| Geschreven door: mirja |  | 5-5-2009 9:28:49 |
 | ik ben op zoek naar knutsel ideetjes voor vaderdag
ik ben iedere maandag middag in het rusthuis om te knutselen met senioren voor moederdag hebben we een bloem gemaakt ,maar voor vaderdag heb ik nog geen idee????
wie weet iets ?? waar de mensen zelf aan mee kunnen werken alvast bedankt groetjes annemarie |
|
Geschreven door: joli  |  | 5-5-2009 9:57:39 |
 | Hallo Mirja,
Misschien een leuk idee voor vaderdag.
Een stropdas maken,van effen papier,met een elastiekje voor om de hals ,of een lintje.
Dan kleine versiersels er opplakken ,zoals driehoekjes ,rondjes enz van bedrukt papier,succes verzekerd. Ooit mijn zoon gemaakt voor vaderdag,
Vader heeft hem trots heel de dag aangehad.
Ik wens je veel succes ermee.
Groetjes Joke.  |
|
| Geschreven door: lagendijk |  | 5-5-2009 10:33:32 |
| | Hallo Mirja,
Misschien is het leuk om een zakdoekkaart te maken. een herenzakdoek vouwen in een overhemd en een klein stropdasje van karton met een 3d stukje erop plakken.
dan hebben ze ook nog een zakdoek cadeau.
Groetjes Anita |
|
Geschreven door: Anneke1937  |  | 5-5-2009 10:56:14 |
 | Misschien een leuke boekenlegger. Daar kan je alle kanten mee op.  |
|
Geschreven door: creastrid  |  | 5-5-2009 10:58:38 |
 | Dat is een hele goeie van Anneke. Leuk om te maken en om te ontvangen. |
|
Geschreven door: knipkaart  |  | 5-5-2009 14:46:26 |
 | Nu een boekenlegger lijk mij ook wel wat om te maken met de ouderen,
Je moet er altijd wel rekening mee houden dat het geen kleuterklas is!
|
|
| Geschreven door: chaamar |  | 5-5-2009 14:53:45 |
 | Ik heb laatst schrijfblokjes gemaakt die zijn natuurlijk ook stoerder te maken
Koop je gewoon schrijfblokjes in de gewenste maat en maak je een nieuwe voorkant op |
|
| Geschreven door: Bianca86 |  | 5-5-2009 15:38:27 |
 | Je zou ook een stropdas kunnen beschilderen met textielverf.
Groetjes, Bianca |
|
| Geschreven door: mirja |  | 6-5-2009 9:36:16 |
 | bedankt allemaal
ik heb boekenleggers uitgeprobeerd ze zien er leuk uit en iedereen kan meewerken
groetjes annemarie |
|
| Geschreven door: Korebloem |  | 6-5-2009 16:53:07 |
 | Goede keuze annemarie, ik had hem eens gemaakt voor mijn vader maar mijn moeder haalde hem tussen zijn boek vandaan, ze vond het zonde om hem zo weg te stoppen haha
Succes, Els |
|
| Geschreven door: Anitaa |  | 7-5-2009 8:58:27 |
 | Mijn kinderen hebben op school dat ze klein waren iets heel leuks gemaakt
Met stoepkrijt heel veel krijten op 1 plek dat je heel veel poeder krijgt ervan en dat met verschillende kleuren doen.
Dan wat biotex erdoorheen en wat vochtig maken en dan in lagen in een glas doen waar hun vader een drankje uit drinkt hier was het een bierglas dan laten drogen dan wordt het hard en kan je het zelfs op zijn kop houden ze hadden het leuk gemaakt met een parasolletje en rietjes erin.Het was echt een groot succes

liefs Anita |
|
| Geschreven door: tilla |  | 7-5-2009 9:37:45 |
 | http://www.maakjezo.nl/2008/01/13/taartplateau-met-feestverlichting/
dit is misschien wel leuk
een taartplateau met verlichting
groetjes tilla |
|
Geschreven door: dorien  |  | 7-5-2009 10:27:02 |
 | Ouderen die vaderdagcadeautjes maken.Misschien een rare vraag,Maar voor wie maken ze die dan?
het onderwerp is toch echt meer iets voor kinderen.
maar misschien een tip,voor welke groep dan ook.
Die kleine flesjes van Yacult en actimel. Die kun je gebruiken om een minivaasje te maken.Je kunt dit doen met klei of papier machee.Dit laatste is wel het goedkoopste.Gewoon een vorm naar keuze om een flesje heen maken.Kan zelfs om te beginnen met krantenpapier. De vorm als laatste laag afwerken met wcpapier.Laten drogen en dan verven en eventueel aflakken.Je hebt in ieder geval een waterdicht vaasje.
Je zou er ook de plastic bollen die bij vloeibaar wasmiddel zitten voo kunnen gebruiken. |
|
| Geschreven door: mirja |  | 7-5-2009 14:55:53 |
 | het wordt wel gemaakt door de knutselaars onder de senioren
alle vrouwen krijgen een zelfgemaakte bloem met moederdag
waarom dan voor alle mannen iets met vaderdag
groetjes annemarie |
|
| Geschreven door: sipke |  | 22-5-2009 12:17:50 |
| | Goed idee om Vaderdag ideetjes te delen! Ik heb een link geplaatst naar dit forum op http://www.internetwijzer-bao.nl/vaderdag Je vindt hier nog veel meer suggesties. |
|