakking net nieuw heb raad ik aan eerst een paar keer zonder papier te drukken voelen met je kracht kan ik het aan ja of nee. zelfde geld voor de bloemen
Ponsen hebben ook een levensduur van gebruik
jullie zullen wel zeggen tja repelsteeltje oud ervaringen met ponsen.
tja als je met kinderen jeugd gewerkt heb en ouderen hebben die veel ponsen gebruikt ja.
en met veel plezier.
Dus geniet ervan en zelf weet je of je eraan moet beginnen aan deze soort ponsen.
is aan jullie allen zelf.
maar ik geniet wel van alle soorten.
en er gaat er ook wel eens een stuk maar dat is slijtage.
groetjes en veel plezier
repelsteeltje |
|
| Geschreven door: nellies |  | 3-2-2010 12:29:06 |
| | Hallo allemaal,
Ik zal even een antwoord sturen. Hele filigrane ponsjes (met hele fijne figuren) zijn alleen geschikt voor dun papier (niet voor karton). Daarom geldt dat ook voor de meeldraden en ook voor de takjesponsen. Dik karton is te zwaar voor deze ponsen. De bloemenponsen kunnen wel door dik en door dun (papier of karton). Nu zijn er mensen met veel kracht en mensen met niet veel kracht (hoor ik zelf ook bij). Die mensen die niet zo veel kracht hebben leer ik altijd de truc met de lineaal. Neem een lineaal, leg deze op de knop van de pons en druk nu met de muis van je hand op de lineaal (bovenop de knop!). Dan ben je echt sterker, probeer het maar eens ! Dat kan natuurlijk ook een houtblokje zijn of een snotje. Verder moeten alle ponsen altijd ingewerkt worden en gaan ze na een keer of 20 gebruikt te zijn altijd beter als de eerste 20 keer. Maar eerlijk is eerlijk: de ponsen zijn van een hele goeie kwaliteit en ze komen uit de beste ponsenfabriek die er is,
Groetjes,
Nellie. |
|
Geschreven door: hulstes  |  | 3-2-2010 15:16:18 |
 | Hallo allemaal,
Bedankt allemaal dat er zoveel reacties op gekomen zijn,de ene is er blijmee en de ander niet. 
ik ben dus naar de markt geweest en heb het gevraagd, en dat heb ik hier allemaal al gelezen,
de tip om niet te dik papier te gebruiken dus inderdaad 80 grams,in al dat andere karton wat te dik is zitten ook te veel vezels werd mij verteld,dus daarom te zwaar.
maar ik heb ook wel gelachen op de markt, de verkoopster zelf pakte ook een kaart en ja hoor ook met haar voet erop,
haar man vond dat geen goed plan. ik heb het ponsje weer meegenomen en blijf het lekker gebruiken met wat dunner papier.
fijne dag en groetjes van  |
|
| Geschreven door: pierot |  | 3-2-2010 15:17:38 |
 | Dat weten we dan Nellie bedankt voor je reactie en tips
 |
|
Geschreven door: parijse  |  | 3-2-2010 15:52:02 |
 | voor het meeldraadponsje gebruik ik papier wat in leesbladen zit. Je kunt er allerlei kleuren vinden zowel effen als kleuren door elkar van bv bloemen, bomen hout etc. Het paier heeft iets glans en is van goede dikte.  |
|
Geschreven door: zwaantje156  |  | 3-2-2010 15:54:11 |
 | ben nummer zo veel denk ik die er problemen mee heeft
je kunt er alleen dun papier mee ponsen papier van ongeveer 200 gram gaat erg moeilijk
maar zo als zo veel hier het zijn hele mooie ponsen in combinatie met de nieuwe nestabilities bloemen
groet marianne |
|
| Geschreven door: *jacqueline* |  | 3-2-2010 19:11:52 |
 | Ik gebruik diverse soorten papier van papicolor tot colorcore en dat werkt uitstekend en ook voor het meeldraden ponsje gebruik ik nu dikker papier na hem ingeponst te hebben met 100 grams papier.,dus ik ben er erg blij mee .
groetjes jacqueline |
|
Geschreven door: hulstes  |  | 3-2-2010 19:18:27 |
 | Dat is heel fijn om te horen, dus ik blijf hem zeker gebruiken,
groetjes van  |
|
Geschreven door: lampje  |  | 3-2-2010 19:34:26 |
 | ik gebruik ook de meeldraden pons en ook bij mij steeds vast maar dunner papier doe hij het wel ik met de bloemn heb ik geen last
ik vind hem beter als de mg gill takjes pons want is je papier te dun dan blijft hij ook vast en dikker kom je er haast niet door
dus gisteren ook weer geprobeerd en ja hoor heel mn pons klapt uit elkaar en zo goed koop zijn ze ook niet
gr diny |
|
| Geschreven door: nellies |  | 3-2-2010 19:35:41 |
| | Fijn ! Bedankt voor jullie positieve reacties ! De tweede serie vind ikzelf ook erg leuk en hij embost nog dieper ! En dan komt er de derde serie aan die weer net ietsjes anders is. Bovendien kun je alle drie de serie`s weer heel goed combineren ! En dan nog een hele leuke verrassing straks van het Hobbyjournaal: er komt een Floral Punch Hobbyzine aan met nog meer ideetjes en tips allemaal over de Floral Punches ! Ik heb er al stiekem in mogen gluren en ik moet zeggen dat er hier in Nederland heel veel mensen zijn met erg originele ideetjes ! Mijn komplimenten ! Maar dat kunnen jullie zelf ook gauw zien want het Hobbyzine komt er al heel gauw aan !
Groetjes,
Nellie Snellen (ik zie namelijk dat er nog een voornaamgenote is!) |
|
Geschreven door: hulstes  |  | 3-2-2010 19:47:32 |
 | Ja Nellie,dat is ook mijn voornaam,
ik heb vanmorgen ook de nieuwe serie gezien op de markt maar nog niet gekocht.
eerst even deze veel keer gebruiken dan gaat hij makkelijker wordt er gezegd.
we wachten af.
groetjes van  |
|
| Geschreven door: nellies |  | 4-2-2010 9:06:31 |
| | Had ik gezien ja en ook met ie achteraan.
En de derde serie, heb je die al zien staan ergens ? Ik ga er zondag mee demonstreren in Arnhem, maar dat is een beurs voor winkeliers. Op mijn Open Dag wordt er ook mee gedemonstreerd, maar dat duurt nog een paar weken,
Groetjes,
Nellie Snellen. |
|
| Geschreven door: Lucidogirl |  | 4-2-2010 15:47:02 |
 | Hoi allemaal,
Ook ik ben in het bezit van de 1e serie bloemenponsen en ik werk er bijna iedere dag mee, ik heb nergens last van, ze weken prima, voor de meeldraadpons gebruik ik dunner papier en dat gaat prima en mijn ervaring met de ponsen is, dat ze niet zwaar gaan. De 2e en 3e serie staan ook op mijn verlanglijstje, ik ben al druk aan het sparen  |
|
Geschreven door: marga50  |  | 4-2-2010 19:31:50 |
 | Hoi Allemaal,
Ik ben ook in het bezit van de bloemenponsen van Nellie, helemaal geen enkel probleem ermee. Zelf de meeldradenpons gaat ook door wat dikker papier.!! De tweede en derde serie neem ik ook, want ze doen het heel leuk als decoratie.!!  |
|
Geschreven door: hulstes  |  | 5-2-2010 23:25:18 |
 | Deze pons gaat steeds een beetje beter,
en ik zet de volgende series op mijn verlanglijstje,
bedankt voor de zovele reacties over mijn Floral Punch.
groetjes van  |
|
Geschreven door: devuurvlieg  |  | 5-2-2010 23:38:41 |
 | Zat zo te lezen wat er allemaal van de Floral Ponsen word geschreven.
Ik heb ze ook, en totaal geen problemen ermee.
Ja de kleinere ponsen moet je gewoon rekening houden dat die minder makkelijk door dik karton gaan.
Maar voor een meeldraad heb je ook helemaal geen dik karton nodig.
En ook hier na veel gebruik gaat het allemaal wat soepeler.
Van begin af aan hele maal weg van deze ponsen.
Een heel mooi geheel met takje, bloemen en meeldraad.
Leuk om eindeloos te gebruikten.
Groetjes van Sonja |
|
| Geschreven door: Marianne-Schroyen |  | 9-2-2010 12:04:28 |
 | hallo
ik vind prachtige ponzen ik draai ze altijd op de komt omdat ik HMS(hypermobiliteidsyndroom) heb is mij ook lastig ponsen.
na paar keer ponzen doen mijn polsen zeer, ik ga ook altijd staan met gestrekte arme en laat mijn gewicht(92kilo...lol...)het werk doen
Maar ik draai ze dus op de kop voor deel is dat je dan ook persies kunt ponsen ze dichter op elkaar ponsen waardoor je papier kunt sparen ik gebruik ook vaker dun papier omdat bij de andere embosponsen dan ook mooier te zien is
mijn ponsje bleef in begin ook beetje hangen maar nu vaker gebruikt heb is dan weg wat je ook kunt doen hele fijne schuurpapier 1x te ponsen dan nog eens op papeir en merk je vaak ook dat soepeler gaat
en dan heb nog een leuke tip lukt ponsen niet schakel dan je man in....lol...die hebben sterkere handen mijn man help me geregeld met ponsje dan geef paar velletjes papier en zeg schat pons jij even krijg je van mij koffie |
|
| Geschreven door: spook59 |  | 9-2-2010 18:57:45 |
 | Ik heb van deze ponsen bloeduitstortingen op mijn handen gekregen!!!!!!!
Ze gaan ongelooflijk zwaar en blijven dan ook nog hangen.
Je kunt natuurlijk wel allemaal lapmiddelen gaan gebruiken maar het is toch nog steeds een hobby attribuut
dus vind ik het niet passen dat ze zo zwaar gaan!  |
|